حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
فرهنگ اعلام شهدای زنجان حرف ج
4

۷۰۱) جارچی، صمد: سی ام خرداد ۱۳۳۸، در روستای سهندعلیا از توابع شهرستان ماه نشان به دنیا آمد. پدرش محمد، کشاورز بود و مادرش ممتاز نام داشت. تا سوم ابتدایی درس خواند. کارگر بود. سال ۱۳۵۸ ‏ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و پنجم اسفند ۱۳۶۳، […]

پ
پ

۷۰۱) جارچی، صمد: سی ام خرداد ۱۳۳۸، در روستای سهندعلیا از توابع شهرستان ماه نشان به دنیا آمد. پدرش محمد، کشاورز بود و مادرش ممتاز نام داشت. تا سوم ابتدایی درس خواند. کارگر بود. سال ۱۳۵۸ ‏ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و پنجم اسفند ۱۳۶۳، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به سینه و قطع پا، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

‏۷۰۲) جان نثار، کمال الدین: یکم اسفند۱۳۳۰، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش علی و مادرش تمام نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی درس خواند و دیپلم گرفت. کارمند جهاد سازندگی بود. سال۱۳۵۷ ‏ازدواج کرد و صاحب سه پسر شد. ششم مهر ۱۳۶۵، با سمت فرمانده تیپ مهندسی جنگ و جهاد سازندگی در سلیمانیه عراق بر اثر اصابت ترکش به کمر، شهید شد. پیکر او را در مزار بالای زادگاهش به خاک سپردند.

۷۰۳) جاور، احمد: سی ام خرداد ١٣٢٣ ‏، درشهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش روح الله و مادرش خوشقدم نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. سال ١٣۴٣ ‏ازدواج کرد و صاحب یک پسر و سه دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و هفتم بهمن ۱۳۶۴، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به سر و پاها، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند.

‏۷۰۴) جباری، ذبیح الله: یکم مهر ۱۳۴۶، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش صفی الله و مادرش ملکه نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. شاگرد نانوایی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفتم اسفند ۱۳۶۴، در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش و غرق شدن در آب به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامد.

۷۰۵) جباری، لطفعلی: دوم بهمن ۱۳۴۰، درروستای بیرون ده از توابع شهرستان میانه به دنیا آمد. پدرش رسول و مادرش گل صنم نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. کشاورزبود. به عنوان سرباز ارتش درجبهه حضور یافت. دوم مهر ١٣۶٠ ‏، در پیرانشهر هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

۷۰۶) جباری، مجید: هشتم شهریور ۱۳۴۷، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش نظرعلی، خشکشویی داشت و نام مادرش اکرم بود. تا سوم راهنمایی درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و یکم تیر ۱۳۶۷، در نهرعنبر توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و پس از تفحص درگلزار شهدای مزار بالای زادگاهش به خاک سپرده شد.

‏۷۰۷) جباری، موسی: سیزدهم بهمن ۱۳۳۹، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش عین الله، خادم امامزاده بود و مادرش مه پاره نام داست. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. کارمند دادسرا بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دهم اسفند ۱۳۶۵در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش در مزاربالای زادگاهش به خاک سپرده شد.

۷۰۸) جزاسماعیل، داود: دوم فروردین ۱۳۴۰، در روستای قارختلو از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش حمدالله و مادرش مقدسه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند و دیپلم گرفت. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. هفتم اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر مجا ماند و سال ۱۳۷۶ پس از تفحص در مزار بالای شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.

‏‌ ۷۰۹) جزپناهی، منصور: پانزدهم شهریور ۱۳۴۹، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محمدرضا و مادرش لعیا نام داشت. دانش آموز دوم متوسطه بود. از سوی بسیج به جبهه رفت. هفدهم شهریور ۱۳۶۱‏، در سردشت بر اثر انفجار مین گروه های ضدانقلاب و اصابت ترکش آن به پا، سر و گردن، شهید شد. مدفن او در مزار بالای زادگاهش واقع است.

