حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
معلم شهید سید امیرحسین موسوی
11

سید امیرحسین موسوی فرزند سید ابراهیم و سیده ربابه موسوی در سومین روز از فروردین ماه ۱۳۳۲ در شهر زنجان دیده به جهان گشود . سید امیرحسین ۵ خواهر و ۱ برادر داشت او سال های خاطره انگیز کودکی را در کنار خانواده سپری کرد و با فرا رسیدن زمان ورود به مدرسه تحصیلات خود […]

پ
پ

شهید امیرحسین موسویسید امیرحسین موسوی فرزند سید ابراهیم و سیده ربابه موسوی در سومین روز از فروردین ماه ۱۳۳۲ در شهر زنجان دیده به جهان گشود . سید امیرحسین ۵ خواهر و ۱ برادر داشت او سال های خاطره انگیز کودکی را در کنار خانواده سپری کرد و با فرا رسیدن زمان ورود به مدرسه تحصیلات خود را آغاز کرد و مقطع ابتدایی را در دبستان توفیق با موفقیت پشت سر گذاشت و پس از اتمام تحصیلات راهنمایی مقطع متوسطه را در دبیرستان امیر کبیر با موفقیت سپری کرد و موفق به اخذ دیپلم گشت و تحصیلات خود را در حوزه ی علمیه ادامه داد و به شغل آموزگاری پرداخت،سپس سنت پیامبر اکرم (ص) را به جا آورد و با خانم شمسی فلاحتی ازدواج کرد و حاصل ازدواجشان ۱ فرزند پسر شد سید امیر حسین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در تظاهرات و فعالیت های انقلابی شرکت می کرد و در مسجد ولیعصر (عج) و مسجد جامع فعالیت سیاسی مذهبی داشت.

با آغاز جنگ تحمیلی سید امیر حسین وظیفه را بر این دید تا با حضور در عرصه نبرد ندای رهبر فرزانه اش را لبیک گفته و از دین میهنش در برابر متجاوزان دفاع کند. بنابراین از طریق یگان اعزامی بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد مناطق عملیاتی کشور شد.

سرانجام پس از رشادتها و دلاوری های بسیار در عرصه نبرد حق علیه باطل در ۶۱/۸/۱۲ بر اثر اصابت ترکش به سر در منطقه ی عین خوش در عملیات محرم شهد گوارای وصال را نوشید و به فیض عظیم شهادت نائل آمد پیکر مطهر این شهید راه ایثار و آزادگی در مزار بالای شهدای زنجان به خاک سپرده شد تا در جوار شهدای اسلام عند ربهم یرزقون گردد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.