حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
فرهنگ اعلام شهدای زنجان حرف ر
4

۱۱۷۶) راهپیما، رحمان: دوم شهریور ۱۳۴۲، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش حبیب، سرایدار پاساژ بود و مادرش کشور نام داشت. تا دوم ابتدایی درس خواند. به عنوان سرباز ارتش درجبهه حضور یافت. بیستم آبان ۱۳۶۱، در پیرانشهر بر اثر انفجار مین به شهادت رسید. مزار او در بهشت زهرای شهرستان تهران واقع است. […]

پ
پ

۱۱۷۶) راهپیما، رحمان: دوم شهریور ۱۳۴۲، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش حبیب، سرایدار پاساژ بود و مادرش کشور نام داشت. تا دوم ابتدایی درس خواند. به عنوان سرباز ارتش درجبهه حضور یافت. بیستم آبان ۱۳۶۱، در پیرانشهر بر اثر انفجار مین به شهادت رسید. مزار او در بهشت زهرای شهرستان تهران واقع است.


۱۱۷۷) ربی، محمود: پنجم آبان ۱۳۳۵، در روستای شناط از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش نظامعلی، کشاورزی می کرد و مادرش کبرا نام داشت. تا پایان دوره متوسط درس خواند و دیپلم گرفت. دبیر آموزش و پرورش بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد. هفتم مرداد ۱۳۶۱، در پاسگاه زید عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و شانزدهم آبان ۱۳۷۴، پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد.


ربی، مهدی: ر. ک فرهنگ اعلام شهدای استان فارس.
۱۱۷۸) ربی ابهری، یدالله: هفدهم تیر ۱۳۴۷، در شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش محرم و مادرش صغرا نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دهم اسفند ۱۳۶۵، با سمت تک تیرانداز در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر، صورت و شکم، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است. او را یدی نیز می نامیدند.


۱۱۷۹) ربیع جماعت، صفرعلی: بیست وپنجم آذر ۱۳۳۰، در شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش محمدعلی، مغازه دار بود و مادرش شوکت نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. کارمند اداره برق بود. سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و هفتم بهمن ۱۳۶۴، در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به دست، پا و کمر، شهید شد. مزار او در بهشت کبرای زادگاهش واقع است.


رجبی، آیت الله: ر. ک فرهنک اعلام شهدای استان تهران.


۱۱۸۰) رجبی، بهرام: چهارم شهریور ۱۳۴۴، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش ذبیح الله، کارگر بود و مادرش رقیه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و سوم اسفند ۱۳۶۳، در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامد. او را یدالله نیز می نامیدند.


۱۱۸۱) رجبی، جعفر: دوم اردیبهشت ۱۳۴۶، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش اسکندر، تولید کننده لوله سیمانی بود و مادرش گلرخ نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. لوله کش بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و نهم بهمن ۱۳۶۶، در سورن مریوان بر اثر ریزش بهمن به شهادت رسید. مدفن او در مزار پایین زادگاهش واقع است.


۱۱۸۲) رجبی، جعفر: یکم شهریور ۱۳۴۳، در شهرستان تهران به دنیا آمد. پدرش طیب و مادرش سلطنت نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و نهم مهر۱۳۶۷، در اشنویه هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و نهم آذر ١٣٨٢ ، پس از تفحص در شهرستان ایجرود به خاک سپرده شد.

۱۱۸۳) رجبی، حسنعلی: بیستم دی ۱۳۳۹، در روستای گرماب از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش محمدرضا، کشاورزی می کرد و مادرش قدمخیر نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. کارگر بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و ششم مرداد ۱۳۶۶، در نهرعنبر بر اثر گرمازدگی به شهادت رسید. مزار او در روستای جوادآباد تابعه شهرستان کرج واقع است.


۱۱۸۴) رجبی، حسنعلی: یکم تیر ۱۳۴۹، در روستای ملالار از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش رجب، کشاورزی می کرد و مادرش گل گز نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. کارگر نانوایی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفتم اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و سی ام اردیبهشت ۱۳۷۵، پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد.


رجبی اصل، رحیم: ر. ک فرهنگ اعلام شهدای استان تهران.
۱۱۸۵) رجبی کبودچشم، شیرعلی: پانزدهم بهمن ۱۳۲۵، در روستای کبود چشمه از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش محمد و مادرش خوشقدم نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. کشاورز بود. سال ۱۳۴۳ ازدواج کرد و صاحب چهار پسر و یک دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و هشتم تیر ۱۳۶۱، در پاسگاه زید عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۱۸۶) رجبی گوندره، عباس: نهم مرداد ۱۳۴۲، در روستای گوندره از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش علی (شهادت ۱۳۵۹) کشاورز بود و مادرش سکینه (فوت ۱۳۵۶) نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و یکم اسفند ۱۳۶۳، با سمت غواص در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به گودن و کتف، شهید شد. مزار او در زادگاهش قرار دارد.


۱۱۸۷) رجبی گوندره، علی: هفتم بهمن ۱۳۱۶، در روستای گوندره از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش امیرارسلان، کشاورز بود و مادرش راضیه نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. او نیز کشاورز بود. سال ۱۳۵۵ ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیستم دی ۱۳۵۹، در ذوالفقاریه آبادان بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش قرار دارد. فرزندش عباس نیز شهید شده است.


۱۱۸۸) رجبی گوندره، علیرضا: سوم خرداد ۱۳۴۰، در روستای گوندره از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش علی، کشاورز بود و مادرش شیرین نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. سال ۱۳۵۶ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. دوم فروردین ۱۳۶۱، در رقابیه بر اثر اصابت گلوله به سو و سینه، شهید شد. مزار او در زادگاهش قرار دارد. برادرش غلامرضا نیز به شهادت رسیده است.


۱۱۸۹) رجبی گوندره، غلامرضا: ششم فروردین ۱۳۴۲، در روستای گوندره از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش علی، کشاورز بود و مادرش شیرین نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. پنجم اسفند ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر و پا، شهید شد. مزار او در زادگاهش قرار دارد. برادرش علیرضا نیز به شهادت رسیده است.


۱۱۹۰) رجبی گوندره، قربانعلی: دهم تیر ۱۳۵۰، در روستای گوندره از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش محمد، کشاورز بود و مادرش زهرا نام داشت. دانش آموز دوم راهنمایی بود. ازسوی بسیج درجبهه حضور یافت. شانزدهم فروردین ۱۳۶۶، در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۱۹۱) رجبی گوندره، محمود: پانزدهم فروردین ۱۳۰۳، در روستای گوندره از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش محمدعلی (فوت ۱۳۴۰) کشاورز بود و مادرش دل آرا (فوت ۱۳۶۰) نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. او نیز کشاورز بود. سال۱۳۴۰ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و شش دختر شد. از سوی بسیج به جبهه رفت. هفتم آذر ۱۳۶۴، در بانه بر اثر سکته مغزی به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۱۹۲) رجبی مقدم، سعید: شانزدهم تیر ۱۳۴۳، در شهرستان تبریز به دنیا آمد. پدرش مرتضی ارتشی بود و مادرش طاهره نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند و دیپلم گرفت. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفتم اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و سال ۱۳۷۵ پس از تفحص در مزار پایین شهرستان زنجان به خاک سپرده شد.


۱۱۹۳) رحمانی، اشرفعلی: دوم تیر ۱۳۴۳، در روستای سهند علیا از توابع شهرستان ماه نشان به دنیا آمد. پدرش قدرت الله و مادرش اوصندوق نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. کارگر بود. سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و هفتم فروردین ۱۳۶۶، در بانه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و سال ۱۳۷۰ پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد.


