حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
یادواره شهیدرضا سلیمانی در زنجان برگزار می شود
2

سردار جهانبخش کرمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا,  اظهار داشت: یادواره شهید رضا سلیمانی ابهری و ۳۶ هزار شهید دانش آموز کشور در هفته معلم و در ساعت ۱۰ صبح  روز سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری،برگزار می شود. ایشان با بیان اینکه این برنامه در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی […]

پ
پ

سردار جهانبخش کرمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا,  اظهار داشت: یادواره شهید رضا سلیمانی ابهری و ۳۶ هزار شهید دانش آموز کشور در هفته معلم و در ساعت ۱۰ صبح  روز سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری،برگزار می شود.

ایشان با بیان اینکه این برنامه در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی ورزشی نور و با سخنرانی آیت الله سعیدی نماینده مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه توسط ادارات و نهادها از برنامه های جانبی این نمایشگاه محسوب می شود.دبیر ستاد یادواره شهید شاخص کشوری در خصوص انتخاب شهدای شاخص کشوری اظهار داشت: هر ساله در راستای ارائه الگوی دست یافتنی به جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین سیره و منش شهدای هشت سال دفاع مقدس به نسل نوجوان و جوان جامعه شهدای شاخص انتخاب می شوند.

-رونمایی از شناسنامه ملی شهید سلیمانی در زنجان
سردار کرمی با اشاره به رونمایی شناسنامه ملی شهید در این برنامه گفت: این شناسنامه از سوی اداره کل ثبت احوال استان زنجان تهیه شده است،.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان یادآور شد: اداره کل کانون پرورش فکری کودکان با طراحی و تهیه ۳۰ تندیس یادواره و معرفی هنرمندانه شهید در فصلنامه رویش  و نامگذاری مرکز توانبخشی به نام شهید سلیمانی این یادواره را همراهی می کند.
ایشان با اشاره به تهیه گزارش های خبری و حضور خانواده شهید در برنامه های تلویزیونی صدا و سیمای استان، گفت:اداره کل آموزش و پرورش استان با اجرای یادواره های مختلف مدرسه ای و بویژه برگزاری ویژه برنامه آغاز سال تحصیلی بنام شهید با حضور مشاور وزیر در شهرستان ابهر در و یادواره ها و ویژه برنامه ها در مدارس به این یادواره کمک می کند.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به ترسیم نقاشی شهید توسط سازمان بسیج هنرمندان زنجان، افزود: نصب یادمان شهید در میدان ایثار زنجان، نامگذاری آزمایشگاه مرکزی مرکز سماء ابهر،اجرای نرم افزار اندرویدی تلفن همراه ویژ ه معرفی شهید سلیمانی و چاپ کتاب شهید سلیمانی از دیگر برنامه ریزی های در این زمینه محسوب می شود.

-نحوه معرفی شهدای شاخص
سردار کرمی با بیان اینکه متناسب با هر قشر شهدایی که دارای برجستگی های خاص روحی، معنوی و یا دارای توانمندی های فرماندهی بوده  و در طول دوران دفاع مقدس منشا اثرات و برکات بزرگی شده اند، انتخاب می شوند، ادامه داد: این شهدا همچنین از این نظر که دارای آثار و مستندات قابل ارائه به جامعه هدف باشند طی فرآیندی از سطح پایگاه و واحد مقاومت تا سطح نواحی و استان شناسایی و سرگذشت پژوهی شده و در کمیته های ارزیابی شهرستان و استانی مستندات مورد بررسی قرار گرفته و شهدای منتخب هر قشر از تمام استان ها به سازمان بسیج مرکز معرفی و پیشنهاد می شود.
وی ادامه داد: در این مرحله نیز با انجام ملاحضات کارشناسی و معیارهای مشخص، شهدای شاخص هر قشر  انتخاب و معرفی می شود که در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ این افتخار نصیب استان زنجان شده است که برای قشر دانش آموزی،شهید رضا سلیمانی ابهری تعیین و معرفی شد.  
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در خصوص برنامه های یادواره در استان زنجان گفت: جلسات ستاد استانی برای برگزاری این یادواره برگزار شده است و در این راستا برای برگزاری مطلوب جشنواره هشت کمیته تخصصی با حضور مسئولان و صاحب تشکیل شده است.
سردار کرمی با اشاره به اینکه سازمان بسیج دانش آموزی کشور با طراحی ، چاپ و توزیع ۶۰ هزار برشور در سطح کشور نسبت به اجرای این برنامه کمک می کند، ادامه داد: مرکز سایبری و فضای مجازی بسیج نیز با طراحی و راه اندازی سایت معرفی شهید شهید به آدرسwww.rezasoleimani.ir این یادواره را کمک می کند.
 

