حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
شهید حسین حبیبی
10

تاریخ‌تولد :۱۳/۰۳/۱۳۴۸ تاریخ شهادت :۰۳/۱۰/۶۵ اولا” فکر مى‌کنم که شایستگى حتى یک وصیتنامه را هم نداشته باشم، ولى اول وصیت نامه مولاى متقیان را مى گویم که پندبگیرم و بگیرید: اوصیکم بتقوى الله و نظم امرکم-وصیت مى کنم شما را به تقوى و نظم در کارهایتان . بله، وقتى این وصیت مولاى ما باشد آخر […]

پ
پ

تاریخ‌تولد :۱۳/۰۳/۱۳۴۸
تاریخ شهادت :۰۳/۱۰/۶۵

اولا” فکر مى‌کنم که شایستگى حتى یک وصیتنامه را هم نداشته باشم، ولى اول وصیت نامه مولاى متقیان را مى گویم که پندبگیرم و بگیرید:
اوصیکم بتقوى الله و نظم امرکم-وصیت مى کنم شما را به تقوى و نظم در کارهایتان .
بله، وقتى این وصیت مولاى ما باشد آخر من حقیر چه سخنى مى توانم بگویم .وقتى وصیتنامه امامان و پیامبران چنین است من کوچک و ذلیل چه وصیتنامه‌اى مى‌توانم پر معنى تر ازآن بگویم و با چه کلمات زیباترى آن جمله‌ها را زینت دهم که در خود چنان سواد و دانش را ملاحظه نمى کنم.
اى مردم و اى کسانیکه به آل محمد و على ایمان آورده‌اید ، همیشه نام خدارا سرلوحه کارهایتان قرار دهید و همیشه با یاد و نام او کارها را پیش ببرید که با نام اوست که در کارها موفق شده و دلها را جلا و آرامش مى دهد . همیشه براى رضاى او کار کنید و هدف قربه الى الله باشد. او خالق است و ما مخلوق و او سرور است و ما نوکران و بنده او .
وصیت مى کنم شما را به پرهیزکارى و خلوص نیت ، اى اهل کتاب و اهل ایمان ، اى خلق خدا هیچ کارى نیست که بزرگتر و با ارزش تر از جهاد در راه خدا باشد ، که حقا” بر همه واجب است .اى مردم در کارهاى خود شکر و سپاس را فراموش نکنید، دعا کنید و مرا فراموش نکنید و مرا دعا کنید که خداوند دوست دارد عبادت و دعا گویان را .
اى مردم! لازمه خدا پرستى، ایمان ، جهاد، ایثار و صبر است که مومن واقعى براى اجراى احکام خدا و براى رسیدن به او باید این کارها را توشه و وسیله‌اى براى رسیدن به مقصود خود یعنى لقاءالله قرار دهد و کسیکه به محمد (ص) گروید، ماموریت استقامت و بردبارى و سعى و صبر و پایدارى در برابر مشکلات را دارد.
اى مردم! حرص و طمع به مال دنیا چشمان شما را فرا نگیرد که این دنیا مثل سراب است و همه اینها فانى و زودگذرند که باید براى سفرى دور با آذوقه‌اى فراوان و مناسب (آماده‌براى‌این) سفر شویم (و به راه خود) ادامه دهیم تا به مقصد خود برسیم. بله باید توشه خود را با اعمال خوب و صالح زینت دهیم تا در آن دنیا ضامن سعادت و خوشبختى ما گردد .{که }((الدنیا مزرعه الاخره)) این دنیا مزرعه آخرت است ، باید کوله{بار} خود را از کارهاى نیک و حسنات پرکنیم تا در آن دنیا کمبود نداشته و سرفراز نامه اعمال خود را در دست راست داشته باشیم انشاءالله.
