حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
غواص شهید اسماعیل قربانلو
9

نام پدر: قندعلی محل تولد: زنجان تاریخ تولد: ۴۵/۱/۲   تاریخ شهادت: ۶۵/۱۰/۲۰  نام عملیات: کربلای ۵ منطقه‌عملیاتی: شلمچه محل شهادت: شلمچه مزار شهید: مزار شهدای پایین زنجان زندگینامه شهید اسماعیل قربانلو اسماعیل قربانلو فرزند قندعلی در سال ۱۳۴۵ در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش معمار ساختمان بود و اسماعیل ۳ برادر و ۵ خواهر […]

پ
پ

اسماعیل قربانلونام پدر: قندعلی

محل تولد: زنجان

تاریخ تولد: ۴۵/۱/۲  

تاریخ شهادت: ۶۵/۱۰/۲۰ 

نام عملیات: کربلای ۵

منطقه‌عملیاتی: شلمچه

محل شهادت: شلمچه

مزار شهید: مزار شهدای پایین زنجان

زندگینامه شهید اسماعیل قربانلو

اسماعیل قربانلو فرزند قندعلی در سال ۱۳۴۵ در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش معمار ساختمان بود و اسماعیل ۳ برادر و ۵ خواهر داشت. محله آن‌ها در منطقه ۱۷ شهریور (امجدیه سابق) بود. اسماعیل تحصیلات ابتدایی را در مدرسه رازی، راهنمایی را در شیرودی به مقطع متوسطه را تا سال سوم دبیرستان در مدرسه طالقانی ادامه داد و پس از آن ترک تحصیل کرد و به مدرسه نرفت اسماعیل با آغاز جنگ، بیکار ننشست و به عنوان یک دانش‌آموز به سوی جبهه شتافت.

وی ابتدا در بسیج ثبت‌نام کرد و پس از دیدن آموزش نظامی کوتاه مدت به منطقه جنگی جنوب اعزام شد. وی پس از مدت‌ها حضور در جبهه آموزش غواصی دید و به جمع غواصان پیوست و چندین بار از طریق غواصی به شناسایی مناطق دشمن بعثی رفت. وی جزو نیروهای لشکر ۳۱ عاشورا بود. اما عملیات بزرگ کربلای پنج آخرین حضور وی در جبهه بود وی در این عملیات شرکت کرد و در تاریخ ۲۰/۱۰/۱۳۶۵ در منطقه شلمچه از ناحیه سر و در حین غواصی مورد اصابت ترکش قرار گرفت و در اثر این اصابت ترکش، سر وی از تن قطع گردید و به شهادت رسید.

پیکر پاکش را پس از تشییع در مزار پایین شهدای زنجان به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد

روایت عشق

راوی: پدر شهید

یک شب خواب دیدم؛ در یک جای بلند ایستاده‌ام یک باغ بزرگ جلوی بنده ظاهر شد. پرسیدم: این باغ بزرگ مال چه کسی است؟

 گفتند: این باغ شهیدان است.

گل‌های سرخ محمدی سراسر باغ را پوشانده بود. تا چشم کار می‌کرد، وسعت باغ را نمی‌توانستم ارزیابی کنم.

در عملیات جزیره مجنون شرکت داشت. حالا نام آن چه هست فراموش کرده‌ام. در عملیات فاو غواص بود. در عملیات کربلای ۴ هم شرکت نمود. او خط شکن بود. بعد از آن عملیات کربلای ۵ بود که در آن عملیات به فیض شهادت نائل گشت.

***

وصیتنامه 

به‌نام‌خداوند بخشنده‌مهربان‌

یریدون‌لیطفوا نورا… بافواههم‌و ا… متم‌نوره‌و لو کره‌الکافرین‌

شکر آن‌خدایی‌را که‌ما را آفرید و بر ما پیامبری‌از جانب‌خود و امامانی‌از پس‌وی‌فرستاد تا چراغ‌های‌هدایت برای‌مردم‌باشند. تا عدالت‌در جامعه‌رعایت‌شود و معادی‌قرار داد تا هر کس‌پاسخگوی‌اعمال‌خویش‌در قیامت‌باشد. شکر آن‌خدایی‌را که‌ما را در زمانی‌آفرید که‌رهبری‌امت‌به‌دست‌کسی‌است‌که‌بهترین‌رهبر دنیاست‌. ما نیز باید از این ‌نعمت‌ بزرگ‌نهایت‌استفاده‌را بکنیم‌و در عمل‌به‌فرمایشات‌ایشان‌کوشا باشیم‌و تقوا در امور زندگی‌را پیشه‌خود سازیم‌و همیشه‌در یاد و ذکر خدا باشیم‌و غافل‌از یاد خدا نباشیم‌که‌تباه‌خواهیم‌شد و همیشه‌در صحنه‌‌حضور داشته‌باشیم‌و حافظ‌حرمت‌خون‌شهیدان‌باشیم‌و عاملین‌به‌فروع‌دین‌باشیم‌که‌یکی‌از مهم‌ترین‌آن‌ها در این‌برهه‌از زمان‌جهاد است‌.

عزیزان‌! ما نباید بگذاریم‌تنور جبهه‌ها سرد شود. باید همیشه‌در جبهه‌ها حضور پیدا کنیم‌و راه‌شهیدان‌را ادامه‌دهیم‌. و یار و پشتیبان‌امام‌باشیم‌. و در دعا و نماز، خصوصا در نماز جمعه‌حضور فعال‌داشته‌باشیم‌تا پشت‌ابرقدرت‌ها را به‌لرزه‌درآوریم‌و در نتیجه‌انقلابمان‌را به‌اقصی‌نقاط‌جهان‌صادر کنیم‌. و به‌موارد اخلاقی‌نیز توجه‌زیادی‌بکنیم‌تا خدای‌نکرده‌کسی‌را از خودمان‌نرنجانیم‌. یا حق‌کسی‌را پایمال‌نکنیم‌.

خواهران‌نیز باید در حفظ‌حجاب‌خود کوشا باشند و احترام‌پدر و مادر خود را نگهداریم‌و از خدا بخواهیم‌ اعمال‌ما را خالص‌بگرداند.

خداوندا! ما را از پیروان‌راستین‌امامان‌خود قرار بده‌و ما را در دینت‌ثابت‌قدم‌بدار. انشاءا…

والسلام‌علیکم‌و رحمه‌ا… و برکاته‌

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.