حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
شهید الیاس حاجیانی
12

شهید الیاس حاجیانی در همان دوران پاک کودکی که ۹ ساله بود تحصیلات خود را با یاد گرفتن قرآن و شرکت در کلاسهای قرآنی آغاز نمود و مدت ۲ سال توانست قرآن را یاد بگیرد و بعد از یاد گرفتن قرآن به شغل آلومینیوم سازی روی آورد و با تلاش و کوشش خود توانست این […]

پ
پ

شهید الیاس حاجیانی در همان دوران پاک کودکی که ۹ ساله بود تحصیلات خود را با یاد گرفتن قرآن و شرکت در کلاسهای قرآنی آغاز نمود و مدت ۲ سال توانست قرآن را یاد بگیرد و بعد از یاد گرفتن قرآن به شغل آلومینیوم سازی روی آورد و با تلاش و کوشش خود توانست این شغل را یاد بگیرد و مهارت هایی را در این زمینه بدست آورد. شهید الیاس حاجیانی که همانند دیگر نوجوانان انقلاب اسلامی که مانند یک گل سرخ محمدی بود و هنوز شروع به رشد و نمو و غنچه باز کردن بود و هنوز موقع آن نبود که از گلهای سرخ محمدی بوی عطر گلاب بوجود آورد و به آن مرحله از رشد بلوغ نرسیده بود که از میهن خود دفاع کند ولی به خاطر عشقی که به رهبر و امام حسین (ع) داشت قدم در راه جبهه های حق علیه باطل گذاشت و  همیشه اصرار می کرد که به جبهه برود ولی خانواده اش ممانعت می کردند. وقتی که برادانش از جبهه آمدند بلافاصله  بطور داوطلبانه در بسیج ثبت نام نمود و در پاییز ۱۳۶۵ به زنجان اعزام شد و بعد از طی آموزش های لازم دو بار به جبهه رفت و برگشت. در مرحله سوم که همزمان با عملیات کربلای ۵ بود شرکت نمود و آرزویی جزء شهادت نداشت.

چون دو برادرش که همزمان باهم در جبهه بودند یکی از آنها زخمی شده بود شهید به آن یکی برادرش می گفت که باز خونی از برادرم به زمین ریخت حتی یک خار هم به پای تو نرفته و شوخی می کرد تا اینکه در همان عملیات به شهادت رسید و پیکرش ۳ روز بعد بعد از شهادت به ابهر آورده شد و بعد از تشییع در جوار دیگر شهیدان شناط به خاک سپرده شد.   

وصیت نامه
تاریخ‌تولد :۱۳۴۸/۰۷/۱۹
تاریخ شهادت :۶۵/۱۰/۲۱
با سلام و درود بر پیشگاه بقیه الله الاعظم، منجى عالم بشریت، حضرت حجت ابن الحسن العسگرى و نایب برحقش، حضرت امام خمینى و با سلام و درود بر روحانیت مبارز از صدر اسلام تاکنون و با سلام درود بر ملت شهیدپرور و خانواده محترم شهدا و درود و سلام خدا و رسول خدا بر شما اى پدر و مادر مسلمان باد.
اینجانب الیاس حاجیانى، به شماره شناسنامه ۱۲۳۴، متولد ۱۳۴۸، صادره از ابهر، در زمان حیات و در حین سلامتى براى خود وظیفه و تکلیف شرعى دانستم، وصیت نامه اى تنظیم نمایم در رابطه با جبهه، گرچه قلم از نوشتن آن عاجز و بنده از بیان آن قاصر هستم. على (ع) فرموده: ((ان الجهاد باب من ابواب الجنه فتحه الله لخاصه اولیائه و هو عمادالدین و منهاج البعد)) ((بدرستیکه جهاد درى از درهاى بهشت است که خداوند آن را به روى دوستان خاصش مى گشاید و جهاد لباس تقوى و قلعه محکم و زرهى است، مورد اعتماد)) پس هر کس جهاد را ترک گوید، خداوند لباس ذلت و خوارى بر اندام او پوشاند.
آرى، بهشت زیر سایه شمشیرهاست و پاکباختگانى چون فخر شهدا حسین ابن على (علیه السلام). و شعارشان و مرامشان این بود که دین پیامبر خدا زنده و جاوید نمى ماند، مگر با جهاد و شهادت من، پس اى شمشیرها بیابید و مرا دریابید تا با خون خویش، سبب جاودانگى دین محمد (ص) گردم و جهاد ستون دین و شیوه نیکبختان است و خداوند درهاى آسمان و رحمت را به روى آنان باز مى کند و اینجانب نیز در این سن با توجه به وظیفه خود را یکى از بندگان ناقابل خداوند سبحان دانسته و توفیق آن را یافته ام که در جبهه هاى نور علیه ظلمت حضور بیابم و با لشگریان کفر صدامى ستیز نمایم و این حرکت خود را نشات گرفته از خون مطهر شهدا دانسته و اولین گامى است، جهت حراست از خون مطهر شهدا و ادامه دهنده راه آنان و با تمامى این تفاسیر، این توفیقات را از عنایت خداوند سبحان و ائمه معصومین و حاصل زحمات امام عزیز و روحانیت مبارز باید دانست. زیرا اگر روحانیت نبود، اسلامى نبود و اگر روحانیت نبود، انقلابى نبود.
آرى ما در گمراهى به سر مى بردیم و فسق و فجور همه جا را گرفته بود و هر کس که پا به عرصه وجود مى نهاد، با جو حاکم زمان رشد مى کرد و این رحمت و الطاف خداوندى است که یک روحانى عالیقدرى چون امام عزیز از جا برخیزد و با تحمل تمامى مشکلات و تبعیدها از دور و نزدیک اذهان مردم را روشن و آگاه سازد تا این که قیامى بنماید و بوسیله از خدا بى خبران به خون خود آغشته و دیو زمان را از تخت و تاج انداخته و فرشته زمان را که باز امام عزیزمان باشد، در راس مملکت قرار دهند.
امیدوارم خداوند تبارک و تعالى عمر این امام عزیز را تا انقلاب مهدى (عج) طولانى و همچنین قائم مقام رهبرى حضرت آیت الله منتظرى را در پناه خود حفظ نماید. انشاءالله.
آرى بنده از روى هوى و هوس و با تبلیغ به جبهه نیامدم، بلکه از روى آگاهى و خون پاک شهداست که ما را به اینجا کشاند و از عموم مردم و مخصوصا از پدر و مادرم و خواهران و تمام دوستان و آشنایان تقاضا دارم، اگر چنانچه گریه مى کنید، فقط براى رضاى خداوند تبارک و تعالى باشد و از کلیه دوستان مى خواهم در هر حال مرا فراموش نکنند و هنگامى که بر سر قبر ما مى آیند، از حمد خدا و تلاوت قرآن مرا یاد نمایند. انشاءالله.
به امید پیروزى نهایى رزمندگان اسلام و صدور این انقلاب به دیگر کشورهاى مسلمان و طول عمر امام امت، خمینى بت شکن.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
الیاس حاجیانى (امضا) ۱۲/۶/۱۳۶۵

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.