حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
چهارمین یادواره روستای بلندپرچین برگزار شد
1

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، چهارمین یادواره شهدای روستای «بلند پرچین» امشب در فرهنگسرای کوثر زنجان برگزار شد.روستای بلند پرچین در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی استان زنجان در منطقه‌ای کوهستانی و صعب‌العبور با آب و هوای سرد و خشک در ارتفاعات شهرستان ماهنشان واقع شده است.در حال حاضر در حدود ۵۰ خانوار در این […]

پ
پ

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، چهارمین یادواره شهدای روستای «بلند پرچین» امشب در فرهنگسرای کوثر زنجان برگزار شد.روستای بلند پرچین در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی استان زنجان در منطقه‌ای کوهستانی و صعب‌العبور با آب و هوای سرد و خشک در ارتفاعات شهرستان ماهنشان واقع شده است.در حال حاضر در حدود ۵۰ خانوار در این

خطه شهید پرور در حال گذران زندگی هستند و شغل اصلی اهالی این روستا کشاورزی، باغداری و دامپروری است.
اهالی روستای بلند پرچین با وجود اندک جمعیت در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دوران هشت سال دفاع مقدس تاثیرگذار بوده است به طوری که ۱۶ شهید گرانقدر، ۱۷ جانباز، یک آزاده و در حدود ۹۰ نفر رزمنده داوطلب بسیجی در همه خطوط مقدم حضور داشتند.
در بین این رزمندگان نوجوان ۱۲ ساله تا پیرمرد ۸۰ ساله در دوران هشت سال دفاع مقدس جانفشانی کردند.
در این یادواره یکی از اعضای ستاد مردمی یادواره شهدای روستای بلند پرچین استان زنجان اظهار داشت: یادواره شهدای روستای بلند پرچین هر سال با حضور مردم شهید پرور در این روستا برگزار می‌شد اما امسال با هماهنگی صورت گرفته این یادواره در شهر زنجان برگزار شد.
علی عباسی با اشاره به اینکه روستای بلند پرچین در ۱۲۰ کیلومتری زنجان قرار دارد، ابراز داشت: این روستا با مرز استان آذربایجان غربی همسایه است.
وی تصریح کرد: روستای بلند پرچین ۱۶ شهید، ۱۷ جانباز و ۹۰ رزمنده در دل و جان خود جای داده است.

* آسایش و آرامش امروز جامعه مرهون شهدای دفاع مقدس است
عضو ستاد مردمی یادواره شهدای روستای بلند پرچین استان زنجان با بیان اینکه جانبازان این روستا از پنج تا ۷۰ درصد جانباز هستند، گفت: این روستا برای زنجان و ایران اسلامی به عنوان نگینی در انگشتر محسوب می‌شود.
عباسی آسایش و آرامش امروز جامعه را مرهون شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و یادآور شد: امروز ایران اسلامی به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند خانواده‌های شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس چشم و چراغ ملت ایران هستند.
گفتنی است، یادواره شهدای روستای بلند پرچین با حضور حسین یکتا عضو شورای مرکز بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء، آیت‌الله شیخ علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، ابوالفضل طهماسبی فرمانده سپاه ناحیه زنجان، علی کاظمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، سید شمس‌الدین موسوی مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، مجتبی برزگر فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان، سید سعید صفوی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار زنجان، بشیر مقدمی معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری استان زنجان، خانواده‌های شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان اسلام و…برگزار شد.
همچنین در پایان این یادواره از خانواده‌های شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس روستای «بلند پرچین» تجلیل شد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.