‏۷۱۰) جزکلانتری، محمود: پانزدهم آبان ۱۳۴۸، در شهرستان خرمدره به دنیا آمد. پدرش ولی الله، کشاورز بود و مادرش قزبس نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دوازدهم آذر ۱۳۶۶‏، با سمت دیده بان در بانه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزارش در زادگاهش قرار دارد.

 711) جز مزیدی، محسن: بیست و هشتم آذر ۱۳۵۴‏، در شهرستان تهران به دنیا آمد. پدرش علی، کارمند ارتش بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا دوم متوسطه در رشته انسانی درس خواند. به عنوان سرباز نیروی انتظامی خدمت می کرد. یکم خرداد ۱۳۷۴‏، در ارتفاعات پیرسوران زاهدان هنگام درگیری با اشرار و قاچاقچیان بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکرش در گلزار شهدای امامزاده محمد شهرستان کرج به خاک سپرده شد.

۷۱۲) جزمطلبی، محمد: پنجم فروردین ۱۳۴۴‏، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش کریم و مادرش شمسی نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. سی و یکم اردیبهشت۱۳۶۰‏، در سومار توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شکم، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند.

۷۱۳) جعفرپناه، جلیل: بیستم دی ۱۳۴۱، در روستای اولی بیگ از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش علی آقا، کشاورز بود و مادرش حدیقه نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. سال ۱۳۶۴ ‏ازدواج کرد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و هفتم اردیبهشت ۱۳۶۵، در مهران توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامد.

۷۱۴) جعفری، اباسلط: پنجم آذر ۱۳۰۴، در روستای قوزیه از توابع شهرستان ایجرود به دنیا آمد. پدرش حسین، کشاورز بود و مادرش فاطمه نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. او نیز کشاورز بود. ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفدهم اردیبهشت ١٣۶١ ‏، در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکر او را در بهشت زهرای شهرستان تهران به خاک سپردند.

‏۷۱۵) جعفری، ابراهیم: هفتم آبان ۱۳۴۱، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش اسماعیل و مادرش شهربانو نام داشت. تا دوم متوسطه درس خواند. کارمند بانک بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. پنجم اسفند ۱۳۶۵‏، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش در مزار بالای زادگاهش به خاک سپرده شد. برادرش خلیل نیز شهید شده است.

٧١۶‏) جعفری، ابوذر: نهم تیر ۱۳۳۳‏، در شهر صائین قلعه از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش حسین، کشاورز بود و مادرش صغرا (فوت ۱۳۵۹‏) نام داشت. در حد دوره ‏راهنمایی درس خواند. سال ۱۳۵۷ ‏ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. به عنوان استوار دوم ارتش در جبهه حضور یافت. هشتم خرداد ۱۳۶۰، با سمت پزشکیار در رقابیه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

‏۷۱۸) جعفری، احمد: دوم دی ۱۳۴۵، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش عوضعلی، نجار بود و مادرش معصومه نام داشت. دانش آموز دوم متوسطه بود. او نیز نجار بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هجدهم اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق بر اثر مصدومیت شیمیایی و اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش در مزار پایین زادگاهش به خاک سپرد. شد.

۷۱۸) جعفری، احمد: هفتم تیر ۱۳۳۸، در شهر سلطانیه از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش حاجی آقا و مادرش بتول نام داشت. تا پایان دوره ‏ابتدایی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. سی ام دی ۱۳۵۹، در سرپل ذهاب توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

۷۱۹) جعفری، اکبر: دوم مهر ١٣۴٩ ‏، در روستای آق بلاغ از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش اسماعیل، کارگری می کرد و مادرش سکینه نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. شاگرد راننده بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و سوم بهمن ۱۳۶۴، در اروندرود بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکرش در مزار بالای شهرستان زنجان به خاک سپرده شد.

