حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
فرهنگ اعلام شهدای زنجان حرف ط
6

۱۶۳۵) طارمی، احمد: یکم تیر ۱۳۴۷‏، در روستای ازناب از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش سیف الله، کشاورز بود و مادرش کبرا نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. از سوی ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و یکم تیر ۱۳۶۷‏، در پیچ انگیزه بر اثر اصابت ترکش […]

پ
پ

۱۶۳۵) طارمی، احمد: یکم تیر ۱۳۴۷‏، در روستای ازناب از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش سیف الله، کشاورز بود و مادرش کبرا نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. از سوی ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و یکم تیر ۱۳۶۷‏، در پیچ انگیزه بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

۱۶۳۶) طارمی، احمد: یکم فروردین ۱۳۳۷‏، در روستای قمچ آباد از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش رجبعلی، کارگر بود و مادرش سیمین عذرا نام داشت. دانشجوی دوره کاردانی در رشته حسابداری و کارمند شرکت بود. سال ۱۳۵۸ ‏ازدواج کرد و صاحب یک پسر و دو دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. پنجم مرداد ۱۳۶۷‏، با سمت آرپی جی زن در اسلام آباد غرب توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

‏۱۶۳۷) طارمی، جابر: دهم تیر ۱۳۳۴، در روستای رامین از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محمدعلی، کشاورزی می کرد و نام مادرش حبیبه بود. سواد قرآنی داشت. او نیز کشاورز بود. سال ۱۳۵۴ ‏ازدواج کرد و صاحب سه پسر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هجدهم آذر ۱۳۶۴‏، در بانه هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

۱۶۳۸) طارمی، شیرالله: سوم تیر ۱۳۴۳‏، در روستای چورزق از توابع شهرستان طارم به دنیا آمد. پدرش عباس، کشاورز بود و مادرش صاحبه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. سال ۱۳۵۹ ‏ازدواج کرد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. پنجم مهر ۱۳۶۰‏، در آبادان به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامد.

۱۶۳۹) طارمی، عزت الله: پنجم مرداد ۱۳۴۲‏، در روستای کاکاباد از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش روح الله، کشاورز بود و مادرش سوریه نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. کارگر نقاشی ساختمان بود. سال ۱۳۶۱ ‏ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. چهاردهم دی ۱۳۶۲‏، در گیلانغرب توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

۱۶۴۰) طارمی، غلامحسین: چهاردهم تیر ۱۳۵۸‏، در شهرستان خرمدره به دنیا آمد. پدرش اکبر، کارگر بود و مادرش طاوس نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به عنوان سرباز نیروی انتظامی خدمت می کرد. نوزدهم مرداد ۱۳۷۸‏، در محور سقز – بسطام دچار سانحه رانندگی شد و به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای شناط واقع است.

۱۶۴۱) طارمی، محمدابراهیم: دهم آذر ۱۳۲۵‏، در روستای ازناب از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش رمضانعلی، کشاورز بود و مادرش قمر نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. سال ۱۳۴۹ ‏ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد. به عنوان استوار یکم ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و هشتم اردیبهشت ۱۳۶۱‏، با سمت نیروی واحد توپخانه در جفیر بر اثر بمباران هوایی به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

۱۶۴۲) طالبی، پرویز: دوم خرداد ۱۳۴۷‏، در روستای فخرلو از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش اسحاق، کشاورز بود و مادرش آمنه نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. او نیز کشاورز بود. سال ۱۳۶۴ ‏ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و سوم خرداد ۱۳۶۷‏، در حاج عمران عراق بر اثر اصابت ترکش به چشم، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

۱۶۴۳) طاهروردی، نعمت‌: یکم خرداد ۱۳۴۶‏، در روستای شناط از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش شعبانعلی، کشاورز بود و مادرش رقیه نام داشت. دانش آموز سوم متوسطه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هشتم اسفند ۱۳۶۲‏، در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و سال ۱۳۷۵ ‏پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد.

۱۶۴۴) طاهری، صفدر: دوم اسفند ۱۳۴۴‏، در روستای سلمان کندی از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش حیدرعلی (فوت۱۳۴۶‏) و مادرش اکرم نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. کشاورز بود. سال ۱۳۶۲ ‏ازدواج کرد و صاحب یک پسر و دو دختر شد. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و هشتم دی ۱۳۶۵‏، با سمت آرپی جی زن در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سینه، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

۱۶۴۵) طاهری، ابراهیم: دوم خرداد ۱۳۴۷، در شهر سجاس از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش امیرعلی، کشاورزی می کرد و مادرش مقدس نام داشت. دانش آموز سوم راهنمایی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. چهارم بهمن ۱۳۶۵‏، با سمت تیربارچی در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

۱۶۴۶) طاهری، حسن: دوم اسفند ۱۳۳۸، در روستای خیرآباد از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش عینعلی و مادرش صفیه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و سوم اسفند ۱۳۶۳‏، در دزفول به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و دهم خرداد ١٣٨٠ ‏، پس از تفحص در مزار بالای شهرستان زنجان به خاک سپرده شد.

