حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
شهید اصغر الهیاری
2

          (بسم الله  الرحمن الرحیم)) ((قاتلوهم یعذبهم الله  بایدیکم و یخزهم و ینصرکم علیهم و یشف صدور قوم مومنین و یذهب غیظ قلوبهم و یتوب الله على من یشا والله علیم حکیم)) (سوره توبه، آیه ۱۴و۱۵) با درود و سلام بر خاتم انبیاء محمد مصطفى (ص) و ائمه معصومین (علیهم السلام) […]

پ
پ

 

 

 

 

 

(بسم الله  الرحمن الرحیم))

((قاتلوهم یعذبهم الله  بایدیکم و یخزهم و ینصرکم علیهم و یشف صدور قوم مومنین و یذهب غیظ قلوبهم و یتوب الله على من یشا والله علیم حکیم)) (سوره توبه، آیه ۱۴و۱۵)
با درود و سلام بر خاتم انبیاء محمد مصطفى (ص) و ائمه معصومین (علیهم السلام) و با عرض سلام خدمت حضرت امام امت، خمینى کبیر و امید امام و امت حضرت آیه‌الله منتظرى، قائم مقام رهبرى (حفظه الله  تعالى) و با عرض سلام بر تمامى شهداى راه حق و حقیقت، بالاخص شهداى جنگ تحمیلى عراق علیه ایران و با عرض سلام بر حزب الله  پیرو خط امام. به امید پیروزى رزمندگان حق علیه باطل و طولانى شدن هر چه بیشتر عمر امام امت، چند کلامى را به عنوان وصیت برحسب وظیفه مى نویسم. امیدوارم که عاشقان کوى حسین، توشه ره بردارند و بتوانند،آنطور که باید و شاید بندگى خداوند را بکنند.
اى مردم! اى دوستان و آشنایان و اى کسانیکه فریاد نوشته هاى من به گوش شما مى رسد، توجه شما را به چند مسائله جلب مى کنم:
اول اینکه از شما مى خواهم، این امام عزیز را تنها نگذارید و سعى کنید که به تمام معنا، مقلد او باشید که مقلد او بودن در روز جزا افتخار خواهد بود و مقلد بودن به این است که پشت سر او حرکت کنید و همیشه حرفهاى او را به گوش دل بشنوید و همچنین در مورد جنگ و جبهه کوتاهى نکنید که اگر سستى کردید، به قول امام اول ما شیعیان،حضرت على (ع) ظالمان را با دست خودتان بر خود مسلط کرده اید. و امید است که در مورد برخورد با مسائل، کمال دقت را بکنید. که ممکن است، کوچکترین اشتباه شما، بزرگترین صدمه را به دین و شریعت مقدس اسلام وارد آورد و همچنین سفارش مى کنم، شما را درباره خانواده هاى محترم شهداء، مفقودین و اسراء که به حق بر گردن همه ماحق دارند. مبادا شخصى به یکى از ولى نعمتهاى ما اهانتى بکند که گویا به خانواده حسین (ع) بى اهمیتى کرده است و سفارش مى کنم، شما را به خط مستقیم بندگى خدا و در راه خدا بودن به خاطر اینکه همانطورى که خداوند مى فرماید: ((ان الشیطان یعدکم الفقر و یامرکم بالفحشاء والله  یعدکم مغفره منه و فضلاوالله واسع علیم ))بقره ۲۶۸.
از آنان که از راه خدا فاصله گرفته اند مى خواهم، برگردند که خداوند، توبه پذیر و مهربان است و اگر شما مى خواهید در دنیا سعادتمند باشید و به زیباییها دست یابید، به راه خدا آیید که هر چه زیبایى است در همین راه است و بس.
اگر کسى خیال مى کند که در غیر این راه هم چیزى است، سخت در اشتباه است; به خاطر اینکه من خودم درک کرده ام بعضى از آنچه را که بندگى خدا مى دهد و چیزى به جز حلاوت و شیرینى ندیده ام و امیدوارم که شما نیزاز این راه کام برگیرید که فضل و رحمت خداوند آنقدر زیاد است و به هر کس که بخواهد، عطا مى کند. از آن چیزهایى که دیده ام و برایم محقق شده است، این است که یک موقع در ایام جوانى که زمینه گناهى برایم پیش آمد که من از آنجا فرار کردم و به خدا پناه بردم از