۷۲۰) جعفری، تقی: نهم اسفند ۱۳۴۷، در روستای قواق علیا از توابع شهرستان ماه نشان به دنیا آمد. پدرش محمدنبی، کشاورز بود و مادرش گل بیگم نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. به عنوان سرباز ژاندارمری خدمت می کرد. بیست و یکم تیر ۱۳۶۷، در ابوقریب توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

۷۲۱) جعفری، جهانگیر: سیزدهم مرداد ۱۳۲۸، در شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش ابوالفضل و مادرش طلاخانم نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. فروشنده و تعمیرکار موتور سیکلت بود. سال ۱۳۵۳ ‏ازدواج کرد و صاحب دو پسر و دو دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. سی ام دی ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به قلب، شهید شد. مزار او در بهشت کبرای زادگاهش واقع است.

۷۲۲) جعفری، حجتعلی: دوم اردیبهشت ۱۳۴۸، در روستای کوسج سفلا از توابع شهرستان ماه نشان به دنیا آمد. پدرش رستمعلی، کارگری می کرد و نام مادرش سکینه بود. سواد قرآنی داشت. او نیز کارگر بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. دوازدهم آبان ۱۳۶۷، در بوالحسن بانه هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

۷۲۳) جعفری، حسن: پانزدهم مرداد۱۳۴۴، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش سیف الله، نانوا بود و مادرش زهرا نام داشت. دانش آموز سوم متوسطه بود. سال ۱۳۶۱ ‏ازدواج کرد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. پانزدهم آبان۱۳۶۱، با سمت آرپی جی زن در موسیان توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سینه، شهید شد. پیکر او را در مزار بالای زادگاهش به خاک سپردند.

۷۲۴) جعفری، حسن: یکم فروردین ۱۳۴۵، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش رمضانعلی، کارگر بود و مادرش شهربانو نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و چهارم خرداد ۱۳۶۲، در کردستان هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکرش در مزار پایین زادگاهش به خاک سپرده شد.

‏۷۲۵) جعفری، حوریه: یکم فروردین ۱۳۱۳، در روستای آق بلاخ از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش عباس و مادرش طیبه نام داثست. خواندن و نوشتن نمی دانست. خانه دار بود. ازدواج کرد و صاحب یک پسر و دو دختر شد. هشتم دی ۱۳۶۵، در بمباران هوایی سرچاه زنجان به شهادت رسید. پیکرش را در مزار بالای شهرستان زنجان به خاک سپردند.

 726) جعفری، خلیل: پانزدهم مرداد ۱۳۴۸، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش اسماعیل، بلورفروش بود و مادرش شهربانو نام داشت. دانش آموز سوم متوسطه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. چهارم اسفند ۱۳۶۵‏، در بمباران هوایی شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش در مزار بالای زادگاهش به خاک سپرده شد. برادرش ابراهیم نیز به شهادت رسیده است.

‏۷۲۷) جعفری، ذبیح الله: نهم اردیبهشت ۱۳۲۹، در روستای خیرآباد از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش ولی الله و مادرش ثمن رخ نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. کارمند آموزش و پرورش بود. ازدواج کرد و صاحب چهار پسر و دو دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. سوم اسفند۱۳۶۲‏، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

۷۲۸) جعفری، رجبعلی: یکم اسفند ۱۳۴۷، در شهر صائین قلعه از توابع شهرستان ابهربه دنیا آمد. پدرش نادعلی، کشاورزی می کرد و مادرش مرضیه نام داشت. دانش آموز سوم متوسطه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دهم اردیبهشت ۱۳۶۵‏، در فاو عراق بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

۷۲۹) جعفری، رحمت الله: هشتم تیر ۱۳۴۴، در شهر صائین قلعه از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش نصرت الله، کشاورز بود و مادرش حوا نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. ششم تیر ۱۳۶۲، با سمت آرپی جی زن در سقز هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مدفن او در زادگاهش واقع است.

۷۳۰) جعفری، رحیم: بیستم مرداد ۱۳۴۶، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محمدکریم، کارگر بود و مادرش نه‌نه خانم نام داشت. دانش آموز سوم راهنمایی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و ششم مرداد۱۳۶۲‏، در بانه هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به قلب، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند.