اما وصیت من براى خانواده گرامى خود : امیدوارم که اى پدر و مادر عزیز صبر و استقامت کنید در کارهاى خود. پدر جان! مى دانم که سختى فراوانى براى بزرگ کردن من و بقیه متحمل شدى ولى بدان که این راه، راه خداست و رضاى خدا در آن است . پدر جان! مى دانم که چقدر سختى و ملامت و دشوارى کشیدى ولى بدان بعد از هر سختى آسودگى است انشاءالله . پدر جان!امیدوارم که همیشه مطیع امر خداوند منان باشى و عبادت خدا را بجا آورى و شکر او همواره بر لب داشته باشى که او است جاودان و خالق ما. پدر جان! امیدوارم که بنده شرمنده ، محتاج کرم را که فرزند شما و محتاج خدا هستم ، حلال کنى و از کارهایى که باعث ناراحتى شما گشته صرف نظر کنى و مرا ببخشى و براى من دعا کنى و از خداوند همیشه آرزوى این را بکن که در نزد ائمه اطهار و امامان سربلند باشیم. پدر بزرگوارم این جهان ، جهانى است فانى و همه رفتنى . همه باید یک روز بار سفر را ببندیم و عازم سفر گردیم،به دیارى دیگر . الان وضع ما هم مثل این مى‌ماند که در صف اتوبوس معاد هستیم که روزى نوبت سوار شدن ماهم مى شود .
پدر جان! سعى کن که آذوقه کافى براى آخرت جمع کنى که در محشر غذا گیر نمى‌آید ، مگر کسی که غذا و آذوقه براى خود آورده باشد و باید خودت حامل غذا باشى که به دردت بخورد .
مادر جان ! مادر گرامى زحمت فراوانى‌کشیدى که قادر به گفتن آن نیستم ، مادر جان، نمى دانم چگونه و با چه زبانى از شما سپاسگزارى کنم .
مادر من امیدوارم که همیشه صبر کنى و در رفتن من هیچ غم به دل راه ندهى انشاءالله. همیشه با صبر خود نمونه استقامت{باشى}و با درس{گرفتن } از زینب (س) همچون او باشى که تمام سختى ها را کشید ، اسیرى ، بى خانمانى از دست دادن برادران و کودکان خود، فرزندان برادرش و کلیه فامیل که با او بودند ، اما هیچ ناراحتى به خود راه نداد و همچون شیر زنى پاک دامن و بزرگوار تا آخر ایستاد و با رفتن تمام کسان خود از رفتن راه خود دریغ نکرد و همواره راه برادر خود حسین (ع) را ادامه داد و ایستادگى و استقامت کرد ، چون به محمد گرویده بود و ماموریت استقامت داشت و شما هم دارید ، اگر محمدى باشید که صد در صد هستید .
مادر جان تو هم شکر کن که توانستى چنین فرزندى را تربیت کرده و به جبهه بفرستى . هر موقع ناراحت شدى نه به یاد من، بلکه به یاد حسین (ع) مظلوم که در دشت کربلا شهید شد گریه کن .
مادر جان، دوست دارم که همه بچه‌ها رانصیحت کنى و به نماز جمعه بروى و آنها با حجاب باشند ، پیشه و سرمشق دیگران. دیگر سخنى ندارم و امیدوارم همیشه خوب و سلامت و یاور و یارى دهنده اسلام باشید.
خدایا، خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار ، از عمر ما بکاه و بر عمر رهبر افزا ، رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما ، به خانواده شهدا صبر عنایت فرما ، اسیران حزب‌الله آزادشان بگردان ، دشمنان قرآن را نابودشان بگردان ، آمین یارب العالمین .
صداى چاوشان رفتن آیدبگوشم هاى و هوى مردن آید عزیزان میروند نوبت به نوبتخوش آن روزى که نوبت بر من آید خدایا مهدى موعود این مولاى ارجمند و بزرگ ما را زودتر براى ما بفرست و در ظهورش تعجیل بفرما تا شاید خلق از رحمت او بهرمند گردند انشاءالله.
اى کاش چندین جان داشتم تا در راه قرآن و اسلام و امام زمان فدا مى‌کردم .
اى مردم و اى خانواده گرامى من ، این دعاها یادتان نرود و در سر نماز و در هر کجا که جاى نیایش و دعا بود انجام دهید.
اللهــم احفــظ الامــام الخمینــى حتـى ظهـور المهـدى (عج)
اللهــم اجعلنى من جندک، فـان جنـدک هـم الغـالبـون
اللهــم اجعلنى من حزبک فان حزبک هم الغالبون

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.