۱۱۹۴) رحمانی، اکبر: هجدهم بهمن ۱۳۴۸، در روستای سهندعلیا از توابع شهرستان ماه نشان به دنیا آمد. پدرش ابوالفضل و مادرش فاطمه نام داشت. دانش آموز سوم متوسطه بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و پنجم اسفند اسفند ۱۳۶۶، با سمت آرپی جی زن در محور بانه – مریوان توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش نارنجک به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای شهر سلطانیه از توابع شهرستان زنجان واقع است.


۱۱۹۵) رحمانی، بهروز: دوم تیر ۱۳۴۸، در روستای قره داش از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش حسین و مادرش جمیله نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. ازدواج کرد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. شانزدهم مهر ۱۳۶۰، در کرخه نور بر اثر اصابت ترکش به سینه، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

۱۱۹۶) رحمانی، حجت: هجدهم دی ۱۳۴۴، در روستای آق کندی از توابع شهرستان ماه نشان به دنیا آمد. پدرش شعبان، کشاورز بود و مادرش ستاره نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. ستوان دوم پاسدار بود. ازدواج کرد و صاحب سه پسر و دو دختر شد. هفدهم مهر ۱۳۸۷، در ارومیه هنگام درگیری با ضدانقلاب بر اثر اصابت ترکش به سر، سینه و پا، شهید شد. پیکرش را در مزار پایین شهرستان زنجان به خاک سپردند.


۱۱۹۷) رحمانی، حکمت الله: یازدهم آبان ۱۳۳۱، در روستای شناط از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش لطف الله، کشاورز بود و مادرش تاجی نام داشت. تا پایان دوره کاردانی درس خواند. دبیر بود. سال ۱۳۵۱ ازدواج کرد و صاحب سه پسر و دو دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست وچهارم بهمن ۱۳۶۴، در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به دست، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۱۹۸) رحمانی، سلمان: پنجم شهریور ۱۳۳۶، در روستای شناط از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش محمدعلی و مادرش زینب نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. کارگر بود. یازدهم اسفند ۱۳۵۹، در حادثه بمب گذاری حسینیه ارشاد تهران توسط گروه های ضدانقلاب به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای فاطمیه زادگاهش واقع است.


۱۱۹۹) رحمانی، سیامعلی: نهم شهریور ۱۳۴۷، در روستای بلندپرچین از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش مباحعلی و مادرش عمه نسا نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. آهنگر بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیستم دی ۱۳۶۵، در اهواز بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.


۱۲۰۰) رحمانی، محمدحنیفه: دوازدهم فروردین ۱۳۱۶، در روستای آقکند از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش تارویردی و مادرش اوصدوق نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. کارگر بود. سال ۱۳۳۳ ازدواج کرد و صاحب سه پسر و دو دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و هفتم اردیبهشت ۱۳۶۴، در سردشت توسط گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به سینه، شهید شد. پیکرش را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۰۱) رحمانی، محمدعلی: یکم آذر ۱۳۴۵، درشهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش سلمان (فوت ۱۳۴۵) و مادرش فضه نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. کارگر بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. چهارم اسفند ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و نوزدهم تیر ۱۳۷۵، پس از تفحص در مزار پایین زادگاهش به خاک سپرده شد. برادرش فرامرز دویران نیز به شهادت رسیده است.


۱۲۰۲) رحمتی، بهادر: نوزدهم خرداد ۱۳۴۳، در روستای چهرآباد از توابع شهرستان ماه نشان به دنیا آمد. پدرش علی حسین، کشاورز بود و مادرش قزخانم نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و یکم اردیبهشت ۱۳۶۲، در بانه توسط گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکرش در شهرستان زنجان به خاک سپرده شد.


۱۲۰۳) رحمتی، طاهر: نهم اردیبهشت ۱۳۴۴، در روستای چهره آباد از توابع شهرستان ماه نشان به دنیا آمد. پدرش گنجعلی، کشاورز بود و مادرش راضیه نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. سال ۱۳۶۵ ازدواج کرد. به عنوان جهادگر در جبهه حضور یافت. سی ام اردیبهشت ۱۳۶۷، با سمت راننده در کردستان دچار سانحه رانندگی شد و به شهادت رسید. پیکر او را در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۰۴) رحمتی، علی اصغر: بیستم مرداد ۱۳۴۳، در روستای گاودره از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش صفی الله، کشاورز بود و مادرش نرگس نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. کشاورز بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. سوم دی ۱۳۶۲، در سردشت بر اثر اصابت ترکش به شکم و قلب، شهید شد. پیکر وی را در زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۰۵) رحمتی، غلامرضا: دوم خرداد ۱۳۴۶، درروستای کلیسا از توابع شهرستان هشترود به دنیا آمد. پدرش فرمان، کشاورز بود و مادرش صغرا نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. چهارم مرداد ۱۳۶۷، در سردشت توسط گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۲۰۶) رحمتی، فرضعلی: سوم شهریور ۱۳۴۷، در روستای چهره آباد از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش مروتعلی، کشاورز بود و مادرش زینب نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و پنجم تیر ۱۳۶۶، در سومار توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۲۰۷) رحمتی، ماشاءالله: دوم مهر ۱۳۳۹، در روستای دوغانلو از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش حبیب الله، کشاورز بود و مادرش سلطنت نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. یازدهم مرداد ۱۳۶۲، در مهران توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۲۰۸) رحمتی، مظفر: چهارم فروردین ۱۳۴۶، درروستای چهره آباد از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش علی داد و مادرش حوریه نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. سال ۱۳۶۷ ازدواج کرد. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و هشتم فروردین ۱۳۶۷، در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و ششم دی ۱۳۷۶، پس از تفحص در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.


‌ ۱۲۰۹) رحمتی، وهابعلی: دوم خرداد ۱۳۴۶، در روستای چهره آباد از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش لطغعلی، کشاورز بود و مادرش قیزقیه نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. او نیز کشاورز بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و هشتم فروردین ۱۳۶۷، در فاو عراق به اسارت در آمد و به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامد.


۱۲۱۰) رحیما، سعید: سی ام فروردین ۱۳۴۶، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش سیف الله (شهادت ۱۳۶۵) و مادرش پروین نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. دوم بهمن ۱۳۶۵، در بمباران هوایی زادگاهش به شهادت رسید. پیکرش در مزار پایین همان شهرستان به خاک سپرده شد.


۱۲۱۱) رحیما، سیف الله: دهم آبان ۱۳۱۷، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش حسن، نقاش ساختمان بود و مادرش عالیه نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. او نیز نقاش ساختمان بود. ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. دوم بهمن ۱۳۶۵، در بمباران هوایی زادگاهش به شهادت رسید. پیکرش را در مزار پایین همان شهرستان به خاک سپردند. فرزندش سعید نیز به شهادت رسیده است.


۱۲۱۲) رحیمی، ابوالفتح: دوم بهمن ۱۳۴۶، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش جعغر و مادرش حوریه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. کشاورز بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و یکم تیر ۱۳۶۷، در بمباران هوایی فکه به شهادت رسید. پیکرش در مزار پایین زادگاهش به خاک سپرده شد.


۱۲۱۳) رحیمی، اصغر: یکم آذر ۱۳۴۳، در شهر سلطانیه از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش علی اوسط، کارگر بود و مادرش صفورا نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. دهم تیر ۱۳۶۳، در سومار غرق شد و به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.


۱۲۱۴) رحیمی، حسین: سی ام سهریور ۱۳۴۴، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش سیف الله و مادرش رقیه نام داشت. دانش آموز سوم متوسطه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیستم اسفند ۱۳۶۰، در کرخه بر اثر سوختگی شدید به شهادت رسید. پیکرش در مزار بالای زادگاهش به خاک سپرده شد.


