حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
عدم‌الفتح عملیات کربلای چهار و پر کشیدن مظلومانه‌ی ۱۷۵ شهید غواص
2

عدم‌الفتح عملیات کربلای چهار و پر کشیدن مظلومانه‌ی ۱۷۵ شهید غواص خط‌شکن، در نتیجه‌ی اعتماد به کدخدا صدام شهریور سال۵۹ با پشتیبانی آمریکا، به جان ایران انداخته شد؛ اما جوری عقب رانده شد که در سال ۶۴ ما وارد خاک عراق شدیم و فاو را گرفتیم. در این زمان آمریکا نگران شد و به لرزه […]

پ
پ

عدم‌الفتح عملیات کربلای چهار و پر کشیدن مظلومانه‌ی ۱۷۵ شهید غواص خط‌شکن، در نتیجه‌ی اعتماد به کدخدا

صدام شهریور سال۵۹ با پشتیبانی آمریکا، به جان ایران انداخته شد؛ اما جوری عقب رانده شد که در سال ۶۴ ما وارد خاک عراق شدیم و فاو را گرفتیم. در این زمان آمریکا نگران شد و به لرزه افتاد که اگر پیش‌روی‌ها ادامه بیابد، صدام سقوط خواهد کرد. پس تلاش کردند تا با بدنه‌ی اعتدال‌گرای ایران ارتباط بگیرند. حاصل این تلاش آمریکا سه کانال نفوذی به درون نیروهای انقلاب بود:

 کانال اول – در سال ۶۵ فردی به نام کنگرلو (مشاور نخست وزیر وقت) و جاسوسی به نام قربانی‌فر که مستقیماً با میرحسین موسوی ارتباط داشتند.

کانال دوم – ماجرای مک‌فارلین و مذاکرات محرمانه‌ی او و هیئت همراهش با حسن روحانی به نمایندگی از هاشمی رفسنجانی

 کانال سوم – فردی به نام علی هاشمی (برادرزاده‌ی آقای هاشمی رفسنجانی) که در ۲۸ شهریور سال ۶۵ این فرد در اروپا شکار شده و به آمریکا منتقل می‌شود. از او در خصوص برنامه‌ی بعدی ایران سؤال می‌شود. علی هاشمی به خاطر ارتباط نزدیکی که با آقای هاشمی داشت از اقدام بعدی ایران مطلع بود. او در پاسخ می‌گوید که در حمله‌ی بعدی قصد تسخیر بصره و اعلام جمهوری اسلامی عراق در آنجا را داریم. مأمورC.I.A می‌نویسد:

 «این جوان بسیار خام‌تر از آنی‌ست که باید؛ هرچه که نباید می‌گفت، گفت» **

آمریکایی‌ها از قصد ایران برای انجام عملیات کربلای۴ در شلمچه مطلع شدند و اطلاعات را به صدام دادند. همچنین در این اسناد قید شده که علی هاشمی اطلاعاتی را نیز از آمریکا برای آقای هاشمی آورد.

** در ۴۱ هزار صفحه سند موسوم به  ایران گیت که سال ۹۵ توسط آمریکایی‌ها منتشر شد، قید شده.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.