‏۱۶۴۷) طاهری، سجاد: دوم شهریور ۱۳۴۶‏، در روستای قره ناس از توابع شهرستان ماه نشان به دنیا آمد. پدرش جبارعلی، کارگر بود و مادرش شمامه نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. او نیز کارگر بود. سال ۱۳۶۳ ‏ازدواج کرد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفدهم اسفند ۱۳۶۴‏، در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

۱۶۴۸) طاهری، سید یدالله: چهارم مرداد ۱۳۵۰‏، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش سید عباس، نگهبان انبار بود و مادرش وجیهه نام داشت. دانش آموز اول راهنمایی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و یکم دی ۱۳۶۵‏، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند.

۱۶۴۹) طاهری، طاهره: هشتم شهریور ۱۳۱۰‏، در روستای اوزج از توابع شهرستان ماه نشان به دنیا آمد. پدرش اسدالله و مادرش زلیخا نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. خانه دار بود. سال ۱۳۴۰ ‏ازدواج کرد و صاحب چهار پسر و پنج دختر شد. نهم مرداد ۱۳۶۶‏، در مکه مکرمه هنگام شرکت در راهپیمایی برائت از مشرکین توسط عوآمل رژیم سعودی به شهادت رسید. پیکر وی را در مزار پایین شهرستان زنجان به خاک سپردند. فرزندش زین العابدین نیز به شهادت رسیده است.

۱۶۵۰) طاهری، قدرت الله: یکم فروردین ۱۳۴۰‏، در روستای درسجین از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش احمد، کشاورز بود و مادرش خدیجه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. سال ۱۳۵۹ ‏ازدواج کرد. به عنوان گروهبان یکم ارتش در جبهه حضور یافت. نهم آذر ۱۳۶۰‏، در دزفول بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

۱۶۵۱) طاهری بوئینی، ذوالفقار: بیست و نهم اسفند ۱۳۴۳‏، در روستای بوئین از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش الیاس (فوت ۱۳۴۷‏) و مادرش سعدیه نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. سیزدهم آذر ۱۳۶۴‏، در سردشت بر اثر انفجار مین به شهادت رسید. پیکرش در مزار بالای شهرستان زنجان به خاک سپرده شد.

‏۱۶۵۲) طوفانی، فرمان: یکم خرداد ۱۳۴۷‏، در روستای کلج آباد از توابع شهرستان طارم به دنیا آمد. پدرش رجب، کشاورز بود و مادرش رقیه نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. او نیز کشاورز بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و یکم تیر ۱۳۶۷‏، در ابوقریب توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامد. مزار یاد بود او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

طوماری، جلال: ر. ک فرهنگ اعلام شهدای استان تهران.

۱۶۵۳) طهماسبی، احمد: چهارم اردیبهشت ۱۳۴۷‏، در روستای قره قشلاق از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش حبیب الله، کشاورز بود و مادرش اجماهی نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. به عنوان پاسدار وظیفه خدمت می کرد. پنجم مرداد ۱۳۶۶‏، در پادگان محمد رسول سنندج هنگام آموزش بر اثر اصابت سهوی گلوله به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

۱۶۵۴) طهماسبی، رضا: دوم دی ۱۳۴۱‏، در روستای یحیی آباد از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش ذوالفقار و مادرش نرگس نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. کشاورز بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. یازدهم آبان ۱۳۶۱‏، در عین خوش توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.

۱۶۵۵) طهماسبی، مهدی: هفتم اردیبهشت ۱۳۳۸‏، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش علی، پیرایشگر بود و مادرش بتول نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی درس خواند و دیپلم گرفت. مسئول نهضت سوادآموزی زنجان بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دوم فروردین ۱۳۶۱‏، در محور دزفول- شوش بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش در مزار پایین زادگاهش به خاک سپرده شد.

‏۱۶۵۶) طهماسبی فرد، اکبر: نهم مهر ۱۳۴۴‏، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش عباس، خواربار فروش بود و مادرش نزاکت نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. جوشکار بود. ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. یازدهم آبان ۱۳۶۴‏، در هورالعظیم بر اثر اصابت گلوله به سینه و پا، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند.

‏۱۶۵۷) طیب زاده، هوشنگ: بیست ونهم شهریور ۱۳۴۰‏، ‏در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش تیمور و مادرش فروغ نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. کارمند جهاد سازندگی بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. هشتم آذر ۱۳۶۰‏، درمحور بندرماهشهر-بستان بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر، شهید شد. پیکر او را در گلزار شهدای بالای زادگاهش به خاک سپردند.

۱۶۵۸) طیبی، علی اژدر: دوم بهمن ۱۳۲۸‏، در روستای صالح آباد از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش خانعلی (فوت ۱۳۶۵‏) کشاورز بود و مادرش خاور نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. سال ۱۳۵۴ ‏ازدواج کرد و صاحب دو پسر و دو دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و هفتم اسفند ۱۳۶۶‏، در حلبچه عراق بر اثر اصابت ترکش به کمر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.