۱۲۱۵) رحیمی، ذوالفقار: دوم آذر ۱۳۴۲، در روستای ملالار از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش علی میرزا و مادرش صبیحه نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و یکم تیر ۱۳۶۷، در موسیان توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به قلب، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۱۶) رحیمی، رحیم: دوازدهم شهریور ۱۳۴۴، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش سلیم، در شهرداری کار می کرد و مادرش حوریه نام داشت. دانش آموز سوم متوسطه بود. از سوی بسیج به جبهه رفت. دوازدهم اردیبهشت ۱۳۶۳، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مدفن او در مزار پایین زادگاهش قرار دارد.


۱۲۱۷) رحیمی، شمسعلی: هفتم شهریور ۱۳۴۲، در روستای الگزیر از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش شعبان، کشاورز بود و مادرش خورشید نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. کارگر و بنا بود. سال ۱۳۶۴ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. از سوی سپاه پاسداران در جبهه حضور یافت. هفدهم دی ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر و گردن، شهید شد. پیکر او را در زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۱۸) رحیمی، عبدالعلی: دوم خرداد ۱۳۴۰، درروستای دره‌لیک از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش رحمان و مادرش فاطمه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. کشاورز بود. ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. هشتم آبان ۱۳۶۱، در آبادان بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۲۱۹) رحیمی، علی الله: چهارم خرداد ۱۳۴۶، در روستای گل تپه از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش مردعلی، کشاورزی می کرد و مادرش رقیه نام داشت. تا سوم ابتدایی درس خواند. کارگر بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. چهاردهم تیر ۱۳۶۳، در دوسینه بانه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۲۲۰) رحیمی، علیرضا: سی ام فروردین ۱۳۴۳، در روستای جارچی از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش بنیادعلی و مادرش جده نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. راننده بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. هجدهم اسفند ١٣۶٣ ، در پسوه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش راکت به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۲۲۱) رحیمی، محمدحسن: بیست و یکم آذر ۱۳۳۴، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محمدرسول و مادرش فاطمه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. راننده کامیون بود. از سوی بسیج به جبهه رفت. پانزدهم دی ۱۳۵۹، در هویزه بر اثر اصابت ترکش خمپاره و سوختگی شدید به شهادت رسید. مدفن او در مزار پایین زادگاهش قرار دارد.


۱۲۲۲) رحیمی، مهربانعلی: سوم تیر ۱۳۴۲، در روستای سهله از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش شربتعلی، کشاورز بود و مادرش عافیه نام داشت. تا دوم متوسطه درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. دوم آذر ۱۳۶۶، درحاج عمران عراق به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و بیست و چهارم اسفند ۱۳۷۲، پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد.


۱۲۲۳) رحیمی اصل، عباس: دوم خرداد ۱۳۴۷، در روستای خاتون کندی از توابع شهرستان ایجرود به دنیا آمد. پدرش ابراهیم، کشاورزی می کرد و مادرش زهرا نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. نانوا و کشاورز بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. ششم شهریور ۱۳۶۶، در ابوالفتح عراق بر اثر اصابت ترکش به سر و کتف، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۲۲۴) رحیمی داروگر، قاسم: پانزدهم تیر ۱۳۴۰، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش اوسط، بنا بود و مادرش ایران نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. در کارگاه آلومینیوم سازی کار می کرد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیستم دی ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامد. مزار یاد بود او در زادگاهش واقع است.


۱۲۲۵) رحیمی قفس آبادی، عبدالعلی: هشتم شهریور۱۳۴۲، در روستای قفس آباد از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش یوسفعلی، کشاورز بود و مادرش فضه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. گچ‌کار بود. سال ۱۳۶۳ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. یازدهم فروردین ۱۳۶۶، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به پهلو، دست و پا، شهید شد. پیکرش را در شهرستان خرمدره به خاک سپردند.


۱۲۲۶) رحیمی مجیدآبادی، مرتضی: دوازدهم فروردین ۱۳۵۰، در شهرستان تهران به دنیا آمد. پدرش محمدعلی و مادرش حبیبه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. صافکار بود. به عنوان سرباز نیروی انتظامی خدمت می کرد. شانزهم بهمن ۱۳۷۱، در منطقه راین کرمان هنگام درگیری با اشرار و قاچاقچیان بر اثر اصابت گلوله شهید شد. پیکرش را در روستای مزیدآباد از توابع شهرستان خدابنده به خاک سپردند.


۱۲۲۷) رحیمی نیکو، یوسف: دوازدهم خرداد ۱۳۴۹، در شهرستان تهران به دنیا آمد. پدرش نقی، کارگر شهرداری بود و مادرش رقیه نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و پنجم بهمن ۱۳۶۴، در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش در مزار پایین شهرستان زنجان به خاک سپرده شد.


۱۲۲۸) رزاقی، قامتعلی: دوم تیر ۱۳۴۳، در روستای طرازوج از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش فرض الله و مادرش سیاده نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. مسگر بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و دوم دی ۱۳۶۲، در شرهانی توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش در مزار بالای شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.


۱۲۲۹) رزاقی، قربانعلی: یکم مرداد ۱۳۴۱، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محمدعیسی، کارگری می کرد و مادرش کلثوم نام داشت. تا سوم متوسطه در رشته تجربی درس خواند. سامحت ساز بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. شانزدهم خرداد ۱۳۶۴، در قصرشیرین توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به پاها، دست، پهلو و سینه، شهید شد. مدفن او در مزار بالای زادگاهش قرار دارد.


۱۲۳۰) رزاقی، محمد: دوم تیر ۱۳۴۸، در روستای طرازوج از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش همت، کشاورزی می کرد و مادرش رقیه نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. خیاط بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. هجدهم اردیبهشت ۱۳۶۳، در جزیره مجنون عراق بر اثر سوختگی شدید صورت به شهادت رسید. پیکر او در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.


۱۲۳۱) رزاقی، ولی الله: دوم فروردین ۱۳۳۹، در روستای زنجانرود از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش قلی و مادرش باجی خانم نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و سوم مهر ۱۳۵۹، دردزفول براثراصابت گلوله به سر، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۳۲) رزمجو، فرمان: دوم فروردین ۱۳۳۱، در روستای علی آباد از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش عزیز و مادرش قیزبانو نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. گچ کار ساختمان بود. سال ۱۳۵۸ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. از سوی بسیج به جبهه رفت. هفتم اسفند ۱۳۶۲، با سمت آرپی جی زن در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه برجا ماند و سوم اردیبهشت ۱۳۷۵، پس از تفحص در مزار بالای شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.


۱۲۳۳) رستم‌خانی، اکبر: یازدهم فروردین ١٣۴٢ ، در روستای دهشیر از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش محمد، کشاورز بود و مادرش صفیه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و دوم خرداد ١٣۶٧ ، در ماووت عراق بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۲۳۴) رستم‌خانی، باقر: دهم تیر ۱۳۲۳، در روستای علی آباد از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش امام علی و مادرش زینب نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. سال ۱۳۶۴ ازدواج کرد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و چهارم مهر ۱۳۶۴، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به پا، شهید شد. پیکرش در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.


۱۲۳۵) رستم‌خانی، حمزه علی: دوم اردیبهشت ۱۳۲۸، در روستای علی آباد از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش برجعلی و مادرش سلطنت نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. لباس فروش بود. سال ١٣۵٢ ازدواج کرد و صاحب ث ش پسر و ث~ دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و یکم اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکرش را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند. برادرش فرضعلی نیز به شهادت رسیده است.


