حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
شهید حکمت الله یارقلی
10

حکمت الله یارقلی در شهرستان هیدج از توابع استان زنجان به دنیا آمد. وی اولین فرزند خانواده بود. و با آمدنش گرمای زندگی خانواده را بیشتر کرد. اسمش را حکمت گذاشتند. حکمت از کودکی بسیار باهوش بود. بطوری که قبل از مدرسه به مکتب رفته و خواندن و نوشتن را یاد گرفته بود و با […]

پ
پ

حکمت الله یارقلی در شهرستان هیدج از توابع استان زنجان به دنیا آمد. وی اولین فرزند خانواده بود. و با آمدنش گرمای زندگی خانواده را بیشتر کرد. اسمش را حکمت گذاشتند. حکمت از کودکی بسیار باهوش بود. بطوری که قبل از مدرسه به مکتب رفته و خواندن و نوشتن را یاد گرفته بود و با قرآن مانوس بود. تا هنگام اخذ دیپلم همه ساله شاگرد ممتاز کلاس بود و با استعدادی که داشت حیرت همگان را برمی‌انگیخت. هنوز

دیپلم متوسطه خود را نگرفته بود که جنگ بر کشور تحمیل شد با تلاش بسیار و اصرار زیاد خانواده تا پاییز ۱۳۶۱ برای شرکت در جبهه‌های جنگ تاب آورد و ۲۰ آبان ۱۳۶۱ در کنکور رشته علوم تجربی شرکت نمود. ۲۹ آبان جهت شرکت در اردوی رزم عازم بود که ۲۸ آبان مصادف شد با تشییع پیکر پاک پسرعموی عزیزش. بنابراین در اعزام بعدی در تاریخ ۲۰ آذر به آرزوی دیرینه اش دست یافت. بعد از اعلام نتایج پذیرفته شدگان دانشگاهها در رشته داروسازی دانشگاه تهران پذیرفته شد و ادامه فعالیت فرهنگی خود را از این مکان امکانپذیر یافت.

وصیت نامه

سلام برشیر مردان میدان ظفر و دلاورمردان جهات ایمان از اوان حیات بشر تا قرن خمینی(ره)، سلام بر شیر مردانی که در بحبوحه ی سختی ها در میادین امتحان سر افراز و سربلد از امتحان سر در آوردند. الحق که اینان سزاوار پاداش و رحمت بی منتهای الهی می باشند.
جوان دانشجوی بی چیزی که در دستش دارایی ندارد. جز گناهان کثیر توشه ای نیندوخته است خطاب به شنوندگان وصیت نامه اش، عرایض ناچیز به شرح زیر دارد.
سرافرازی و افتخار همه ی شما در گرو رزم بی امانتان در جمع جبهه های نبرد است شما با جهاد فرهنگی از کودتای خزنده با جهاد اقتصادی از شکست حتمی و با جهاد نظامی دلاورانه از سقوط جان سالم به در خواهید برد. آگاه باشید که زندگی نسل های متمادی در طی قرون به اندازه یک ساعت مجاهده برای حفظ و گسترش اسلام ارزش ندارد.
کاهنی و مستی را از خود برانید، پیش کسوتان اسلام را اسوه خود قرار دهید از علی درس شهامت ودرس چگونه زیستن بیاموزید و در این جهان درود ودر جهان دیگر فضل الهی را شامل حال خود سازید. هان بدانید که زندگی شما در گرو پویایی شماست چرا که:
ما زنده به آنیــم که آرام نگیــــریم                          موجیم که آرامش ما در عدم ماست
ای پیر مردانی که عمر خود را در مساجد و وقت خود را در سجده و نیایش سپری کرده اید و ای جوانانی که از جهان جز غم و شادی نیاموخته اید بدانید که روز امتحان فرا رسیده است ، مبادا به بهانه های واهی از کمک به طریق حق طفره روید که درآن حال این پیام اتمام حجت دیگری است برشما و بعد از آن را خدایتان رحم کند.
از طرفی گوش مسئولان ضد انقلاب عوضی خود را در گوشه های ادارات بگیرید ودر زباله دانی بیندازید تا هم از زخم زبان ضد انقلاب که خود هم دست این ها هستند راحت شویم و همه دلهره وداغ دل عزیزان را مرهمی بنهیم.
یک چیز باید اول گفته می شد که رهبری واحد ، مدیر ، مدبر ، مسلمان ، متعهد ، مومن و خلاصه فرزند حسین و زهرا (س) ، راحت نصیب هرقومی نمی شود ، پس هان ! قدرش را بدانید و از حجاج های متعاقبش بترسید ، چون لحظات نوشتن این سطور استثنایی است ، خلاصه می کنم که هان ای مسلمان هر کجایی ، بیا که وقت سرفرازیت رسیده است آقا شده ای ، اما هیچ می دانی شکر نعمت استفاده به جا از آن است ، پس پاسداری سر افرازیت کن ، ای مومن مسلمان و پایان بخش وصیت نامه حرف هاشمی است که فرمود:
( ما اگر همه چیزمان را فدای اسلام کنیم، باز ارزش دارد. )
اما خانواده ام در صورت شهادت باید مثل اهل بیت نبی در کربلا و شام تا پایان عمر مسلم و آزاد از هر قیدی ( هر قیدی ) باشند.

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.