‏۷۳۱) جعفری، صفی الله: سوم آذر۱۳۴۵‏، در روستای بزین از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش امیرعلی، کارگر بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز کارگر بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و یکم فروردین ۱۳۶۷، در مریوان توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. اثری از پیکرش به دست نیامد.

۷۳۲) جعفری، صفی الله: یکم شهریور ۱۳۴۶، در روستای وننق زنجانرود از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش سبزعلی و مادرش کبرا نام داشت. دانشجوی سال اول در رشته پزشکی بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. پنجم اسفند ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر و گردن، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.

۷۳۳) جعفری، عادل: هفتم آبان ۱۳۴۷، در روستای علی آباد از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محمدرفیع، کشاورز بود و مادرش سکینه نام داشت. تا پایان دوره ‏ابتدایی درس خواند ‏. سال ۱۳۶۴ ‏ازدواج کرد. به عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه حضور یافت. بیست و چهارم آبان۱۳۶۷‏، در دهلران توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامد.

۷۳۴) جعفری، عبدالله: هفتم خرداد ۱۳۴۲‏، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش احمد، کشاورزی می کرد و مادرش فاطمه نام داشت. دانش آموز سوم متوسطه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دهم اردیبهشت ۱۳۶۱‏، در دارخوین بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند.

‏۷۳۵) جعفری، عبدالوهاب: دوم تیر ۱۳۴۱‏، در روستای قیزجه از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محسن، خواربار فروش بود و مادرش عالیه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. تعمیرکار خودرو بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیستم آبان ۱۳۶۶، با سمت آرپی جی زن در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکر او را در مزار بالای شهرستان زنجان به خاک سپردند. برادرش محمد ولی نیز به شهادت رسیده ‏است.

 736) جعفری، علی: پنجم تیر ۱۳۴۶، در روستای آقجه قیه از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش یاورعلی و مادرش مرصع نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. ششم تیر۱۳۶۲‏، در دوپازا توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و سیزدهم تیر ۱۳۶۷، پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد.

‏۷۳۷) جعفری، علی اصغر: بیست و هفتم خرداد ۱۳۴۶، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش خسرو، کارمند شرکت راه‏آهن بود و مادرش لیلا نام داشت. دانش آموز اول راهنمایی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. ششم فروردین ۱۳۶۱، در عین خوش توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند.

۷۳۸) جعفری، علی اکبر: بیستم اسفند ۱۳۴۸، در شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش علی اصغر و مادرش عذرا نام داشت. دانش آموز دوره ‏متوسطه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. سوم مرداد ۱۳۶۷، در اسلام آباد غرب توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر، شهید شد. مزار او در بهشت کبرای زادگاهش واقع است.

 739) جعفری، علی اوسط: سی ام مهر ۱۳۴۶، در روستای سهندسفلا از توابع شهرستان ماه‏نشان به دنیا آمد. پدرش عبدالحسین، کشاورز بود و مادرش طاهره ‏نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. او نیز کشاورز بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفتم اسفند ۱۳۶۲‏، در جزیره ‏مجنون عراق به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و بیست و یکم بهمن ١٣٧٨ ‏، پس از تفحص در مزار پایین شهرستان زنجان به خاک سپرد. شد.

 740) جعفری، عینعلی: دوم آبان ۱۳۴۲، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش انعامعلی، کارگری می کرد و مادرش بالقز نام داشت. تا پایان دوره ‏راهنمایی درس خواند. سیم کش ساختمان بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. پنجم مهر ۱۳۶۰، در آبادان بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر، شهید شد. پیکر او را در مزار بالای زادگاهش به خاک سپردند.