۱۲۳۶) رستم‌خانی، روح الله: دهم اسفند۱۳۴۸، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش خیرالله، کارگر بود و مادرش ملیحه نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و هشتم دی ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سینه و شکم، شهید شد. پیکرش را در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۳۷) رستم‌خانی، سلمان: سوم خرداد ۱۳۵۰، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش یعقوب، کارگری می کرد و مادرش گلی نام داشت. دانش آموز دوم متوسطه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. چهارم دی ۱۳۶۵، در شلمچه به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و بیستم خرداد ۱۳۷۴، پس از تفحص در گلزار شهدای مزار پایین زادگاهش به خاک سپرده شد.


۱۲۳۸) رستم‌خانی، عطوف: سوم آذر ۱۳۴۵، در روستای علی آباد از توابع شهرستان طارم به دنیا آمد. پدرش جانعلی و مادرش فاطمه نام داشت. خواندن ونوشتن نمی دانست. کشاورز بود. به عنوان سرباز ارتش درجبهه حضور یافت. بیست و دوم تیر ۱۳۶۷، در بمباران شیمیایی فکه به شهادت رسید. پیکرش در مزار پایین شهرستان زنجان به خاک سپرده شد.


۱۲۳۹) رستم‌خانی، علی: دوم مرداد ۱۳۳۷، در روستای آغوزلو از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش نصرالله (فوت ۱۳۵۴) کشاورز و کارگر بود و مادرش قمر نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. کشاورزبود. سال ۱۳۵۵ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و دو دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. سی و یکم اردیبهشت ۱۳۶۳، در بانه هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۲۴۰) رستم‌خانی، فخرالدین: دوم فروردین ۱۳۴۲، در روستای علی آباد از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش مصطفی، کارگر بود و مادرش سلبی نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. برقکار بود. سال ۱۳۶۳ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست وششم اسفند ۱۳۶۶، درحلبچه عراق بر اثر اصابت ترکش به گردن و دست، شهید شد. پیکرش را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۴۱) رستم‌خانی، فرضعلی: دوم شهریور ۱۳۳۴، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش برجعلی و مادرش سلطنت نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. کارگر بود. سال ۱۳۵۷ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. پنجم مهر ۱۳۶۰، در آبادان بر اثر اصابت گلوله به پیشانی، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند. برادرش حمزه علی نیز به شهادت رسیده است.


۱۲۴۲) رستم‌خانی، محمد: نهم تیر ۱۳۲۵، در روستای علی آباد از توابع شهرستان طارم دیده به جهان گشود. پدرش موسی و مادرش امی نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. شغلش آزاد بود. ازدواج کرد و صاحب سه پسر و یک دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دوم فروردین ۱۳۶۱، در شوش بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر و دست، شهید شد. پیکرش را در مزار پایین شهرستان زنجان به خاک سپردند.


۱۲۴۳) رستم‌خانی، محمدموسی: یکم فروردین ۱۳۴۰، در روستای آغوزلو از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش محمدرضا، کشاورز بود و مادرش صفیه نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. سال ۱۳۵۸ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست ودوم اردیبهشت ۱۳۶۱، در دارخوین بر اثر اصابت گلوله به سر و پا، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۲۴۴) رستم‌خانی، معرفت الله: هفتم تیر ۱۳۰۵، در شهرستان خدابنده دیده به جهان گشود. پدرش نعمت الله و مادرش منظر نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. بنا بود. ازدواج کرد و صاحب هشت فرزند شد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. ششم مرداد ۱۳۶۷، در اسلام آباد غرب توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر او را در شهرستان ابهر به خاک سپردند.


۱۲۴۵) رستم‌خانی، میرزآقا: یکم مهر ۱۳۴۶، در روستای علی آباد از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محمد و مادرش گوهر نام داشت. تا اول متوسطه درس خواند. کشاورز بود. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. چهارم اسفند ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکر او را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند. او را علی نیز می نامیدند.


۱۲۴۶) رستم‌خانی، میرزاعلی: چهارم فروردین۱۳۳۲، در روستای علی آباد از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش سیغعلی و مادرش گرجی نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و سه دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و ششم اسفند ۱۳۶۳، با سمت فرمانده تیپ سوم لشکر مکانیزه ٣١ عاشورا در شرق رود دجله عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر وی را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۴۷) رستم‌خانی، ناصر: دوم اسفند ۱۳۴۰، در روستای علی آباد از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش عیسی و مادرش فاطمه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. کارگر بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. پنجم اسفند ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به کمر، شهید شد. پیکر وی را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۴۸) رستم‌خانی، نبی الله: سی ام اسفند ۱۳۴۶، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش حبیب الله و مادرش هاجر (فوت ۱۳۵۰) نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. فرشباف بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و هشتم دی ۱۳۶۵، در سومار توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به پا، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۴۹) رستم‌خانی دشیری، اکبر: یازدهم خرداد ۱۳۴۲، در روستای دشیر از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش فتح الله، کشاورز بود و مادرش مقدسه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. هجدهم فروردین ۱۳۶۵، در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر او را در بهشت کبرای شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۵۰) رستمی، احمد: یکم بهمن ۱۳۴۹، در روستای توده بین از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش علی، کشاورزی می کرد و مادرش فاطمه (فوت ۱۳۴۹) نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. کارگر بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. پنجم مرداد ۱۳۶۷، در اسلام آبادغرب توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در بهشت زهرای شهرستان تهران واقع است.


۱۲۵۱) رستمی، اسماعیل: دوم فروردین ۱۳۴۵، در روستای حلب از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش ذکریا، کارگری می کرد و مادرش عذرا نام داشت. دانش آموز اول راهنمایی بود. بیست و چهارم مهر ۱۳۵۷، در زادگاهش هنگام تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی بر اثر اصابت گلوله به پیشانی، شهید شد. مزار او در همان شهرستان واقع است.


۱۲۵۲) رستمی، اصغر: بیستم اردیبهشت۱۳۴۰، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش تقی و مادرش فاطمه نام داشت. تا سوم متوسطه درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و چهارم آذر ۱۳۵۹، در محور سلیمانیه – اهواز بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر و صورت، شهید شد. پیکر او را در مزار بالای زادگاهش به خاک سپردند. برادرش فرخ نیز به شهادت رسیده است.


۱۲۵۳) رستمی، پنجعلی: هشتم خرداد ۱۳۴۰، در روستای ده جلال از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش ساجدین، کشاورز بود و مادرش لعیا نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. کارگر بود. سال ١٣۵٩ ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و چهارم خرداد ۱۳۶۲، در سردشت هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکرش را در روستای صائین قلعه تابعه شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۵۴) رستمی، عباس: یکم تیر ۱۳۴۲، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش رضا، بنا بود و مادرش علویه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. هفدهم شهریور ۱۳۶۱، در سردشت هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر شکنجه و قطع شدن سر، به شهادت رسید. پیکرش در مزار پایین زادگاهش به خاک سپرده شد.


۱۲۵۵) رستمی، علی: دوم شهریور ۱۳۴۶، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش اکبر و مادرش حوریه نام داشت. دانش آموز اول متوسطه در رشته اقتصاد بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفتم اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامد. برادرش وجیه الله نیز به شهادت رسیده است.


۱۲۵۶) رستمی، علی: یکم دی ۱۳۴۷، درروستای سنبل آباد از توابع شهرستان ابهربه دنیا آمد. پدرش رستم، فروشنده بود و مادرش گوهرتاج نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و پنجم بهمن ۱۳۶۴، در اروندرود بر اثر اصابت ترکش به صورت، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۲۵۷) رستمی، علی: یکم شهریور ۱۳۲۶، در روستای جلیل آباد از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش بخشعلی و مادرش خانم تاج نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. راننده بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. چهارم مرداد ۱۳۶۶، در میمک توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر وی را در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۵۸) رستمی، فرخ: بیست وسوم اردیبهشت ۱۳۴۶، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش تقی و مادرش فاطمه نام داشت. دانش آموز دوره راهنمایی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. یازدهم آبان ۱۳۶۱، در عین خوش توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به صورت، شهید شد. پیکرش را در مزار بالای زادگاهش به خاک سپردند. برادرش اصغر نیز به شهادت رسیده است.


