حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
شهید سید مسعود سید سیوانی
1

وصیت نامه شهید سید مسعود سید سیوانی یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا ما لَکُمْ إِذا قیلَ لَکُمُ انْفِرُوا فی سَبیلِ اللّهِ اثّاقَلْتُمْ إِلَى الأَرْضِ أَ رَضیتُمْ بِالْحَیاهِ الدُّنْیا مِنَ الآْخِرَهِ فَما مَتاعُ الْحَیاهِ الدُّنْیا فِی الآْخِرَهِ إِلاّ قَلیلٌ آیه ۳۸توبه اى کسانى که ایمان آورده اید! چرا هنگامى که به شما گفته مى شود: «به سوى […]

پ
پ

وصیت نامه شهید سید مسعود سید سیوانی

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا ما لَکُمْ إِذا قیلَ لَکُمُ انْفِرُوا فی سَبیلِ اللّهِ اثّاقَلْتُمْ إِلَى الأَرْضِ أَ رَضیتُمْ بِالْحَیاهِ الدُّنْیا مِنَ الآْخِرَهِ فَما مَتاعُ الْحَیاهِ الدُّنْیا فِی الآْخِرَهِ إِلاّ قَلیلٌ آیه ۳۸توبه

اى کسانى که ایمان آورده اید! چرا هنگامى که به شما گفته مى شود: «به سوى جهاد در راه خدا حرکت کنید»! بر زمین سنگینى مى کنید (و سستى به خرج مى دهید)؟! آیا به زندگى دنیا به جاى آخرت راضى شده اید؟! با این که متاع زندگى دنیا، در برابر آخرت، جز اندکى نیست!

“قُلْ إِن کَانَ آبَاؤُکُمْ وَأَبْنَآؤُکُمْ وَإِخْوَانُکُمْ وَأَزْوَاجُکُمْ وَعَشِیرَتُکُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَهٌ تَخْشَوْنَ کَسَادَهَا وَمَسَاکِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَیْکُم مِّنَ اللّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِی سَبِیلِهِ فَتَرَبَّصُواْ حَتَّى یَأْتِیَ اللّهُ بِأَمْرِهِ وَاللّهُ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الْفَاسِقِینَ” ایه ۲۹توبه

(ای رسول ما، امت را) بگو که اگر شما پدران و پسران و برادران و زنان و خویشاوندان خود و اموالی که جمع آورده‌اید و مال‌التجاره‌ای که از کسادی آن بیمناکید و منازلی را که به آن دل خوش داشته‌اید بیش از خدا و رسول و جهاد در راه او دوست می‌دارید، منتظر باشید تا خدا امر خود را جاری سازد (و اسلام را بر کفر غالب و فاتح گرداند و شما دنیاطلبان بدکار از فعل خود پشیمان و زیانکار شوید) و خدا فسّاق و بدکاران را هدایت نخواهد کرد.”
وقتی فرمان بسیج صادر می شود و بانک پیش به سوی میدان کارزار برداشته می شود، سستی ورزیده و بهانه تراشی می کنید و همچنین علی (ع) در نهج البلاغه می فرماید: که هیچ وقت در راه خدا و نَفس خود در جهاد سستی نکنید.

حال ای کسانی که نامه یک شهید را می خوانید: این را نمی توان وصیت نامه نامید ؛چون وصیت نامه مربوط به ارث و یا وارثی می شود، شما را توصیه می کنم که مرد و مردان و نایب مهدی (عج)، خمینی بت شکن در هم کوبنده ستمگران یاور مستضعفان یاری کنید و پیر جماران را بر روی چشم خود نگهدارید. وقتی به شهادت رسیدم به اهل فامیل بگویید هرچند حزب‌الله کامل نبودم و درباره مستضعفان زیاد فکرنمی کردم ولی تا قبل از یک ماه آمدن به جبهه آگاهی یافتم و امام را تازه شناختم؛ چه کسی است وچه مردانه مردی می باشد.

هموطنان مسلمان انقلابیم! ولایت فقیه استمرار راه انبیاء است و ما چهار گونه ولایت داریم. ولایت الله ، ولایت رسول الله ، ولایت امام ، ولایت فقیه.

اسلام پس از گذشت سال ها بار دیگر جان و دوباره گرفته است . قلب اسلام ولایت فقیه است . پس ولایت فقیه را باید سالم نگه داریم و کاملا تفکیک درک و بیان خود قرار دهیم تا اسلام جانش سلامت باشد .

ای امام ، من بنده حقیر عاشقانه مانند پسر ابراهیم خلیل فدای تو می شوم به مادرم بگویید که او مادرم در نزد زهرا سلام الله علیه رو سپید است چون من فرزندش، دوستدار پسردر بار زهرا سلام الله علیها که حسین زمان، امام خمینی را یاری کرد. اینجاست که عشق به امام، ضامن بقاء انقلاب و رمز حرکت و استمرار نهضت می گردد و فلسفه انتظار را هم در همین باید جستجو نمود.

وقتی که قسمت و نصیبمان شهادت شد به اهل فامیل و دوستان بگویید که (مسعود راه امام را می رفت و هر کس که امام را قبول ندارد بر سر قبر من نیاید ،در غیر این صورت روز قیامت به خدا شکایت خواهم کرد.

امروز امام خمینی، خمینی عزیز و بزرگ ،ندای قرآن را با کلمات ساده بدون در هم ریخته، به من و تو راه حرکتی می فهماند، راه سعادت و کمال را به ما نشان می دهد و هوشیار باشید که از راه او به کنار نروید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.