‏۷۴۱) جعفری، غلامرضا: بیستم مرداد ۱۳۴۵، در شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش خلیل، در بازار کار می کرد و مادرش پوراندخت نام داشت. تا پایان دوره ‏متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. شاعر بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و یکم اردیبهشت ۱۳۶۵، با سمت آرپی جی زن در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

 742) جعفری، فیروز: دوم خرداد ۱۳۴۶، در روستای ارزخوران از توابع شهرستان ماه نشان به دنیا آمد. پدرش علی محمد، کشاورز بود و مادرش سیمین زر نام داثست. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. سال ۱۳۶۵ ‏ازدواج کرد. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و سوم آذر ۱۳۶۶، در مهران توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به پهلو، سر و دست ها، شهیل شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

۷۴۳) جعفری، محرمعلی: هشتم دی ۱۳۴۶، در روستای خیرآباد از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش صفرعلی، کشاورز بود و مادرش گلی نام داشت. تا پایان دوره ‏راهنمایی درس خواند ‏. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. چهاردهم اسفند ۱۳۶۵‏، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به کمر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

۷۴۴) جعفری، محمدباقر: نهم شهریور ۱۳۲۶، در روستای خیرآباد از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش علی و مادرش بیگم نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. سال ۱۳۴۸ ‏ازدواج کرد و صاحب سه پسر و دو دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. یازدهم اسفند ۱۳۶۱، در ام الرصاص عراق به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه برجا ماند و نهم اردیبهشت ۱۳۷۷‏، پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد.

‏۷۴۵) جعفری، محمدحسین: دهم فروردین ۱۳۴۵، در روستای خیرآباد از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش عوضعلی، کشاورز بود و مادرش شیرین نام داشت. تا پایان دوره ‏ابتدایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفتم اسفند ۱۳۶۲‏، در جزیره ‏مجنون عراق به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و سی ام اردیبهشت ۱۳۷۵، پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد.

۷۴۶) جعفری، محمدرضا: دهم اسفند ۱۳۴۵، در روستای ذاکر از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش علی کشی و مادرش رخشنده نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. کارگر بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. ششم مهر ۱۳۶۶، در سومار توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

‏۷۴۷) جعفری، محمدولی: دوم تیر ۱۳۴۳، در روستای قینرجه از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محسن، خواربار فروش بود و مادرش عالیه نام داشت. دانش آموز سوم متوسطه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هجدهم اسفند ۱۳۶۰‏، در دشت عباس توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به شکم، شهیدشد. پیکر او را در مزار پایین شهرستان زنجان به خاک سپردند. برادرش عبدالوهاب نیز به شهادت رسیده ‏است.

۷۴۸) جعفری، مروتعلی: هفتم اسفند۱۳۴۸‏، در روستای آقجه قیا از توابع شهرستان خدابنده ‏به دنیا آمد. پدرش یوسفعلی، کشاورز بود و مادرش گلناز (فوت۱۳۵۳) نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. کارگری می کرد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و نهم تیر ۱۳۶۲‏، در محور سردشت _ میرآباد توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

۷۴۹) جعفری، مسلم: دوم شهریور ۱۳۴۴، در روستای شکربلاغی از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش نوروزعلی و مادرش فاطمه نام داشت. دانش آموز سوم متوسطه در رشته تجربی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دوازدهم اسفند۱۳۶۲ در جزیره ‏مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به گردن، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.

۷۵۰) جعفری، ملیحه: بیست و هفتم مرداد ۱۳۵۹، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش احمد، فروشنده لوازم یدکی موتورسیکلت بود و مادرش گلزار نام داشت. دانش آموز اول ابتدایی بود. دوم بهمن۱۳۶۵‏، در بمباران هوایی زادگاهش به شهادت رسید. پیکرش در مزار پایین همان شهرستان به خاک سپرده شد.