۱۲۵۹) رستمی، فیروز: دوم خرداد ۱۳۴۳، در روستای ملالار از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش قربتعلی، خواربار فروش بود و مادرش امینه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند و دیپلم گرفت. سپس به فراگیری علوم دینی و حوزوی پرداخت. روحانی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. چهاردهم اسفند ۱۳۶۴، در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد. او را حسین نیز می نامیدند.


۱۲۶۰) رستمی، مرتضی: هفتم خرداد ۱۳۴۷، در روستای پشتوک از توابع شهرستان ماهنشان به دنیا آمد پدرش نباتعلی، کشاورزی می کرد و مادرش لیلی نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. یازدهم خرداد ۱۳۶۷، در دزفول دچار سانحه رانندگی شد و بر اثر ضربه مغزی به شهادت رسید. پیکر او را در شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۶۱) رستمی، وجیه الله: دوم بهمن ۱۳۴۱، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش اکبر و مادرش حوریه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. رنگرز بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. ششم فروردین ۱۳۶۱، در دزفول بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند. برادرش علی نیز به شهادت رسیده است.


۱۲۶۲) رستمیان، غلامرضا: دوم اسفند ۱۳۴۴، در روستای کوشکن از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش غیبعلی، کشاورز بود و مادرش لطیفه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیزکشاورز بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و هشتم دی ۱۳۶۵، درنفت شهر توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به گردن، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۲۶۳) رسول‌خانی، شادالله: شانزدهم خرداد ۱۳۳۴، در روستای بلگه شیر از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش سیف الله (فوت ١٣۴٠) کشاورز بود و مادرش تمام زر نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. کارگر بود. سال ۱۳۵۲ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هجدهم اردیبهشت ۱۳۶۱ ، در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و نهم اردیبهشت ١٣٧٧ ، پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد.


۱۲۶۴) رسولی، ابراهیم: دوم آبان ۱۳۴۰، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش غلامعلی، در کارگاه موزائیک سازی کار می کرد و مادرش بتول نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. راننده بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. نوزدهم مهر ۱۳۵۹، در ارومیه هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به سینه، شهید شد. پیکر او را در مزار بالای زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۶۵) رسولی، ابوالقاسم: بیستم آذر ۱۳۲۳، در روستای کهلا از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش حمدالله، کشاورز بود و مادرش خوشقدم نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. او نیز کشاورز بود. سال ۱۳۴۲ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و شش دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. سیزدهم آبان ۱۳۶۶، در بانه هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت ترکش به سر و صورت، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۲۶۶) رسولی، جواد: دوم تیر ۱۳۴۰، در روستای قلی کندی از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش سیف الله و مادرش فاطمه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت. پاسدار بود. سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد. هفدهم آبان ۱۳۶۹، در جاده زنجان _ بیجار دچار سانحه رانندگی شد و به شهادت رسید. پیکر او را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.

۱۲۶۷) رسولی، عبدالله: ششم آذر ۱۳۳۲، در شهرستان خرمدره به دنیا آمد. پدرش حسین و مادرش صفی نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. کارگر شرکت بود. ازدواج کرد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دوم آبان ۱۳۶۳، با سمت بی سیم چی در بانه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به گردن، شهید شد. مزار او در زادگاهش قرار دارد.


۱۲۶۸) رسولی، علی: دوم اردیبهشت ۱۳۴۷، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش حسینعلی و مادرش اشرف نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. آلومینیوم کار بود. هشتم بهمن ۱۳۶۵، در بمباران هوایی زادگاهش به شهادت رسید. پیکر او در مزار بالای همان شهرستان به خاک سپرده شد.


۱۲۶۹) رسولی، علی: یکم مهر ۱۳۴۵، در روستای الزین از توابع شهرستان طارم به دنیا آمد. پدرش زیارتعلی، کشاورز بود و مادرش سکینه نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و چهارم خرداد ۱۳۶۵، در بوکان توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به پیشانی، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۲۷۰) رسولی، منوچهر: ششم اسفند ۱۳۴۶ ، درروستای الزین از توابع شهرستان طارم به دنیا آمد.پدرش وجیه الله، کشاورزی می کرد و مادرش مقبول نام داشت. دانش آموز سوم متوسطه بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. چهارم اسفند ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شکم، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۲۷۱) رسولی راد، مصطفی: پانزدهم فروردین ۱۳۲۱، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش نباتعلی و مادرش زهرا نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. راننده بود. سال ۱۳۵۱ ازدواج کرد و صاحب سه پسر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دوم اسفند ۱۳۶۴، در بمباران هوایی آبادان به شهادت رسید. پیکرش را در مزار بالای زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۷۲) رشیدی، رمضانعلی: یکم تیر ۱۳۴۸، در روستای حصار عبدالکریم از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش عباسعلی، کشاورزی می کرد و مادرش زرین تاج نام داشت. دانش آموز دوم راهنمایی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. چهاردهم مهر ۱۳۶۲، در سرپل ذهاب توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش کاتیوشا به سر، شهید شد. پیکرش را در روستای شناط شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۷۳) رشیدی، سیداحمد: دهم تیر ۱۳۴۶، در روستای شیوه از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش سیدحسین، کشاورز بود و مادرش زهرا نام داشت. تا سوم ابتدایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفتم اسفند ۱۳۶۲، در خرمشهر به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و دهم خرداد ١٣٨٠ ، پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد.


۱۲۷۴) رشیدی، نباتعلی: نهم تیر ۱۳۴۲، در روستای تله گرد از توابع شهرستان ایجرود به دنیا آمد. پدرش حیدرعلی، کشاورز بود و مادرش سکینه نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. او نیز کشاورز بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. نهم تیر ۱۳۶۴، در سومار توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله شهید شد. تاکنون اثری از پیکرش بدست نیامده است.


۱۲۷۵) رضاخانی، رحیم: نهم مرداد۱۳۴۰، در شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش رضا، کشاورز بود و مادرش حاجیه خاتون نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. نهم دی ۱۳۶۰، با سمت خدمه خمپاره انداز در گیلانغرب توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۲۷۶) رضایی، اسماعیل: سی ام اسفند ۱۳۴۰، درروستای گیلوان از توابع شهرستان طارم به دنیا آمد. پدرش حسین، کشاورزبود و مادرش فاطمه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و یکم آبان ۱۳۶۰، در آبادان بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۲۷۷) رضایی، بهرامعلی: ششم تیر ۱۳۴۳، در روستای سعیدمحمد از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش اوسط، کشاورز بود و مادرش معصومه نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. او نیز کشاورز بود. سال ۱۳۶۳ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و دوم مهر ۱۳۶۶، در بانه هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۲۷۸) رضایی، جهانگیر: سوم خرداد ۱۳۳۶، در روستای بلند پرچین از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش حاتم، خواربار فروش بود و مادرش تحفه نسا نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. سفیدکار بود. سال ۱۳۶۳ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. ازسوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و ششم فروردین ۱۳۶۴، در فاو عراق بر اثر عوارض ناشی از مصدومیت شیمیایی به شهادت رسید. پیکرش را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند. برادرش محمدولی نیز به شهادت رسیده است.


