حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
سردارشهید سید ابوالحسن صفوی
7

زندگینامه شهید سید ابوالحسن صفوی سید ابوالحسن در سال ۱۳۴۰ در خانواده مستضعف و مذهبی چشم به جهان گشود . در آن دوران شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام امت در حال شکل گرفتن بود شهید ابوالحسن صفوی مصداق فرموده حضرت امام (ره) بود موقعی که فرمود : نیرو های من در گهواره اند . […]

پ
پ

شهید سید ابوالحسن صفوی

زندگینامه شهید سید ابوالحسن صفوی

سید ابوالحسن در سال ۱۳۴۰ در خانواده مستضعف و مذهبی چشم به جهان گشود . در آن دوران شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام امت در حال شکل گرفتن بود شهید ابوالحسن صفوی مصداق فرموده حضرت امام (ره) بود موقعی که فرمود : نیرو های من در گهواره اند . همین جوانان بودند که در هنگام شروع نهضت امام شروع به فعالیت نموده در تمام جریانات انقلاب بوده اند . در تظاهرات و راه پیمائیها و در پیروزی انقلاب سینه سپر کرده دوشادوش سایر جوانان انقلابی از امام امت ، حمایت کرده و انقلاب را به پیروزی رساندند.

بعد از آن درگیری با منافقان را داشت و بعد از پیروزی انقلاب نیز در شهرها ، مدارس ، خیابانها و حتی در درگیری خیابانی تا حمله جنایتکارانه آمریکا توسط صدام خون آشام از منطقه جنوب ایران بود . شهید بفرمان اماش جذب سپاه شده و قدم به پادگانهای آموزشی گذاشته پس از طی دوره ای به جبهه های نبرد حق علیه باطل ستافته بود . در کنار سایر همرزمان برای دفاع از میهن و انقلاب عزیز و به جنگ صدامیان رفتند . ابتدا در عملیات محرم شرکت کرد و پیروزمندانه به خانه برگشت و بعد از آن در مرحله دوم در عملیات والفجر ۴ شرکت کرده و پیروزمندانه عملیات را بپایان رسانید تا اینکه شهید به عملیات خیبر رفت . شهید ابوالحسن ، دیگر سرمست معشوقش شده بود . دم از رفتن بسوی معشوق را می زد و لحظه ای آرام و قرار نداشت . همه اش صحبت بسوی یار و همرزم شهیدش و پیش برادر شهیدش را داشت که بالاخره در عملیات سخت و پیروزمندانه خیبر در حین اجرای عملیات بسوی یارش شتافت و ندای حق را لبیک گفت و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

توصیه های شهید

پیروی از امام پشتیبان ولایت فقیه باشید.
جبهه ها خالی نکنید.
مسائل اخلاقی را رعایت کنید.
شما را بخدا قسم می دهم با هم متحد باشید.
دعا کنید که اسلام و انقلاب ایران و تمامی انقلابهای اسلامی پیروز شوند.
عزیزانم مثل آن کسانی نباشید که وقتی یک حادثه ناگوار برایشان پیش می آید خدا را فراموش می کنند.
من امیدوارم از آن کسان بد نباشید که انشا الله نخواهید بود و از مردان خدا باشید که در چنین مواردی خدا را شکر می کنند.

 خصوصیات اخلاقی شهید

با خانواده و فامیل بیش از حد مهربان و با محبت بود . به دوست و همسایه سفارش به نماز اول وقت را می کرد و آنها را به اخلاق و رفتار خوب سفارش می نمود . در صورت پیش آمدن مشکل به آنان دلداری می داد و در حد توان مشکلات را حل می کرد .شهید ، خانواده خود و اقوام را به غیبت نکردن و دروغ نگفتن سفارش می کرد . مخصوصاً در مورد بچه ها می گفت : با آنها به احترام رفتار نمائید . راستگویی و درستکاری را از اول به آنها بیاموزید .با رفتار خوب خودتان آنها در درس بدهید . به خواهرانی که نمی توانستند در جبهه های حق علیه باطل شرکت نمایند سفارش خدمت در پشت جبهه را می نمود .علاقه زیادی به ائمه اطهار مخصوصاً امام حسین (ع) داشت و هر شهیدی که به لقاء الله می پیوست می گفت : در مجلسش بخاطر امام حسین (ع) و یارانش گریه کنید.

                                                                                                         

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.