‏۷۵۱) جعفری، نوروزعلی: یکم فروردین ۱۳۳۸، در روستای شکربلاغی از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش ذوالفقار (فوت ۱۳۵۸‏) و مادرش خیرالنسا نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. کشاورز بود. سال ۱۳۵۸ ‏ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. هفدهم خرداد ۱۳۶۳، در پیرانشهر توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

۷۵۲) جعفری، یدالله: سوم مرداد ١٣۴١ ‏، در روستای آلمالو از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش صیادالله و نام مادرش فاطمه بود. سواد قرآنی داشت. کارگری می کرد. از سوی بسیج در جبهه حضوریافت. بیست و یکم بهمن ۱۳۶۲‏، در بانه هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله و سوختگی شدید به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

۷۵۳) جعفری سروجهانی، لطفعلی: سوم فروردین۱۳۴۲‏، در روستای سروجهان از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش اسماعیل، کشاورز بود و مادرش گل گز نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. دهم بهمن ۱۳۶۶، در هورالعظیم بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

 

۷۵۴) جعفری سروجهانی، محرمعلی: چهارم آبان ۱۳۴۱، در روستای سروجهان از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش ستار (فوت ۱۳۶۲‏) کشاورز بود و مادرش محبوبه خانم نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیستم آبان ۱۳۶۲، در پنجوین عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکر او را در شهر صائین قلعه تابعه شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.

‏۷۵۵) جلفایی، محمدباقر: پنجم دی ۱۳۳۱، درشهرستان خرمدره به دنیا آمد. پدرش رضا، کشاورزی می کرد و مادرش صغرا نام داشت. دانشجوی دوره کارشناسی بود. به عنوان ستوان یکم ژاندارمری در جبهه حضور یافت. یازدهم شهریور ۱۳۶۱، در شورشیرین ایلام توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به گردن، شهید شد. پیکر وی را در زادگاهش به خاک سپردند.

۷۵۶) جلوخانی، رضا: هشتم دی ۱۳۳۹، در شهرستان تهران به دنیا آمد. پدرش حمدالله و مادرش فخرتاج نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و دوم بهمن ۱۳۶۲، در سردشت توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکرش در بهثست کبرای شهرستان ابهر به خاک سپرده شد.

‏۷۵۷) جلیل خانی، عبدالحسین: ششم فروردین ۱۳۳۴‏، در روستای کلکته از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محمدحسین، بستنی فروش بود و مادرش عالم تاج نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. در نانوایی کار می کرد. هفدهم آبان ۱۳۵۷‏، در شهرستان زادگاهش توسط عوامل رژیم شاهنشاهی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکرش در مزار پایین همان شهرستان به خاک سپرده شد.

۷۵۸) جلیل نژاد، محمود: بیست و پنجم شهریور ۱۳۴۷، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش عربعلی (فوت ۱۳۵۳‏) و مادرش فاطمه نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و سوم اسفند ۱۳۶۳، در شرق رود دجله عراق به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامد.

‏۷۵۹) جلیلی، ذبیح الله: دوم خرداد۱۳۴۸‏، در روستای گمش‌آباد از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش سبزعلی، کشاورز بود و مادرش معصومه نام داشت. تا پایان دوره ‏ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. سی و یکم خرداد ۱۳۶۷، در ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش به پا، چانه و کمر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

‏۷۶۰) جلیلی، عیوضعلی: دهم آبان ۱۳۳۸، در روستای فیله خاصه از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش عبدالله و مادرش سعادت نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. به عنوان سرباز ارتش درجبهه حضور یافت. یازدهم شهویور ۱۳۶۰، در کرخه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

۷۶۱) جلیلی، گل آقا: دوم اسفند۱۳۴۱‏، در روستای فیله خاصه از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محرمعلی، کارگری می کرد و مادرش پری نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. گچکار بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. یکم آذر ۱۳۶۱، در زبیدات عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

۷۶۲) جلیلی، محمدابراهیم: دوم شهریور ۱۳۴۳، در روستای کینه ورس از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش زعفر، کشاورز بود و مادرش رقیه نام داشت. تا پایان دوره ‏ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفتم مرداد ۱۳۶۱، در کوشک بر اثر اصابت ترکش خمپاره به کمر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

۷۶۳) جلیلی، مختار: سی ام شهریور ۱۳۴۷‏، در روستای انارستان از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محمدتقی، کشاورزی می کرد و مادرش محترم (فوت ۱۳۶۵) نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. کارگر کارخانه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. پانزدهم آبان ۱۳۶۵‏، در مهران توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش در بهشت زهرای شهرستان تهران به خاک سپرده شد.