۱۲۷۹) رضایی، داود: نوزدهم تیر ۱۳۳۸، در روستای فارسجین از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش محمدابراهیم، کشاورز بود و مادرش محترم بیگم نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. هفتم مرداد ۱۳۶۱، با سمت فرمانده گروهان در پاسگاه زید عراق به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه برجا ماند و هشتم بهمن ۱۳۷۵، پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد. برادرش علی اکبر نیز شهید شده است.


۱۲۸۰) رضایی، رسول: یکم شهریور ۱۳۵۱، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش زیدالله و مادرش نه نه قیز نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. جهادگر بود. بیست و پنجم خرداد ۱۳۶۳، با سمت نیروی واحد مهندسی رزمی در روستای ماهی دره سقز هنگام درگیری با گرو. های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکر او را در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۸۱) رضایی، رفیع: پانزدهم آبان ۱۳۴۷، در روستای داش کسن از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش صفی الله، کارگری می کرد و مادرش حبیبه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. جوشکار بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. پانزدهم بهمن ۱۳۶۴، در اروندرود بر اثر اصابت ترکش به سر و صورت، شهید شد. پیکرش را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۸۲) رضایی، رهبر: دوم تیر ۱۳۴۲، در روستای نوچی از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش جانعلی و مادرش بهیه خاتون نام داشت. دانش آموز دوم متوسطه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و یکم دی ۱۳۶۰، در ایلام توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامد.


۱۲۸۳) رضایی، سجاد: یکم فروردین ۱۳۴۰، در روستای کهریز از توابع شهرستان طارم به دنیا آمد. پدرش خدمت و مادرش غنچه نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. کارگر نانوایی بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. پانزدهم آبان ۱۳۶۱، در چزابه بر اثر اصابت ترکش به پهلو و دست ها، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.


۱۲۸۴) رضایی، شاه‌علی: پانزدهم مهر ۱۳۱۲، در روستای داشکند از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش فتاح و مادرش گل بهار نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. کارگر بود. ازدواج کرد و صاحب دو پسر و دو دختر شد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و پنجم آبان ۱۳۶۳، در سردشت توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به سو، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۸۵) رضایی، شمس الله: هفدهم شهریور ۱۳۴۶، در روستای انگوران از توابع شهرستان ماه نشان به دنیا آمد. پدرش خلیل الله، فروشنده بود و مادرش رخساره نام داشت. دانش آموز دوم متوسطه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفدهم اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۸۶) رضایی، شمسعلی: چهارم شهریور ۱۳۲۱، در روستای انگوران از توابع شهرستان ماه نشان به دنیا آمد. پدرش نقدعلی و مادرش مریم نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. بنا بود. ازدواج کرد و صاحب دو پسر و سه دختر شد. از سوی بسیج به جبهه رفت. هفدهم اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به سر و کتف، شهید شد. مدفن او در مزار پایین شهرستان زنجان قرار دارد.


۱۲۸۷) رضایی، صفر: نهم مرداد ۱۳۴۰، درروستای سرداب از توابع شهرستان طارم به دنیا آمد. پدرش علی حسین، مصالح فروش بود و مادرش نازخانم نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. شاگرد کارگاه فرشبافی بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. شانزدهم شهریور ۱۳۶۰، در فیاضیه آبادان بر اثر اصابت ترکش به سر و سینه، شهید شد. پیکرش را در شهرستان زنجان به خاک سپردند.


۱۲۸۸) رضایی، علی اکبر: یکم فروردین ۱۳۴۴، در روستای فارسجین از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش محمدابراهیم، کشاورز بود و مادرش محترم بیگم نام داشت. تا اول متوسطه درس خواند. سال ۱۳۶۵ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و هفتم خرداد ۱۳۶۹، با سمت فرمانده گردان محمد رسول الله در بانه هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش قرار دارد. برادرش داود نیز به شهادت رسیده است.


۱۲۸۹) رضایی، عین الله: چهارم خرداد ۱۳۴۷، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش قربان و مادرش لعیا نام داشت. درحد خواندن و نوشتن سواد آموخت. کارگر بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. نهم تیر ۱۳۶۲، در سردشت هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکرش در مزار پایین زادگاهش به خاک سپرده شد.


۱۲۹۰) رضایی، فرمانعلی: یکم فروردین ۱۳۵۵، در روستای گمش آباد از توابع شهرستان زنجانرود به دنیا آمد. پدرش همدمعلی و مادرش گوزل نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. سرباز ارتش بود. یازدهم بهمن ۱۳۷۵، بر اثر اصابت سهوی گلوله به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.


۱۲۹۱) رضایی، فریدون: دوم خرداد ۱۳۴۵، در روستای بهرام‌بیک از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش هدایت الله، کشاورز بود و مادرش عفیفه نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. او نیز کشاورز بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. سیزدهم فروردین ۱۳۶۷، در شاخ شمیران توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر و پا، شهید شد. پیکرش را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.


۱۲۹۲) رضایی، فریدون: نهم بهمن ۱۳۴۶، در روستای گیلوان از توابع شهرستان طارم به دنیا آمد. پدرش اسماعیل، جهادگر بود و مادرش زهرا نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و یکم تیر ۱۳۶۷، در موسیان توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه برجا ماند و نهم آذر ۱۳۸۲، پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد.


۱۲۹۳) رضایی، قندعلی: دوازدهم مرداد ۱۳۴۵، در روستای شیوه از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش کرمعلی، کشاورزی می کرد و مادرش گلی نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. کارگر بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفتم اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه برجا ماند و نوزدهم دی ۱۳۷۵، پس از تفحص در مزار بالای شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.


۱۲۹۴) رضایی، گرزعلی: یکم آبان ۱۳۴۶، در روستای کله سیران از توابع شهرستان طارم به دنیا آمد. پدرش قهرمان، کشاورز بود و مادرش عذرا نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. او نیز کشاورز بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. یکم آبان ۱۳۶۶، در بانه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.


۱۲۹۵) رضایی، محمدعلی: دوم مهر ۱۳۴۴، در روستای انگوران از توابع شهرستان ماه نشان به دنیا آمد. پدرش چراغعلی، کشاورز بود و مادرش سیمرغ نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. او نیز کشاورز بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و هفتم اسفند۱۳۶۳، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکرش را در مزار پایین شهرستان زنجان به خاک سپردند.


۱۲۹۶) رضایی، محمدولی: بیستم فروردین ۱۳۴۳، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش حاتم، فروشنده دوره گرد بود و مادرش تحفه نسا نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. سی و یکم خرداد ۱۳۶۲، در سردشت هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکرش در مزار پایین زادگاهش به خاک سپرده شد. برادرش جهانگیر نیز به شهادت رسیده است.


۱۲۹۷) رضایی، میکاییل: پانزدهم دی ۱۳۳۶، در شهرستان کرج به دنیا آمد. پدر اسماعیل، کشاورز بود و مادرش رقیه نام داثست. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. جهادگر بود. سال ۱۳۵۶ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و سه دختر شد. نوزدهم دی ۱۳۶۶، با سمت فرمانده گروهان مهندسی در ارتفاعات گردرش کردستان دچار سانحه رانندگی شد و به شهادت رسید. پیکرش را در مزار پایین شهرستان زنجان به خاک سپردند.


۱۲۹۸) رضایی، نبی الله: پنجم مهر ۱۳۴۲، در شهرستان خرم آباد به دنیا آمد. پدرش اکبر، خواربار فروش بود و مادرش ماهی زر نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. کارگری می کرد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. یازدهم اسفند ۱۳۶۲، در بندر امام بر اثر اصابت موشک به کشتی، شهید شد. پیکرش را در روستای تازه آباد از توابع شهرستان رشت به خاک سپردند.


