حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
روحانی شهید محمدباقر ناسوتی
4

زندگینامه روحانی شهید محمدباقر ناسوتی من غلام توأم از روی حقیقت لیکن با وجودت نتوان گفت که من خود هستم دائماً عـادت من گوشه‌نشینی بـودی تـا تـو بـر خاستـه‌ای از طلـب ننـشستـم کویر دل‌های ترک خورده از عطش معنویت سر به آسمان رحمت هدایت دوخته تا مگر ابر هدایتی ببارد و شکوفه‌های سبز ایمان را […]

پ
پ

زندگینامه روحانی شهید محمدباقر ناسوتی

من غلام توأم از روی حقیقت لیکن با وجودت نتوان گفت که من خود هستم
دائماً عـادت من گوشه‌نشینی بـودی تـا تـو بـر خاستـه‌ای از طلـب ننـشستـم
کویر دل‌های ترک خورده از عطش معنویت سر به آسمان رحمت هدایت دوخته تا مگر ابر هدایتی ببارد
و شکوفه‌های سبز ایمان را مهمان دامن ایران دربند تیرگی ظلمت سازد. آرایش دهندگان طاق نیلگون معرفت، آنان که مرجان فشاندند تا ایمان بماند، گریه آسمانی همان ابر رحمت‌اند که کیمیای شفای هر دل ترک خورده از هجران دوست است . آنان که در نگار ضمیرشان اندیشه‌ای جز نرگس شهلای حق نبود.
شهید محمد باقر ناسوتی نوری بود که در شبستان ظلمت در کلبه ساده صاحب‌‌دلی به‌نام اسماعیل در پانزدهم آذر ماه ۱۳۴۱ تابید. کودکی‌هایش در باران محبت‌های مادرانه و حمایت‌های پدرانه طی شد. ۷-۶ ساله بود که راهی دبستان شد تا الفبای معرفت را از دستان باسخاوت آموزگارانش بیاموزد. شهید محمد باقر، با هوش و استعداد خدادادی پله‌های رشد را در سایه الطاف الهی بالا رفت و بالید. محمد باقر بی‌آلایش و ادعا، شهر تقدیر را قدم به قدم پیمود . در اقبال و ادبار گرگ فتنه‌گر ناپایدار، نور سبز هدایت دستگیرش شد:
او فرزند نماز بود و دعا و پناهی چون نماز، هر پناهنده‌ای را حفظ خواهد ساخت. شهید در فرازی از وصیت نامه‌اش چنین می ‌آورد:
« برای نماز اهمیت خاصی قائل باشید و نمازها را با خشوع و خضوع به جای آورید. »
شهید تا پایان دوران متوسط دروس کلاسیک را ادامه داد. روح تشنه و سرشار از عرفان او گم‌کرده‌ای داشت که آن را در فضای پاک و معنوی حوزه علمیه می‌یافت. پس راهی حوزه علمیه شد و در این اردوگاه دفاع از دین ثبت نام کرد. از مدرسه مجتهدی تهران شروع کرد و مدرسه رضویه قم آخرین میعادگاهش شد. او که همّ و غمّش خدا بود، عشق و ایمان ناب و بی‌آلایش‌اش او را به میدان‌های نبرد کشاند تا به مصاف شمشیرها رود و مرجان فشاند تا دین افشاند.
شهید در فرازی از وصیتش می ‌گوید:
« در هر جا که هستید، هر پست و مقام که دارید، بدانید که به مبارکی خون شهیدان است که شما پشت میز نشسته‌ای. پس برادرم! قدر قطره قطره خون شهیدان را بدان که از آن در روز قیامت سؤال خواهد شد.»
شهید محمد باقر در دهم تیرماه ۱۳۶۵ به آرزوی دیرینه‌اش یعنی وصال حق رسید و سرزمین مهران شاهدی شد در پرواز عاشقانه‌ روح او تا بی‌نهایت دوست.
«یادش گرامی و راهش پر رهرو باد»