۷۶۴) جلیلی واحد، شمسعلی: دهم خرداد۱۳۵۳‏، در روستای گمش آباد از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش شهرتعلی و مادرش شهناز نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. سال ۱۳۷۴ ‏ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. سرباز نیروی انتظامی بود. چهارم تیر ۱۳۷۵، در اوریس ارومیه هنگام درگیری با اشرار و قاچاقچیان بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

‏۷۶۵) جمالی، اسکندر: دوازدهم آذر۱۳۴۵‏، در روستای شناط از توابع شهرستان ابهر دیده به جهان گشود. پدرش موسی، کشاورز بود و مادرش حوریه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. کشاورز بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و دوم بهمن ۱۳۶۳، در سردشت توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به پهلو، شهید شد. پیکر وی را در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند.

۷۶۶) جمالی، خلیل: پنجم دی ۱۳۳۴، در شهرستان خرمدره به دنیا آمد. پدرش اسدالله و مادرش مبارکه نام داشت. تا اول متوسطه درس خواند. به عنوان گروهبان یکم ارتش در جبهه حضور یافت و با سمت تعمیرکار تانک در رقابیه بر اثر اصابت ترکش مجروح شد. یازدهم آذر ۱۳۶۳‏، در بیمارستان شریعتی تهران بر اثر عوارض ناشی از آن به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

جمشیدی، فتح الله: ر. ک فرهنک اعلام شهدای ‏استان تهران.

‏۷۶۷) جوادی، رحیم: دوم شهریور ۱۳۴۲، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش ابوتراب و مادرش قدمخیر نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. چهاردهم آبان ۱۳۶۲، در پنجوین عراق بر اثر اصابت ترکش به شکم و سینه، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند.

۷۶۸) جوادی، سید حامد: هجدهم خرداد ۱۳۴۵‏، در روستای زاویه سارات از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش سیداسماعیل و مادرش فخرجهان نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. نهم اسفند ۱۳۶۲، با سمت تخریب چی در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

۷۶۹) جوادی، عین الله: نهم خرداد ۱۳۴۶، در روستای هیل آباد از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش یوسف، کشاورزی می کرد و مادرش مرضیه نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. نانوا بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. چهاردهم مهر ۱۳۶۲، در سرپل ذهاب توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکر وی را در زادگاهش به خاک سپردند. او را ایوب نیز می نامیدند.

‏۷۷۰) جوادی، محمد: چهارم فروردین۱۳۱۸‏، در روستای هیل آباد از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش قربانعلی و مادرش امی نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. کارگر بود. سال ۱۳۴۳ ‏ازدواج کرد و صاحب چهار پسر و دو دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و هشتم فروردین ١٣۶١ ‏، در بانه هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به سینه، شهید شد. پیکرش را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.

‏۷۷۱) جوادی، مصطفی: سی ام شهریور ۱۳۴۷، در شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش محمود، محضردار بود و مادرش شمس السادات نام داشت. دانش آموز دوم متوسطه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. سی ام دی۱۳۶۲‏، با سمت دیده بان در تپه نوری سردشت توسط گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای بهشت کبرای زادگاهش واقع است.

۷۷۲) جوادی، موسی: پنجم خرداد ۱۳۳۷، در روستای هیل آباد از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش محبعلی و مادرش خدیجه نام داشت. خواندن و نوشتن نمی دانست. کارگر بود. هفدهم شهریور ۱۳۵۷، در تهران توسط عوآمل رژیم شاهشاهی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکرش در بهشت زهرای همان شهرستان به خاک سپرده شد.