۱۲۹۹) رضایی، ولی الله: یکم مهر ۱۳۴۰، در روستای قره بلاغ از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش علی الله و مادرش نرگس نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. کشاورز بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. یازدهم شهریور ۱۳۶۰، درسرپل ذهاب توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامد. مزار یادبود او در گلزارشهدای پایین شهرستان زادگاهش واقع است.


۱۳۰۰) رضوانی، علی: دوازدهم اسفند۱۳۳۱، در روستای ملک‌چمن از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش قاسمعلی و نام مادرش گلزار بود. سواد قرآنی داثست. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. سال ۱۳۵۰ ازدواج کرد و صاحب سه پسر و دو دختر شد. بیست و سوم اسفند ۱۳۶۳، در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه برجا ماند و پس از تفحص در گلزار شهدای پایین زنجان به خاک سپرده شد. او را کمندعلی نیز می نامیدند.


۱۳۰۱) رضوی، سید ابوالفضل: بیستم اردیبهشت ۱۳۳۷، در روستای حسن آباد از توای شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش سیدمحمد، کارگر شرکت تولید آرد بود و مادرش رباب نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. کارمند شرکت خودروسازی بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیستم آبان ۱۳۶۰، با سمت تک تیرانداز اطراف رودخانه کارون بر اثر اصابت گلوله به قلب، شهید شد. پیکرش را در مزار پایین شهرستان زنجان به خاک سپردند.


۱۳۰۲) رفیع زنجانی، ابوالفضل: پنجم خرداد ۱۳۴۳، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش عبدالله، باغبانی می کرد و مادرش کلثوم نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. میوه فروش و نقاش بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. یکم دی ۱۳۶۲، در جاده سقز- دیواندره هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکرش در مزار پایین زادگاهش به خاک سپرده شد.


۱۳۰۳) رفیعی، اباصلت: یکم مهر ۱۳۴۴، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محمدعلی و مادرش گل خانم نام داشت. تا اول متوسطه درس خواند. کارگر چاپخانه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و یکم اسفند ۱۳۶۳، با سمت غواص در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به کمر، شهید شد. پیکرش را در مزار بالای زادگاهش به خاک سپردند.


۱۳۰۴) رفیعی، اکبر: چهارم بهمن ۱۳۴۴، در روستای آلاچمن از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش یوسفعلی، کشاورز بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. او نیزکشاورز بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و هفتم فروردین ۱۳۶۲، در سردشت هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به سینه و شکم، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.


۱۳۰۵) رفیعی، اکبر: هفتم مهر ۱۳۴۴، در روستای سجاس از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش حبیب الله، کشاورز بود و مادرش هما نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. کارگر بود. سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و دو دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و پنجم اسفند ۱۳۶۶، با سمت آرپی جی زن در حلبچه عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به گردن، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۳۰۶) رفیعی، امیرعلی: سی ام آذر ۱۳۴۴، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش اسماعیل، کشاورز بود و مادرش تاجر نام داشت. تا اول متوسطه درس خواند. سال ۱۳۶۵ ازدواج کرد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و چهارم خرداد ۱۳۶۶، در بانه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به صورت و دست، شهید شد. پیکرش را در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند. برادرش ولی محمد نیز به شهادت رسیده است.


۱۳۰۷) رفیعی، امیرعلی: هفتم تیر ۱۳۴۳، در روستای سجاس از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش محمدعلی، کشاورزی می کرد و مادرش باجی خانم نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. کارگر بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و پنجم اسفند ۱۳۶۳، در هورالهویزه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر او را در زادگاهش به خاک سپردند. برادرش سلطانعلی نیز به شهادت رسیده است.


۱۳۰۸) رفیعی، آیت الله: یکم اردیبهشت ۱۳۴۷، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش قدرت الله، رنگرز بود و مادرش بدرالملوک نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هجدهم اسفند ۱۳۶۲، با سمت کمک بی سیم چی در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکرش را در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند.


۱۳۰۹) رفیعی، جمشید: چهاردهم مرداد ۱۳۴۸، در روستای سجاس از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش سیف الله و مادرش طرلان نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. کشاورز بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. چهاردهم تیر ۱۳۶۷، با سمت آرپی جی زن در بانه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سینه و گردن، شهید شد. پیکر او را در زادگاهش به خاک سپردند.


۱۳۱۰) رفیعی، سلطانعلی: دوم شهریور ۱۳۴۵، در روستای سجاس از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش محمدعلی، کشاورز بود و مادرش باجی خانم نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. او نیز کشاورز بود. سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و سوم اسفند ۱۳۶۳، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش قرار دارد. برادرش امیرعلی نیز به شهادت رسیده است.


۱۳۱۱) رفیعی، سیدنجم الدین: چهارم شهریور ۱۳۴۸، در روستای بوکاب از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش سیدسجاد، کارگری می کرد و مادرش مقدس نام داشت. دانش آموز دوم راهنمایی و نقاش خودرو بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و نهم خرداد ۱۳۶۲، در بانه هنگام درگیری با نیروهای حزب دمکرات بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکر او را در مزار بالای شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.


۱۳۱۲) رفیعی، صفیه‌الله: نوزدهم تیر ۱۳۱۷، در شهر سجاس از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش اصغر (فوت ۱۳۵۰) کشاورز بود و مادرش نجیبه (فوت ۱۳۴۵) نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. او نیز کشاورز بود. سال ۱۳۴۳ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و سه دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و یکم بهمن ۱۳۶۲، در بانه هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله و سوختگی شدید به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۳۱۳) رفیعی، عبدالله: دوم آذر ۱۳۳۸، در روستای آلاچمن از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محمود و مادرش امینه (فوت ۱۳۵۸) نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. کشاورز بود. ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. ازسوی بسیج در جبهه حضور یافت. دهم اردیبهشت ۱۳۶۱، در دزفول بر اثر اصابت ترکش به سر و صورت، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است. او را اسدالله نیز می نامیدند.


۱۳۱۴) رفیعی، عطاءالله: دوم اسفند ۱۳۴۴، در روستای سجاس از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش سعدالله، کشاورز بود و مادرش خاور نام داشت. تا سوم متوسطه درس خواند. سال ۱۳۶۵ ازدواج کرد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. چهارم بهمن ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سینه، صورت، دست و پا، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۳۱۵) رفیعی، علی اکبر: دهم خرداد ۱۳۲۷، در روستای سجاس از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش رضا، کشاورز بود و مادرش افروز (فوت ۱۳۵۳) نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. او نیز کشاورز بود. سال ۱۳۴۶ ازدواج کرد و صاحب سه پسر و پنج دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. شانزدهم خرداد ۱۳۶۴، با سمت راننده در بانه دچار سانحه رانندگی شد و بر اثر ضربه مغزی به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۳۱۶) رفیعی، غلامرضا: سوم دی ۱۳۳۷، در روستای پاپایی از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش سلطانعلی، کارگر بود و مادرش بتول نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. نانوا بود. سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و سوم مرداد ۱۳۶۶، در ارتغاعات الله اکبر بر اثر اصابت ترکش به کمر، شهید شد. پیکرش را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند. برادرش نصرالله نیز به شهادت رسیده است.


۱۳۱۷) رفیعی، فرج الله: دوم مهر ١٣۴٠ ، در شهر سجاس از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش عین‌الله، کشاورز بود و مادرش محبوبه نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. کارگر بود. سال ١٣۵٩ ازدواج کرد و صاحب سه پسر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیستم مهر ۱۳۶۰، در آبادان بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر، صورت و سینه، شهید شد. پیکر او را در زادگاهش به خاک سپردند.


