حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
فرهنگ اعلام شهدای زنجان حرف غ
1

‏ ۱۸۲۷) غایبی، سیدبرهان: دوم آذر ۱۳۳۷، در روستای آلاچمن از توابع شهرستان ماه نشان به دنیا آمد. پدرش سیدمحمود، کشاورز بود و مادرش سیده فخرتاج نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و هفتم آذر ۱۳۶۱‏، در سقز هنگام درگیری با […]

پ
پ

۱۸۲۷) غایبی، سیدبرهان: دوم آذر ۱۳۳۷، در روستای آلاچمن از توابع شهرستان ماه نشان به دنیا آمد. پدرش سیدمحمود، کشاورز بود و مادرش سیده فخرتاج نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و هفتم آذر ۱۳۶۱‏، در سقز هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به گردن، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

۱۸۲۸) غریب لسانی، فضه: هشتم آبان ۱۳۲۷‏، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش عزت الله و مادرش عذرا نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. خانه دار بود. ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد. دوم بهمن ۱۳۶۵‏، در بمباران هوایی زادگاهش به شهادت رسید. پیکرش را در مزار پایین همان شهرستان به خاک سپردند. همسرش ذکریا نجفی نیز به شهادت رسیده است.

۱۸۲۹) غریبی، علم الله: یکم مرداد ‏۱۳۳۵، در روستای قارخوتلو از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش سیف الله و مادرش فاطمه نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. کشاورز بود. ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. نهم اسفند ۱۳۵۹‏، در گیلانغرب توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

‏۱۸۳۰) غریبی قرامحمدی، محمدعلی: بیستم فروردین ۱۳۴۴‏، در روستای زرین آباد از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش محمد، کشاورز بود و مادرش کشورخانم نام داشت. تا دوم متوسطه درس خواند. سال ۱۳۶۲ ‏ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. هشتم آبان ۱۳۶۳‏، در بانه توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید. تاکنون اثری از پیکرش به دست نیامده است. مزار یادبود وی در زادگاهش واقع است.

۱۸۳۱) غفاری، حجت الله: یکم مهر ۱۳۱۹‏، در روستای قجور از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش حق مراد (فوت ۱۳۵۰‏) کشاورز بود و مادرش صفیه (فوت ۱۳۴۸‏) نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. او نیز کشاورز بود. سال ۱۳۵۱ ‏ازدواج کرد و صاحب دو پسر و سه دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفتم اسفند ۱۳۶۲‏، با سمت آرپی جی زن در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و نهم خرداد ۱۳۷۵‏، پس از تفحص در شهر قیدار شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.

۱۸۳۲) غفاری، حسین: نهم شهریور ۱۳۳۹‏، در شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش الله قلی و مادرش اقدس نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. راننده بود. ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد. پانزدهم مرداد ۱۳۷۰‏، به عنوان بسیجی در بانه هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر سوختگی به شهادت رسید. پیکرش را در مزار بالای شهرستان زنجان به خاک سپردند.

۱۸۳۳) غفاری، خیرالله: پنجم بهمن ۱۳۴۷‏، در روستای پاپایی از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش ابوذر، بنا بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و نهم خرداد ۱۳۶۷‏، در بانه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به دست و پهلو، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.

۱۸۳۴) غفاری، مرتضی: بیستم دی ۱۳۴۳‏، در روستای گوجر از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش اباصلت، کارگر بود و مادرش خدیجه نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. نوزدهم آبان ۱۳۶۱‏، در عین خوش توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش و قطع پا به شهادت رسید. پیکرش در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.

۱۸۳۵) غفاری، مصطفی: دوم آبان ۱۳۴۶‏، در روستای نورآباد از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش قربان( ۱۳۶۵‏) کشاورز بود و مادرش نرگس نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورزی و کارگری می کرد. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و هشتم اسفند ۱۳۶۶‏، با سمت مسئول انبار مهمات در حلبچه عراق بر اثر اصابت ترکش به صورت و کتف، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

‏۱۸۳۶) غفاری آبی سفلی، نصرت الله: پانزدهم اردیبهشت ۱۳۲۲‏، در روستای آبی سفلا از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش مظفرعلی، کشاورز بود و مادرش مریم نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. جهادگر بود. سال ۱۳۶۴ ‏ازدواج کرد و صاحب سه پسر و دو دختر شد. بیست و یکم اسفند ۱۳۶۴‏، درسلیمانیه عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

‏۱۸۳۷) غفاری سرورملکی، رمضان: پانزدهم فروردین ۱۳۱۳‏، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محمد و مادرش منور نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. خواربار فروش بود. سال ۱۳۳۱ ‏ازدواج کرد و صاحب پنج پسر و یک دختر شد. هشتم بهمن ۱۳۶۵‏، در بمباران هوایی زادگاهش به شهادت رسید. پیکرش را در مزار پایین همان شهرستان به خاک سپردند. او را رجب نیز می نامیدند.

۱۸۳۸) غلامحسنی، مجید: بیست و پنجم اردیبهشت ۱۳۴۳‏، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محمود و مادرش مریم نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند و دیپلم گرفت. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هجدهم اسفند ۱۳۶۲‏، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند.

۱۸۳۹) غلامی، احمدعلی: سی ام بهمن ۱۳۱۹‏، در روستای حسین آباد از توابع شهرستان ایجرود به دنیا آمد. پدرش حسینعلی و مادرش نجیبه نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. چهاردهم بهمن ۱۳۶۶‏، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش در مزار پایین شهرستان زنجان به خاک سپرده ‏شد.

