حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
سردار شهید حسنعلی احمدی
13

حسنعلی احمدی فرزند رحیم و گل گز احمدی در دومین روز از اسفند ماه ۱۳۴۱ در روستای قبله بلاغی واقع در زنجان دیده به جهان گشود. حسن علی ۱ خواهر و ۴ برادر داشت. او سال های خاطره انگیز کودکی را در کنار خانواده سپری کرد. سپس خانواده ی احمدی به زنجان نقل مکان کردند […]

پ
پ

شهید حسنعلی احمدیحسنعلی احمدی فرزند رحیم و گل گز احمدی در دومین روز از اسفند ماه ۱۳۴۱ در روستای قبله بلاغی واقع در زنجان دیده به جهان گشود. حسن علی ۱ خواهر و ۴ برادر داشت. او سال های خاطره انگیز کودکی را در کنار خانواده سپری کرد. سپس خانواده ی احمدی به زنجان نقل مکان کردند و حسن علی در دبستان ۱۵ بهمن مشغول به تحصیل شد و مقطعه ابتدایی را با موفقیت پشت سرگذاشت. سپس وارد مدرسه ی فرح وش شد و مقطع راهنمایی را نیز سپری کرد و توانست تحصیلات خود را تا مقطع سوم متوسطه در دبیرستان شریعتی با موفقیت به تمام برساند. حسن علی در زمان انقلاب در تظاهرات ها و فعالیت های انقلابی حضور فعالی داشت و در مسجد مسلم بن عقیل (ع) فعالیت می کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  حسن علی عضو این نهاد مقدس شد و به عنوان پاسدار مشغول خدمت گردید و با آغاز جنگ تحمیلی ندای رهبر فرزانه اش را لبیک گفته و از طریق یگان اعزامی سپاه وارد جبهه های نبرد حق علیه باطل شد تا از دین و وطنش در برابر متجاوزان رژیم بعث دفاع کند. سرانجام پس اط رشادت ها و دلاوری های بسیار در میدان نبرد در ۵/۱۲/۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ شرکت کرد و در همین عملیات بر اثر اصابت تیر به پا در شلمچه شهد گوارای وصال را نوشید و به درجه ی رفیه شهادت نائل آمد. پیکر پاک این شهید راه ایثار و آزادگی در مزار پایین شهدای زنجان به خاک سپرده شد تا در جوار همرزمان شهید عند ربهم یرزقون گردد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.