۱۳۱۸) رفیعی، فضل الله: پنجم مهر ۱۳۴۴، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش فتح الله، در آموزش و پرورش کار می کرد و مادرش فاطمه نام داشت. دانش آموز چهارم متوسطه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. شانزدهم آبان ۱۳۶۱، در موسیان توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به قلب و پیشانی، شهید شد. پیکرش را در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند.


۱۳۱۹) رفیعی، فیروزعلی: بیست و یکم آذر ۱۳۴۷، در روستای آلاچمن از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش عباسعلی، کارگری می کرد و مادرش عذرا نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. بسیجی بود. هفتم مهر ۱۳۶۵، در زنجان بر اثر اصابت سهوی گلوله به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۳۲۰) رفیعی، قهرمان: هفتم شهریور ۱۳۴۲، درروستای سجاس از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش عربعلی، کشاورز بود و مادرش فرخنده نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. او نیز کشاورز بود. سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دهم اردیبهشت ۱۳۶۳، در جزیره مجنون عراق بر اثر قطع پاها و اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۳۲۱) رفیعی، مرتضی: سوم خرداد ۱۳۳۷، در روستای سجاس از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش آقاجان، کشاورز بود و مادرش اقدس (فوت ۱۳۵۵) نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. سال ۱۳۵۷ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و سه دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. سیزدهم اردیبهشت ۱۳۶۱، در خرمشهر به شهادت رسید. تاکنون اثری از پیکرش به دست نیامده است. مزار یاد بود وی در زادگاهش واقع است.


۱۳۲۲) رفیعی، نصرالله: دوم فروردین ۱۳۴۳، در روستای پاپایی از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش سلطانعلی، کارگری می کرد و مادرش شاماما نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. نانوا بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. سی ام خرداد ۱۳۶۱، در خرمشهر بر اثر اصابت گلوله به سینه و ترکش به پهلو، شهید شد. پیکرش را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند. برادرش غلامرضا نیز به شهادت رسیده است.


۱۳۲۳) رفیعی، ولی‌محمد: نوزدهم اسفند ۱۳۳۰، در روستای سجاس از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش اسماعیل (فوت ۱۳۶۱) کشاورز بود و مادرش مریم نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. سال ۱۳۵۳ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و چهار دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و نهم بهمن ۱۳۶۴، در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به شکم، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۳۲۴) رمضان لو، حسنعلی: دوم مهر ۱۳۴۲، در روستای سارمساقلو از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش علی، کشاورز بود و مادرش راحله نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. او نیز کشاورز بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. هجدهم تیر ۱۳۶۲، در بوشهر توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.


۱۳۲۵) رمضانی، جمشید: یکم مرداد ۱۳۳۸، در روستای قمچ آباد از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش احمد، دامدار بود و مادرش خدیجه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. سال ١٣۵٩ ازدواج کرد. به عنوان گروهبان دوم شهربانی در جبهه حضور یافت. بیست و یکم تیر ۱۳۶۰، در آبادان بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر او را در شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.


۱۳۲۶) رمضانی، خیرالله: دوازدهم تیر ۱۳۴۰، در روستای کره شال از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش نصرت الله، کشاورز بود و مادرش زهرا نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. به عنوان سرباز ارتش درجبهه حضور یافت. چهارم خرداد ۱۳۶۱، در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۳۲۷) رمضانی، سبزعلی: چهارم تیر ۱۳۴۸، در روستای توزلو از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش اسدالله، کشاورز بود و مادرش سریه نام داشت. خواندن و نوشتن نمی‌دانست. به عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه حضور یافت. سی و یکم اردیبهشت ۱۳۶۳، در پایگاه سورن بانه هنگام درگیری با گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۳۲۸) رمضانی، محمدحسین: دهم خرداد ۱۳۴۱، در روستای قمچ آباد از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش علی اصغر، کشاورز بود و مادرش طیبه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و بیست و یکم فروردین ۱۳۶۴، در بمباران هوایی پادگان حمیدیه مجروح شد. هشتم خرداد ۱۳۷۲، در بیمارستان ساسان تهران بر اثر عوارض ناشی از آن به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۳۲۹) رمضانی یکتا، محمد: یکم بهمن ١٣۴٠ ، در روستای عینجیک از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش مقصودعلی، کشاورزی می کرد و مادرش معصومه(فوت ۱۳۶۰) نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. بنا بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. هجدهم بهمن ۱۳۶۱، در بوکان توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۳۳۰) رنجبر، محمدعلی: یکم فروردین ۱۳۲۲، در شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش رمضانعلی، آهنگر بود و مادرش بتول نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. او نیز آهنگر بود. سال ۱۳۴۴ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و دو دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دوم مهر ۱۳۶۱، در پاسگاه زید عراق بر اثر اصابت گلوله به کمر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.


۱۳۳۱) رنجبر، نبی الله: یکم فروردین ۱۳۴۳، در روستای قره بلاغ از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محمود، کشاورز بود و مادرش خدیجه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. سال ۱۳۶۲ازدواج کرد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. هشتم آبان ۱۳۶۲، در پنجوین عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.


۱۳۳۲) رنجبر سلطانیه، نبی الله: چهارم اسفند ۱۳۴۰، در شهر سلطانیه از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش عزیزالله، کشاورزی می کرد و مادرش عذرا نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. کارمند شهرداری بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفدهم اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکر او را در زادگاهش به خاک سپردند.


۱۳۳۳) روانی، سلمان: یکم فروردین ١٣۴٧ ، در روستای سریک از توابع شهرستان ماه نشان به دنیا آمد. پدرش بابا، کشاورز بود و مادرش نوش آفرین نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی ادرس خواند. او نیز کشاورزبود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. چهارم تیر ۱۳۶۷، در اسلام آبادغرب توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.


۱۳۳۴) روح القدس، سیدعلی: هفدهم مرداد ۱۳۵۴، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش سیدنجم الدین (شهادت ۱۳۶۵) و مادرش ربیعه آریس (شهادت ۱۳۶۵) نام داشت. دانش آموز پنجم ابتدایی بود. دوم بهمن ۱۳۶۵، در بمباران هوایی زادگاهش به شهادت رسید. پیکرش در مزار پایین همان شهرستان به خاک سپرده شد.


۱۳۳۵) روحانی، مصطفی: دوم مرداد ۱۳۴۷، در روستای سهرورد از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش محمدرضی، واعظ بود و مادرش وجیهه نام داشت. تا سوم ابتدایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. پانزدهم خرداد ۱۳۶۳، با سمت راننده آمبولانس در بمباران هوایی بانه به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

۱۳۳۶) روح بیان، حسن: دهم فروردین ۱۳۴۵، در روستای کوشکن از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش رضا و مادرش سکینه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و دوم اسفند ۱۳۶۵، در حاج عمران عراق بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکرش در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.


۱۳۳۷) روغنی زنجانی، ودود: یازدهم تیر ۱۳۴۷، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محمدرضا، قندریز بود و مادرش نیمتاج نام داشت. دانشجوی رشته پزشکی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دوم تیر ۱۳۶۶، با سمت بی سیم چی در بمباران شیمیایی شلمچه به شهادت رسید. پیکرش در مزار پایین زادگاهش به خاک سپرده شد.


۱۳۳۸) رهبری، مجتبی: دوم فروردین ۱۳۳۴، درشهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش مصطفی و مادرش افسانه نام داشت. تا پایان دوره کاردانی درس خواند. کارشناس امور ابتدایی استان بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دوازدهم اردیبهشت ۱۳۶۳، با سمت فرمانده گردان در بانه هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر انفجار مین به شهادت رسید. پیکرش در مزار پایین زادگاهش به خاک سپرده شد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.