۱۸۴۰) غلامی، افضل: دوم شهریور ۱۳۴۳‏، در روستای قولی قصه از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش لطف الله، کشاورز بود و مادرش عزیزه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. چهاردهم مهر ۱۳۶۳‏، در جزیره مینو بر اثر برق گرفتگی به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

۱۸۴۱) غلامی، سالار: سوم اسفند ۱۳۴۵‏، در روستای قزل بلاغ از توابع شهرستان خدابنده ‏به دنیا آمد. پدرش اسمعلی، کشاورزی می کرد و مادرش خوشقدم نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. کارگر بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. نهم دی ۱۳۶۳‏، در بانه بر اثر اصابت سهوی گلوله به گردن، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

۱۸۴۲) غلامی، سلمان: دوم شهریور ۱۳۴۷‏، در روستای انگوران از توابع شهرستان ماه‏نشان به دنیا آمد. پدرش علی اوسط، کشاورز بود و مادرش شیرین نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. دوازدهم مهر ۱۳۶۷‏، با سمت تخریب چی در کوشک بر اثر انفجار مین و سوختگی شدید به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

۱۸۴۳) غلامی، عباس: یکم شهریور ۱۳۴۹‏، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش رضا، فروشنده ‏بود و مادرش فضه نام داشت. تا سوم متوسطه درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیستم مرداد ۱۳۶۶‏، در ابوالفتح عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و پس از تفحص در مزار پایین زادگاهش به خاک سپرده شد.

۱۸۴۴) غلامی، فرانبخش: یکم فروردین ۱۳۴۰‏، در روستای پاوه رود از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش رستم، کشاورز بود و مادرش طیبه نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. او نیز کشاورز بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیستم فروردین ۱۳۶۰‏، در رقابیه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

۱۸۴۵) غلامی، نیتعلی: هشتم اسفند ۱۳۴۰‏، در روستای کوگرچینک از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش امین علی، کشاورز بود و مادرش شیرین (فوت ۱۳۴۲‏) نام داشت. تا اول ابتدایی درس خواند. کارگر بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. پنجم مهر ۱۳۶۰‏، در ماهشهر بر اثر اصابت ترکش مجروح شد و چهارده روز بعد در بیمارستان لقمان الدوله تهران به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

‏۱۸۴۶) غنی لو، شیرالله: دوم مرداد ۱۳۴۴‏، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش هاشم (فوت ۱۳۵۹‏) و مادرش جیران نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. کارگر بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. هشتم آبان ۱۳۶۵‏، در بمباران هوایی شوشتر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در روستای قره بوطه از توابع زادگاهش واقع است.

۱۸۴۷) غنیمتی، احمد: بیستم بهمن ۱۳۴۹‏، درشهرسلطانیه از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش قاسم و مادرش رقیه نام داشت. تا سوم ابتدایی درس خواند. شغلش آزاد بود. به عنوان سرباز نیروی انتظامی خدمت می کرد. پانزدهم مرداد ۱۳۷۰، در روستای چشمه زیارت زاهدان هنگام درگیری با اشرار بر اثر اصابت گلوله به صورت، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

۱۸۴۸) غنیمتی، معرفت: یکم شهریور ۱۳۴۳، در شهرستان تهران به دنیا آمد. پدرش عزیز، کشاورز بود و مادرش معصومه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. سال ١٣۶٣ ‏ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و دوم تیر ١٣۶٧ ‏، با سمت راننده توپ در فکه بر اثر اصابت گلوله به سینه، شهید شد. مزار او در روستای قیاسه از توابع شهرستان زنجان واقع است.

۱۸۴۹) غنیمتی، یوسفعلی: یکم فروردین ۱۳۴۴‏، در روستای ترکانده از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش نادعلی، کارگر بود و مادرش پریدخت نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز کارگر بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. سوم مهر ۱۳۶۴‏، در سقز دچار سانحه رانندگی شد و به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

۱۸۵۰) غورقان لو، سهراب: دوم فروردین ۱۳۴۳‏، در روستای چیلاخور از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش علیقلی، کشاورزی می کود و مادرش قدمخیر نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. کارگر بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و ششم اسفند ۱۳۶۳‏، با سمت آرپی جی زن در شرق رود دجله عراق بر اثر اصابت ترکش به پاها و قطع آن، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

‏۱۸۵۱) غورقانلو، قنبرعلی: هفتم بهمن ۱۳۴۳‏، در روستای چیلاخور از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش امیرعلی و مادرش لیلان نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. کشاورز بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. هفدهم اسفند ۱۳۶۳‏، در بمباران هوایی پیرانشهر به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

۱۸۵۲) غیاث، نوربختعلی: یکم خرداد ۱۳۴۷، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش کریم، کشاورز بود و مادرش عظمت نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. نانوا بود. سال ۱۳۶۴ ‏ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. دهم بهمن ۱۳۶۶‏، در ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش به شکم و سر، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند.

۱۸۵۳) غیبی شریف آبادی، فریدون: یکم آبان ۱۳۳۸‏، در روستای شریف آباد از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش احمد، کشاورز بود و مادرش سعادت خاتون نام داشت. تا ‏پایان دوره ابتدایی درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. دوم اردیبهشت ۱۳۶۰‏، در ارتفاعات بازی دراز توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامد. مزار یادبود او در زادگاهش واقع است.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

1 دیدگاه برای “فرهنگ اعلام شهدای زنجان حرف غ”
  1. التماس دعا

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.