۷۷۳) جوزی، اصحابعلی: یکم فروردین ۱۳۳۸، در روستای اسکند از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش اشرف و مادرش ثریا نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. لوله کش بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و پنجم خرداد ۱۳۵۹، در گردنه خان بانه هگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکرش در شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.

۷۷۴) جوزی، ایوب: هفتم اردیبهشت ۱۳۴۷، در روستای یاستی قلعه از توابع شهرستان ماه‌نشان به دنیا آمد. پدرش رستم و مادرش مارال نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. کشاورزبود. به عنوان پاسدار وظیفه درجبهه حضور یافت. چهاردهم آبان ۱۳۶۸، دربانه بر اثر اصابت سهوی گلوله به شکم، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

 

‏۷۷۵) جوزی، جمال: بیست و سوم فروردین ۱۳۴۵، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش عبدالحسین، فروشنده بود و مادرش عالیه نام داشت. داش آموز اول متوسطه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. نوزدهم اردیبهشت ۱۳۶۲‏، در بانه هگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

۷۷۶) جوزی، رحمت الله: دوم تیر ۱۳۴۶‏، در روستای زرین آباد از تواع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش شمسعلی، کشاورز بود و مادرش مخدومه نام داشت. تا دوم ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و نهم اسفند ۱۳۶۵، در شط علی بر اثر اصابت ترکش به سر و صورت، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

‏۷۷۷) جوزی، قاسمعلی: دوم فروردین ۱۳۴۴، در روستای مروارید از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد. پدرش نورالله، خواربار فروش بود و مادرش مخدره نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. تعمیرکار لوازم صوتی و تصویری بود. دوم بهمن ۱۳۶۵، در بمباران هوایی زنجان به شهادت رسید. پیکرش در مزار بالای همان شهرستان به خاک سپرده شد.

۷۷۸) جهانشاه لو، ابراهیم: بیستم فروردین ۱۳۴۳، در روستای کرسف از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش عیسی و نام مادرش قدمخیر بود. سواد قرآنی داشت. کارگر بود. سال ۱۳۶۴‏ازدواج کود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. ششم تیر ۱۳۶۵، با سمت بی سیم چی در بانه هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت ترکش نارنجک به شکم و کمر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

۷۷۹) جهانشاه لو، یاور: نوزدهم مرداد ۱۳۴۵، در روستای یاراحمد از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش پنجعلی، کشاورز بود و مادرش گل گز نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و سوم تیر ۱۳۶۱، در شلمچه بر اثر اصابت خمپاره به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

۷۸۰) جهانشاهی، امیرحسین: سال ۱۳۳۷‏، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش مرتضی و مادرش فرخنده نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. چهاردهم دی ۱۳۶۰‏، در بستان بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکر او را در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند.

‏۷۸۱) جهانگیری، ابراهیم: هفتم مهر ۱۳۴۷‏، در ‏روستای سهرورد از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش صفرعلی، کشاورزی می کرد و مادرش سلمه نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. بسیجی بود. هفدهم دی ۱۳۶۳ در زنجان هنگام آموزش بر اثر انفجار سهوی نارنجک به شهادت رسید. پیکر وی را در زادگاهش به خاک سپردند.

۷۸۲) جهانگیری، اسدالله: نوزدهم مهر ۱۳۴۵‏، در ‏روستای سهرورد از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش غلامرضا، کشاورز بود و مادرش بتول نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دهم اردیبهشت ۱۳۶۱‏، در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

۷۸۳) جهانگیری، قوتعلی: نهم فروردین ۱۳۴۴، در روستای سهرورد از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش علی، کشاورز بود و مادرش طیبه نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. پانزدهم خرداد ۱۳۶۳‏، در بمباران هوایی بانه به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

 784) جهانگیری، مظفرعلی: دوم فروردین ۱۳۴۴، در روستای سهرورد از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. پدرش حمزه علی، کشاورز بود و مادرش باجی نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. سال ۱۳۶۲ ‏ازدواج کرد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیستم اردیبهشت ۱۳۶۳، در سردشت توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شکم، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.