حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
شهید پرویز(داودمیرزایی)
9

شهید پرویز(داوود)میرزایی، فرزند محمد باقر، در سال ۱۳۳۴،در  یک خانواده متوسط مذهبی در شهرستان زنجان دیده به جهان گشود. وی کلاس اول تا ششم ابتدائی را در دبستان دارا سپری کرد،و مقطع متوسطه را تا کلاس یازدهم در دبیرستان امیرکبیر زنجان تحصیل کرد و بالاخره سال آخر را، در دبیرستان صدرجهان زنجان به پایان رسانید. […]

پ
پ

شهید پرویز(داوود)میرزایی، فرزند محمد باقر، در سال ۱۳۳۴،در  یک خانواده متوسط مذهبی در شهرستان زنجان دیده به جهان گشود. وی کلاس اول تا ششم ابتدائی را در دبستان دارا سپری کرد،و مقطع متوسطه را تا کلاس یازدهم در دبیرستان امیرکبیر زنجان تحصیل کرد و بالاخره سال آخر را، در دبیرستان صدرجهان زنجان به پایان رسانید. سپس در کنکور شرکت نموده و در رشته علوم تربیتی قبول شد. داود در حین تحصیل کار نیز می کرد.

یکی از خصوصیات بارز وی معاشرت با مستضعفین بود. وی به اندازه توان به یاری آنها میشتافت و مزد ناچیزی را که از کار کردن بدست می آورد با آنها تقسیم می نمود. داود از ده سالگی نماز می خواند و روزه می گرفت، و چون در این سنین روزه مستحب بود، روزه اش را به پدرش می فروخت و روزی پنجاه ریال از بابت آن می گرفت. وی بعد از وارد شدن به دانشگاه آزرآبادگان تبریز از سال ۱۳۵۶ فعالیت سیاسی خویش را بر علیه رژیم کفر پیشه و طاغوتی پهلوی شروع کرد.او یکبار به خاطر شرکت در مراسم اربعین شهدای ۱۹ دی قم- که در تبریز برگزار شد- دستگیر و مورد آزار و شکنجه دژخیمان شاه قرار می گیرد. داود بعد از آزادی به شهر خود( زنجان) به نزد پدر و مادرش مراجعت و چند روزی در اثر شکنجه، بستری می شود.  پس از بهبودی دوباره به دانشگاه رفته تا به فعالیت خویش ادامه دهد. تا اینکه داود و همرزمش- محمد غلامی- در تاریخ ۱۸/۲/۱۳۵۷در حین حمله گارد شاهنشاهی به دانشگاه تبریز مورد اصابت تیر قرار گرفته و به شهادت رسیدند.پیکر وی از تبریز به زنجان منتقل و در مزار پایین به خاک سپرده می شود.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.