وصیتنامه

بسمه تعالی
ان الله اشتری من المومنین
با سلام و درود به پیشگاه ولی عصر (عج) ارواحنا فداه و نائب برر حقش پیر جماران و بر تمامی شهیدان و پاک باختگان راه حق. ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد. امام خمینی
هر چند این زندگی ناقابل با ارزشترین مطاعی است که این بنده حقیر دارد. لیک در حیاتش نتوانست موثر باشد. مگر با شهادتش بتواند این درخت تنومند اسلام را قدری آبیاری کند. لذاست که برمی گزینیم شهادت را که آن راهی است که علی (ع) و اولاد طاهره او رفتند و راهی بود که عیسی (ع) در کربلا طی نمود. و با خون سرخ خویش این پیام جاودانی ار برای جهانیان به یادگار نهاد که : هیهات من الذله
وبار دیگر این پیام از حلقوم گرم ابرمدری از فرزندان پاک باز حسینی(ع) بگوش رسید هل من ناصر ینصرنی. همه گفتیم لبیک. و پذیرا شدیم که در مسلخ عشق زهری که رسد همچو شکر باید خورد.
و بدانید که با چشم باز و اندیشه ای آگاه و قلبی مالامال از عشق این راه را برگزیدم که در روز قیامت از کوفیان نباشم. و بتوانم با سرافرازی به روی رسول خدا (ص) بنگرم ، به روی علی و زهرا و حسن و حسین علیهم السلام
جان چه باشد که نثار قدم دوست کنم
این مطاعی است که هر بی سر وپایی دارد
خدمت پدر و مادر عزیزم سلام و درود گرم و صمیمانه خود را می فرستم و امیدوارم که از دست این حقیر راضی بوده باشند و مرا حلال کنند. چرا که محتاج رضای آنها در فردای قیامت در نزد خدا هستم و همچنین خواهر و برادرم بدانید که تا در خط اسلام راستین یعنی همان خط ولایت هستید روح این حقیر شاد خواهد بود و تو ای برادرم سعی کن که حسین (ع) کونه عمل کنی و تو ای خواهرم سعی کن که زینب گونه عمل نمائی. توفیق یکایک شما را از درگاه خداوند باریتعالی مسئلت دارم و اما شما ای دوستان من و ای برادران دینی و ایمانی فقط برای شما چند بیت شعر دارم که سعی کنید این اشعار را از خانواده ام گرفته و حفظ نمایید.
ای آن‌که به قبله وفا روست تو‌ را/ بر مغز چرا حجاب شد، پوست تو را؟/ دل در پی این و آن نه نیکوست تو را/ یک دل داری، بس است یک دوست تو را
تا رسد دستت به خود شو کارگر / چون فتى از کار خواهى زد به سر
عاشق شو ار نه روزی کار جهان سرآید / ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی
و ای امت شهید پرور که ندای این حقیررا می شنوید
پیام خون تمامی شهیدان ما اینست:
جان عالمی بفدای یک تار موی تو ای امام
سعی کنید جبهه ها را خالی نگذارید که این پیام پیرجماران است. از حمایت امام و مسئولین کشور که مورد تایید امام هستند دست برندارید. هشیار باشید که هشیار بودنتان دست اجانب و عمال کثیف استکبار جهانی را برملا خواهد کرد. به یاد خدا باشید که اوست تنها یاور و ناصر و قادر ((انه علی کل شیء قدیر))
اگر بنابر این است که جمهوری اسلامی نباشد همان بهتر که ما نباشیم زیرا نمی شود که ما باشیم و جمهوری اسلامی نباشد.
یکی دیگر از مهمترین مسائل این است که بدنبال حقیقت مبادا خود را سرگرم مجاز کنیم و بسرعت بیاییم به سوی مسیر خلاف جهت.
توسل بجوئید به ائمه اطهار علیهم السلام که آنان واسطه ی وحی خدا هستند و محبت خدا بر روی زمین هستند. توسل و زیارت اینان عجیب تاثیری دارد که انسان را از راه و کانال صحیح هدایت می کند.
جدا بپرهیزید از آنچه که شما را از یاد خدا غافل می کند. الم یعلم بان الله یری
آیا انسان نمی داند که خدا او را می بیند.
برای نماز اهمیت خاصی قائل باشید. و نماز ها را با خشوع و خضوع به جای آورید.
قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ هُمْ فِی صَلاتِهِمْ خاشِعُونَ
در هر جا که هستید هر پست و مقامی که دارید بدانید که به مبارکی خون شهیدان است که شما پشت میز نشسته ای .
پس برادرم قدر قطره قطره خون شهیدان را بدانید که از آن در روز قیامت سوال خواهد شد. در نهایت باز هم امام را به شما می سپارم که این ودیعه الهی است در نزد ما. پس نعمت خدا را شکرگذارباشید. وحدت خود را از دست ندهید. سلامتی و موفقیت روز افزون یکایک شما را از درگاه خداوند باریتعالی مسئلت می نمایم.
السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک علیک منی سلام الله ابدا ما بقیت و بقی اللیل و النهار و لا جعله الله آخر العهد منی لزیارتکم السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و عالی اصحاب الحسین و رحمه الله و برکاته.
محمدباقر ناسوتی (امضا) ۱۴ خرداد ماه ۱۳۶۳
در ساعت ۱۲/۱۲ دقیقه شب به اتمام رسید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.