حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
معلم شهید عباس لیمونانچی
9

شهید عباس لیمونانچی فرزند اصغر در تاریخ۱۳۳۵/۱/۱۷ در منطقه نارمک تهران در خانواده ای مذهبی قدم به عرصه هستی نهاد. فرزند پسری که او را به یاد علمدار شهیدان کربلا ،عباس نام نهادند و نیکو تربیت کردند تا لایق دشت لاله های سرخ کربلای ایران گردد . او در سالهای ۴۱و۴۶ وارد مقاطع ابتدایی و […]

پ
پ

شهید عباس لیمونانچیشهید عباس لیمونانچی فرزند اصغر در تاریخ۱۳۳۵/۱/۱۷ در منطقه نارمک تهران در خانواده ای مذهبی قدم به عرصه هستی نهاد. فرزند پسری که او را به یاد علمدار شهیدان کربلا ،عباس نام نهادند و نیکو تربیت کردند تا لایق دشت لاله های سرخ کربلای ایران گردد . او در سالهای ۴۱و۴۶ وارد مقاطع ابتدایی و راهنمایی درتهران شد و در سال ۱۳۵۳ موفق به اخـذ دیپلم طبیعی از دبیرستان ابن سینـای ناحیه ۹ تهران گردید . آنگاه به خدمت سربازی فرا خوانده شد و بعنوان سپاهی دانش از سال ۵۴ تا ۵۶ در روستاهای ماکو مشغول بخدمت شد. زمان شکل گیری انقلاب پیوسته در راهپیمائیها و تظاهرات علیه رژیم طاغوت به همراه خانواده که تازه تشکیل زندگی داده بود شرکت فعال و حضور مستمر داشت .فردی ساده ، بی آلایش ، مهربان ، صبور و به داشتن اخلاق پسندیده زبانزد عام و خاص بود . شهید در سال ۱۳۵۷ به استخدام آموزش و پرورش درآمد و کسوت معلمی به تن کرد و در دبستان روستاهای کلنگرز- قمچ آباد مشغول تعلیم و تربیت گردید .

او علاوه بر فعالیت های شغلی در امور سیاسی، فرهنگی و مذهبی نیز برای به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی با اقشار مردم هماهنگ بود . در سال ۱۳۶۱ از طرف لشگر باختران با نیروی زمینی ارتش برای دوره شش ماهه احتیاط خود به سرپل ذهاب اعزام شد و در عملیاتی که بر علیه متجاوزین بعثی و دشمنان اسلام و ایران شرکت داشت چون شیران بیشه بر دنیا پرستان کوردل یورش برد و روح ملکوتیش به سوی معبود به پرواز درآمد و در تاریخ۱۳۶۰/۶/۱۱ در غرب کشور به شهادت رسید و پیکر مطهرش دربهشت زهرای تهران بخاک سپرده شد.

گزیده ای از وصیت نامه شهید عباس لیمونانچی
با انقلاب اسلامی باشید و در راه انقلاب اسلامی از هر گونه خدمت و تلاشی مضایقه نکنید ، از هیچ کمک و مساعدتی در این راه دریغ نورزید ، هرگز از هیچ کس و هیچ چیز جز خدا نهراسید . با خدا باشید که خدا با شماست و به عهد و وفای خویش ایمان داشته باشید و راه شهیدان را ادامه داده ، پیرو خط ولایت فقیه باشید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.