حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
حسین فهمیده حماسه آفرین عاشورای دفاع مقدس
0

۸آبان سالروز شهادت نوجوان ۱۳ ساله دفاع مقدس، «محمد حسین فهمیده» است؛ نوجوانی که در عین کوچکی سن، روح بلند و وسعت نظری به عظمت عالم داشت؛ او که ترجمان بی بدیلی از شجاعت، منظومه بی پایان رشادت و خورشید تابان مردانگی و مرّوت بود. امروز هم به «حسین فهمیده» محتاجیم. به فهمیدگانی که به […]

پ
پ

۸آبان سالروز شهادت نوجوان ۱۳ ساله دفاع مقدس، «محمد حسین فهمیده» است؛ نوجوانی که در عین کوچکی سن، روح بلند و وسعت نظری به عظمت عالم داشت؛ او که ترجمان بی بدیلی از شجاعت، منظومه بی پایان رشادت و خورشید تابان مردانگی و مرّوت بود.
امروز هم به «حسین فهمیده» محتاجیم. به فهمیدگانی که به فهم حسینی ازامروز خویش برسند و فردا را هم حسینی بخواهند ، فردا هم به مردان و زنانی از این دست محتاج تریم، گفتم مردان و زنان تا به یادآورده باشم، نه کربلا مفهومی مردانه است و نه عاشورا از زنان خالی بود و نه قرار است خالی باشد، بلکه مهم فهم حسینی است چه برای مردان و چه برای زنان، در عاشورا هر دو نقش آفرین بودند و در عاشورای دفاع مقدس نیز هم.پس «حسین فهمیده» تنها الگوی پسران نیست بلکه دختران هم باید ازاین «سرمشق» مشق کنند تا درس زندگی را، درس سرفرازی را ، درس عشق به دین و میهن را با بالاترین نمره قبول شوند.

«حسین فهمیده» یک نفر نبود که در جبهه ها شهید شده باشد و تمام. اگرچه هیچ شهیدی را تمام شده نمی دانیم اما ماجرای فهمیده اتفاقا با شهادتش آغاز شد و ما هنوز در آغاز فهم فهمیده ایم و آن چه « حسین»،« فهمیده» بود…
در این آغاز هم باید به افق های بلند چشم داشته باشیم، به سربلندی ایران، چه فهمیده جز این هدفی نداشت و هرکس می خواهد «فهمیده زمان» خویش باشد، باید به این هدف بیندیشد و برای تحقق آن تلاش کند.
از این منظر، کارگر فهمیده، با جان و دل کار می کند.
طبیب فهمیده یا «فهمیده طبیب» مرهم گذار زخم و درمانگر بی ادعای درد مردمان می شود «فهمیده دانش آموز» ، به جان درس می خواند و «فهمیده معلم» به جان چراغ دانش روشن نگه می دارد.
« فهمیده خبرنگار»، به قیمت خطر هم که شده است، رسالت خبرنگاری خویش ایفا می کند و « فهمیده نظامی» همه غیرت خویش را در مرزها به نگهبانی وا می دارد و فهمیده کارمند، گره گشای کار مردم می شود و « فهمیده کشاورز»، بهترین محصولات را عرضه می کند و « فهمیده پسر»، با چشم پاک و قلب پاک به کوچه پا می گذارد و « فهمیده دختر» دامن خویش را به عطر معراج می آراید.
« فهمیده روحانی»، برای افزایش روحانیت در جامعه از جان و آبرو مایه می گذارد و « فهمیده دانشمند» همه دانش خود را در خدمت انسانیت قرار می دهد و « فهمیده مدیر»، تدبیر به نهایت می رساند و سرانگشت به سوی فرداهای روشن می گیرد و مگر نه این که حسین با تدبیر خویش، با ایثار جان خود و با فهم معراج و عروج و شهادت، نقش خویش را در پهنه هماره زنده عاشورا ایفا کرد.
پس اینک نوبت ماست تا فهم خویش را نشان دهیم و هنر حسینی خویش را نیز به منصه ظهور برسانیم تا در صف علمداران منتظر بزرگ علمدار رهایی بشر جایی داشته باشیم…
«حسین فهمیده» اگرچه یک تن بود در آغاز، اما در ادامه، به نامی برای همه حق باوران تبدیل شد، پس امروز «حسین فهمیده»، یعنی هرکس مومنانه در دفاع از این «بوم و بر» مجاهده می کند یعنی هرکس در رسیدن به قله های علمی و افتخار گام برمی دارد. هرکس در علوم نو، گامی نو می زند، یعنی هرکس به «عزت» و «حکمت» و «مصلحت» برای امروز و فردای ایران کار می کند، یعنی…
«حسین فهمیده»، بهترین بود و بهترین کار را انجام داد، امروز هم هرکس بهترین کار را در جایگاه خود انجام می دهد و بهترین است، «حسین فهمیده» است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.