حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
سردارشهید محمود سهرابی
7

زندگینامه سردار شهید محمود سهرابی محمود سهرابی دوم فروردین سال ۱۳۴۳ در زنجان به دنیا آمد. چهارساله بود که پدرش را از دست داد. با وجود شرایط سخت مالی و اقتصادی، در شش سالگی وارد مدرسه‏ی ابتدایی «شهید خلیل نوروزی» (شاپور سابق) شد و با نمرات عالی قبول شد. دوره‏ ی راهنمایی را در مدرسه […]

پ
پ

شهید محمود سهرابی

زندگینامه سردار شهید محمود سهرابی

محمود سهرابی دوم فروردین سال ۱۳۴۳ در زنجان به دنیا آمد. چهارساله بود که پدرش را از دست داد. با وجود شرایط سخت مالی و اقتصادی، در شش سالگی وارد مدرسه‏ی ابتدایی «شهید خلیل نوروزی» (شاپور سابق) شد و با نمرات عالی قبول شد. دوره‏ ی راهنمایی را در مدرسه «ابوذر»  گذراند و دیپلم  اقتصاد بازرگانی را از دبیرستان «دکتر شریعتی» گرفت. محمود جوانی آرام، ساکت و در عین حال فعال،  اجتماعی و خوش اخلاق بود. به مادرش بسیار علاقه داشت و همیشه به خاطر زحمات او سپاسگزارش بود. برای اینکه به مادر زحمت ندهد لباسهایش را خودش می‌شست. این جوان خوشنام همیشه بر انجام واجبات تأکید داشت. دوران انقلاب اعلامیه‌های امام و پوستر شخصیتهای انقلابی را جمع‏آوری و توزیع می‏کرد. بیشتر اوقات فراغتش در مسجد «آیت الله دستغیب» سپری می‌شد. علاقه‏ هایش معطوف به ورزش و مطالعه‌ی مجلات مذهبی بود. هفده سال بیشتر نداشت که بصورت داوطلبانه با لباس بسیجی، به جبهه رفت. یک سال از حضورش در جبهه گذشت و توانست از فرصت‏های نسبی‌ استفاده و در سال ۱۳۶۲ درآزمون سراسری شرکت کند. در رشته‌ی کاردانی رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران قبول شد.

وصیت نامه شهید محمود سهرابی

« و لا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» (آل‌عمران ۱۶۹)
« و لا تقولوا لمن یقتل فى سبیل الله امواتا، بل احیاء و لکن لا تشعرون » (بقره ۱۵۴)
  ما راست قامتان، جاودانه تاریخ خواهیم ماند)) (از سخنان شهید مظلوم بهشتى
درود بیکران بر رهبر کبیر انقلاب اسلامى، امام امت، خمینى بت شکن و با سلام و درود بر شهیدانى که با ایثار خون خود، درخت اسلام را بارور ساخته و به نداى حسین زمان، خمینى کبیر لبیک مى گویند و با درود بر رزمندگان اسلام که بدون هیچ توقعى تنها سرمایه خود را که حیاتشان مى باشد، وقف انقلاب و اسلام کردند. شهادت دریچه آزادى از وابستگى هاى دنیا و حرکت یک مسلمان و آرمان و آرزوى  قلوب عاشقان خداست و شهادت، نهایت آرزوى مشتاقان و عاشقان راه خداست. 
اى ملت آزاده، من کوچک تر از آن هستم که به شما سفارشاتى کنم، زیرا که شما ما را مشوق و راهنما بودید و اکنون این خون ها چه ارزشى دارد که در راه اسلام و قرآن و در راه حمایت از محرومین و مستضعفان ریخته شود.
اى انقلاب عزیز! اى انقلاب عزیز ما ! سیراب شو از خون ما و به ایستادگیت ادامه ده.

اى بازوان انقلاب! بجوشید از خون ما و به تداوم انقلاب ادامه دهید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.