آن عمل. در شب که براى نماز شب بیدار شدم، نورى را دیدم که از آسمان به زمین آمد و موقعى که اقامه نمازم تمام شد، این نور به شبهى بزرگ مبدل شد و نور خیره کننده اى که من از وصف آن عاجزم، پدیدار شد به طورى که زمین مانند روز روشن شد و خلاصه، تا دو الى سه ساعتى که این شبه برایم پدیدار بود، من چنان لذتى مى بردم که تاکنون نمونه اش راندیده ام. و این اتفاق بار دیگر به همان علت تکرار شد. و خلاصه این نمونه ها زیاد است و این را به عنوان نمونه ذکر کردم تا آنان که برایشان مشکل است، درک کنند و بفهمند که قضیه ازچه قرار است.
آرى! اى برادران و خواهران هر چه سعادت و خوشى است در بندگى خدا است و هر چه شقاوت و بدبختى است در گناه و راه شیطان است. بر شما باد، پیروى از خدا و دورى از شیطان اگر مى خواهید در روز قیامت در کنار رسول خدا و ائمه معصومین باشید بر شما باد عبادت و بندگى خالصانه خدا. از او با گریه و زارى بخواهید تا توفیق بندگى اش را به شما عنایت کند. بر شما باد، دعاى کمیل و دعاى توسل و ندبه و سمات که هر چه هست از این دعاهاست. بر شما باد، نماز جمعه و جماعت و خلاصه بر شما باد، خدایى شدن، نه شیطانى شدن که انسان گوهر گران قیمتى است و نباید ارزان خود را بفروشد.
نمونه دیگر آنچه که دیده ام این است که من هر وقت که به قم براى زیارت مرقد مطهره حضرت معصومه (سلام الله  علیها) مشرف مى شدم و براى ورود سلام مى کردم اگر جوابم را مى شنیدم وارد مى شدم و الا دوباره اذن دخول و سلام مى کردم، تا جوابم را بدهد و یک بار که داخل شدم به آن حضرت عرض کردم، چرا که به دیدن شما مى آییم، شما به بازدید ما نمى آیید و در شب همان روز که در مهمانخانه آن حضرت خواب بودم، دیدم که آن حضرت با حضرت فاطمه زهرا (سلام الله  علیها) بر من وارد شد و در کنار من نشستند و حضرت زهرا (س) با زبان ترکى به من فرمودند که چه کار دارى؟ گفتم که من کارى ندارم. آنگاه حضرت زهرا (س) به حضرت فاطمه معصومه (س) فرمودند که: دیدى که مرا از مدینه آوردى اینجا و … و بعدا رفتند که من از خواب بیدار شدم و از این بى ادبى که کرده بودم، ناراحت شدم و اثرى از آنها نیافتم.
نمونه دیگر اینکه در ایستگاه حسینیه (جاده اهواز ـ خرمشهر) در داخل سنگر مشغول نماز بودم که بوى خیلى گوارا و جالبى را حس کردم و بعد که نمازم تمام شد، دیدم که هیچ کس در سنگر نیست و وقتى شروع کردم به نماز دوباره این بو را احساس مى کردم.
لذا اى برادران! بر شما باد به راه خدا بودن و به جبهه آمدن. ضمنا بعضى مواقع که به حضرت ولى عصر (عج) سلام مى کردم، جواب مى شنیدم و …   
براى قرائت وصیت نامه ام از برادر عزیز حجت الاسلام مى خواهم که اگر صلاح بدانند، این وقایع مذکور را قرائت فرمایند و الا اصل وصیت نامه قرائت شود. به امید پیروزى نهایى، زیارت مرقد مطهر حضرت اباعبدالله  الحسین، آزادى اسراء، طولانى شدن عمر امام و امید امام و پیروزى حرکتهاى اسلامى در جهان، نزدیکى ظهور فرج ولى عصر (عج) شما را به خدا مى سپارم و از تک تک شما حلالیت مى طلبم و امیدوارم که اگر خدایى نکرده، باعث ناراحتى شما شده ام، مرا ببخشید. خداحافظ همگى شما.
در آخر بار دیگر تکرار مى کنم که در همه کارها خدا را از یاد نبرید تا به رستگارى و فلاح برسید.
مورخه ۱۲/۱۱/۱۳۶۴ (امضاء)

وصیت نامه اصغر اللهیارى 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.