حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
معلم شهید محمود ربی
7

شهید محمود ربی فرزند نظامعلی در تاریخ ۳۵/۸/۵ در شناط در خانواده ای مذهبی بدنیا آمد. پس از گذراندن دوران طفولیت در سن ۶ سالگی به مکتب خانه رفت و به خاطر علاقه ای که داشت روخوانی قسمتی از قرآن را فرا گرفت و از همان کودکی همراه پدر و مادر در نماز جماعت شرکت […]

پ
پ

شهید محمود ربی

شهید محمود ربی فرزند نظامعلی در تاریخ ۳۵/۸/۵ در شناط در خانواده ای مذهبی بدنیا آمد. پس از گذراندن دوران طفولیت در سن ۶ سالگی به مکتب خانه رفت و به خاطر علاقه ای که داشت روخوانی قسمتی از قرآن را فرا گرفت و از همان کودکی همراه پدر و مادر در نماز جماعت شرکت میکرد .

در سن ۷ سالگی وارد مدرسه شد و با موفقیت کلاسها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و موفق شـد در خرداد ماه ۱۳۵۴ در رشته طبیعی دیپلم بـگیرد . شهید ربی فردی دلسوز ، رئوف و مهربان بود و از همان دوران کودکی در کارهای منزل به مادرش و در کارهای بیرون از منزل به پدرش کمک میکرد . در اوقات بیکاری مطالعه میکرد ، کمتر غذا میخورد و بیشتر به فکر محرومین و نیازمندان بود.

در سال ۱۳۵۴ به خدمت سربازی رفت و بعد از اتمام سربازی به استخدام اداره آموزش و پرورش ابهر درآمدو در جریان انقلاب اسلامی در پخش اعلامیه های امام تلاش میکرد . بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل کمیته انقلاب اسلامی فعالیت چشمگیری در کمیته داشت و در جریان غائله کردستان به اتفاق چند تن از برادران انقلابی به کردستان اعزام شد. بعلت علاقه ای که به خدمت به طبقه محروم داشت با تشکیل بنیاد مسکن در ابهر و شناط با کمک یکی از همرزمانش (شهید قربان حاجی حسنی ) با همکاری بنیاد در مرمت خانه های افراد مستضعف تلاش می نمود .

با شروع جنگ تحمیلی چندین بارعازم جبهه شد و مجروح نیز گردید ولی عشق به امام و انقلاب در اوباعث شد بهبودی کامل نیافته به جبهه اعزام شود و سرانجام در تاریخ ۷/۵/۱۳۶۱ در پاسگاه زید (عملیات رمضان ) مفقود الاثر گردید و سرانجام پیکر پاک و مطهرش پس از ۱۳ سال شناسایی و در گلزار شهدای شناط بخاک سپرده شد.

گزیده ای از وصیت نامه شهید محمود ربی
پدر و مادرم ؛ مبادا با از دست دادن یک فرزند خود کوچکترین احساس ناراحتی و یاس به خودتان راه دهید چون همه ما مدیون اسلام و رهبر هستیم که خداوند ما را نخواهد بخشید زیرا خداوند حال هیچ قومی را تغییر نمیدهد مگر آنکه خود قوم قیام کنند و سرنوشت خود را تغییر دهند . به گروهک ها و ابرقدرت ها ثابت کنید که اسلام دین زنده ای است و شکست برای اسلام مفهوم ندارد و آماده ایم هستی خویش را در راه حکومت زیر سایه پرچم توحید (لااله الا الله) فدا نمائیم .

از اوامر امام امت پشتیبانی کنید زیرا امام عین اسلام است ، عین علی است و نایب به حق امام زمان (عج) است زیرا اگر کوچکترین غفلتی و سستی در انـجام وظایف که از جـانب رهبر صادر می شود بکنیم مـورد غضب و خشم درگاه احدیت واقع شده و عـذابی بـزرگ درانتظار مـاست .

برادر ، خواهر و امت حزب الله ؛ ادامه دهنده خط سرخ شهید مظلوم بهشتی و دیگر شهدا و روحانیت اصیل بوده و بیش از پیش ماهیت اسلامی حزب جمهوری اسلامی را به دنیا بشناسانید چون برای ادامه راه خود که همان راه اسلام است و استقرار حکومت الله احتیاج به تشکیلات داریم . تا میتوانید به خانواده های شهدا در نمازها و عبادتهای خود برای تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) و طول عمر رهبر کبیر انقلاب و پیروزی رزمندگان دعا کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.