-زندگینامه شهید سلیمانی
گفتنی است،شهید رضا سلیمانی در تاریخ  ۲۸ شهریور ماه سال ۱۳۴۷ در شهر ابهر در خانواده ای مذهبی و فرهنگی بدنیا آمد.
در ایام تحصیل چندین بار بعنوان شاگرد اول و ممتاز از مدرسه و معلمین خود جایزه دریافت کرد و چون از نعمت صوت خوش برخوردار بود ضمن آموزش تجوید و قواعد قرائت و نیز احکام و اصول عقاید و حدیث، در جلسات مذهبی، محافل مختلف قرآنی شرکت کرده و چندین بار در مسابقات استانی مقام ممتازی را کسب کرد.
او اهل مطالعه بود و با عضویت در مرکز مطالعات علوم اسلامی، در سیر مطالعاتی ارائه شده توسط آن مرکز شرکت کرد، نماز و روزه، دعاهای کمیل و توسل او ترک نمی شد، شجاع،درسخوان،مهربان، دلسوز و خوش خلق بود.
در سال ۱۳۶۲ اولین بار در سن ۱۵ سالگی در جبهه جنگ شرکت کرد که در هنگام  شناسایی در منطقه پیرانشهر و پنج وین عراق مجبور به سه روز پیاده روی بدون آذوقه می شوند و به همین دلیل دچار ضعف شدید و متحمل سختی های فراوانی می شود.
وی بعد از گذراندن دوران طولانی نقاهت به اصرار خانواده فعالیتهای خود را در زمینه های فرهنگی و هنری از جمله فعال کردن انجمن اسلامی دبیرستان و اجرای تئاتر و سرود و مطالعات آثار شهید مطهری متمرکز می کند و با فعالیت در پایگاه بسیج به گشت شبانه، آموزش قرآن، راه اندازی حلقه های معرفتی و برپایی مر اسم دعای کمیل و توسل در مسجد باب الحوائج ابهر اهتمام ورزیده و با بهره گیری از اساتید به تقویت مبانی اعتقادی و عرفانی پرداخت و وقتی که خود را آماده شرکت در کنکور و امتحانات سال چهارم دبیرستان می کرد،احساس تکلیف کرد که باید بفرمان امام در جبهه حضور یابد و به همراه برادرش به جبهه اعزام  و بالاخره به آرزوی نهایی خود نائل و در ۱۲ اردیبهشت ماه سال۱۳۶۵ در جبهه فاو ودر ادامه عملیات والفجر ۸ به فیض شهادت نائل آمد.
پدر ایشان بعد از شهادت فرزند، منزل خود را تبدیل به حسینیه شهید رضا سلیمانی کرد،از این شهید گرانقدر ده ها مناجات عارفانه که بیانگر روح تشنه شهادت و شوق وصال به محبوبش است به یادگار مانده است، همچنین خاطراتی تاثیر گذار از اخلاق، سیره و منش شهید جمع آوری شده که می تواند برای دانش آموزان امروز الگویی دست یافتنی را ترسیم کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.