حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
غواص شهید داود احمدی
10

شهید داود احمدی در سال ۱۳۴۸ در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود و از همان دوران زندگی که مصادف با دوران مبارزه علیه ستم شاهی بود با مبارزه آشنا شد و حتی در دوران دبستان در مدرسه عکس شاه را از دیوار کنده و شیشه آن را شکسته بود که به همین جهت […]

پ
پ

شهید داود احمدیشهید داود احمدی در سال ۱۳۴۸ در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود و از همان دوران زندگی که مصادف با دوران مبارزه علیه ستم شاهی بود با مبارزه آشنا شد و حتی در دوران دبستان در مدرسه عکس شاه را از دیوار کنده و شیشه آن را شکسته بود که به همین جهت او را به ساواک زنجان برده بودند و بعد از پیرزوی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی نیز با وجود اینکه بیش از یازده سال سن نداشت با شناسنامه پسرعموی خود به جبهه رفته و تا پایان جنگ تقریبا در تمامی عملیاتها حضور داشت . بطوریکه در پایان جنگ که جوانی ۲۰ ساله بود بیش از ۵۰ ماه سابقه حضور در جبهه ها را داشت و در جبهه ها نیز اکثرا در یگانهای اطلاعات و عملیات بوده و همچنین از غواصان دریادل این شهر بود که از کودکی با مبارزه و مجاهده آشنا شده بود فردی با بصیرت و آگاهی و با دیدگاهی متعالی بود بعد از دوران دفاع مقدس در کنار سایر فعالیتهای خود تحصیل دروس حوزوی را آغاز نموده و به صورت متفرقه تحصیلات خود را ادامه داد . بعد از دفاع مقدس با تشکیل کلاسهای شنا و غیره سعی داشت که نوجوانان و جوانان را در غالب این کلاسها هدایت و راهنمایی کند که شاگردان ایشان خاطرات زیاد و شنیدنی از وی در کلاسها دارند و ایشان موجب هدایت بسیاری، از این طریق شده بود.
شهید احمدی در قالب یک مکان و یک زمان نمی گنجید و همزمان فعالیتهای مختلف فرهنگی، مذهبی و غیره داشت که شخصیت منحصر به فردی می نمود.
شهید احمدی همواره بعد از جنگ تکلیف حضور در صحنه را احساس می کرد و لحظه ای از انجام تکلیف خود سر باز نزد. بعد از تشکیل قرارگاههای سیدالشهدا «مراکز اجرایی امر به معروف و نهی از منکر» حضور جدی و فعالی در این عرصه داشت.
شهید در سال ۱۳۸۱ به قم هجرت نمودند و به ادامه تحصیلات حوزوی پرداخته و در درس آیات عظام سبحانی، بهجت و جوادی آملی حضور داشتند و همزمان در طول تابستان جهت فعالیت در مراکز اجرایی به زنجان می آمدند.
شهید یک شخصیت همه بعدی داشته و نه تنها مراتب کمال و اخلاص را در تحصیل و فعالیتهای فرهنگی می پیمود بلکه در کارهای اجرایی نیز ید طولانی داشت . بطوریکه گام بزرگی را در عرصه مبارزه با مواد مخدر در استان برداشته و فصل جدیدی را در این باب گشودند که تفصیل آن در این مجمل نمی گنجد. شهید احمدی در تابستان ۸۳ هنگامی که در زنجان حضور داشتند با اطلاع از فعالیت یک شبکه بزرگ قاچاق سلاح و مواد مخدر در استان که مرتبط با چندین استان کشور نیز بودند پس از ماهها فعالیت با نفوذ در این شبکه موفق به انهدام کامل آن در استان شدند و در ادامه این پرونده که کیس نجات نامیده شده بود جهت انجام نیابت قضایی به ارومیه اعزام که در هنگام بازگشت از این ماموریت خودروی حامل ایشان تصادف نموده و ایشان پس از ده روز بیهوشی در تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۱۳۸۳ به آرزوی دیرینه خود رسیدند.
شهید احمدی بعد از دوران دفاع مقدس علیرغم وجود جراحات شدید جسمانی و هم چنین عوارض شدید شیمیایی یک لحظه از پای ننشسته و با حسرت جاماندن از قافله شهدا دائم در پی رسیدن به آنها بود. شهید احمدی هرگز به دنبال دنیا طلبی و رفاه نبوده و در همان حال و هوای دوران دفاع مقدس مانده بود.
از جمله خصوصیات معنوی ایشان اینکه به جرأت می توان گفت نماز شب ایشان ترک نمی شد. دقت عجیبی در خوردن و آشامیدن داشت. بعنوان مثال مواقعی که در مرکز اجرایی کار انجام نمیدادند حتی یک استکان چایی نیز نمی خوردند. جاذبه عجیبی داشتند بطوریکه هر کس با یکبار برخورد و صحبت با ایشان جذب ایشان می شدند. خصوصیات حسنه ایشان بقدری فراوان است که در چند صفحه نمیتوان به همه آنها اشاره کرد. مدیریت، شجاعت، اخلاص، ایثارگری، تواضع و تقوا و هزاران اخلاق نیکوی دیگر که در هر مورد می توان چندین صفحه قلم فرسایی کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.