حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
معلم شهید سید محمد امینی
8

شهید سید محمد امینی فرزند سید رئوف در تاریخ ۴۰/۷/۱۳ در شناط پا به عرصه عالم خاکی نهاد . در خانواده ای مذهبی رشد یافت تا اینکه به سن مدرسه رسید و مقطع ابتدایی ، سپس راهنمایی را با موفقیت پشت سر نهاد . از دوران راهنمایی در کلاسهای تابستانی قرآن و دعای ندبه که […]

پ
پ

شهید سیدمحمد امینیشهید سید محمد امینی فرزند سید رئوف در تاریخ ۴۰/۷/۱۳ در شناط پا به عرصه عالم خاکی نهاد . در خانواده ای مذهبی رشد یافت تا اینکه به سن مدرسه رسید و مقطع ابتدایی ، سپس راهنمایی را با موفقیت پشت سر نهاد . از دوران راهنمایی در کلاسهای تابستانی قرآن و دعای ندبه که صبح جمعه هر هفته در مسجد جامع شناط برگزار می شد شرکت میکرد و در سایر مراسم و محافل مذهبی شرکتی فعال داشت. همزمان با اتمام سال دوم دبیرستان از ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان منصرف و در مهر ماه سال ۱۳۵۶ وارد دانشسرای مقدماتی زنجان شد . هنوز مدت زیادی از تحصیل در دانشسرا نگذشته بود که اولین جرقه های انقلاب در مرکز علم و فقاهت یعنی شهر مقدس قم شعله ور شد و بدنبال آن شهرهای دیگر از جمله زنجان به صف انقلاب پیوست .

او که در این ایام در زنجان به تحصیل اشتغال داشت خیلی زود جذب انقلاب شد او به امام عشق میورزید و با توزیع و پخش اعلامیه و نوارهای امام در بیدار سازی اقشار مختلف ایفای نقش میکرد . با شعله ور شدن آتش قیام و تعطیلی مراکز تحصیلی به زادگاهش برگشت و فعالیت انقلابی خود را ترک نکرد . در خرداد ۵۸ از دانشسرا فارغ التحصیل شد و به استخدام آموزش و پرورش درآمد و به تدریس در روستایی بنام والایش مشغول گردید . شهید تیر ماه ۱۳۶۰ به جبهه اعزام و پس از استقرار در جبهه شور شیرین مشغول انجام وظیفه شد. سرانجام در تاریخ ۶۰/۵/۶ روز موعود و لحظه معراج فرا رسید وبه کاروان شهدا پیوست و پیکر پاک و مطهرش بعد از تشییع در گلزار شهدای شناط بخاک سپرده شد.

وصیت نامه

از اول پیدایش بشر ، حق با باطل همیشه در مبارزه بوده است و در این نبرد افراد پاکباخته با نثار خون خود درخت اسلام را آبیاری کرده اند . بهتر بگویم امروزه مسلمانان در برابر یک امتحان قرار گرفته اند و وظیفه ما این است که در برابر تجاوز صدام و صدامیان و ایادی داخلی آنان ایستادگی کرده و تا آخرین قطره خون از این انقلاب که به رهبری امام خمینی به ثمر رسیده پشتیبانی کنیم و اکنون که من عازم جبهه هستم از خدا میخواهم که به ما توفیق خدمت در راه خویش را عطا کند و سفارش من این است که این رهبر و نائب بحق امام زمان را رها نکرده و یاورش باشید و تا آخرین نفس از امام حمایت کنید و از ایشان دست برندارید و وصیتم این است که صادقانه و بی ریا در راه خدا خدمت کنید ، خداوند به ما شجاعت ، شهامت ، پایمردی و ایمان و تقوی عطا فرماید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.