حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
ده روز با داعش
0

به گزارش بولتن نیوز، تودن‌هوفر روزنامه نگار منصفی است که منطقه و جهان اسلام را به خوبی می شناسد و افزون بر این پیشتر در سفرهای متعدد خود توانسته روایتهایی دست اول از کانون های بحران و دست اندرکاران آن در سراسر جهان ارائه دهد. این کتاب با مقالات تحلیلی در مورد نقش غرب و […]

پ
پ

به گزارش بولتن نیوز، تودن‌هوفر روزنامه نگار منصفی است که منطقه و جهان اسلام را به خوبی می شناسد و افزون بر این پیشتر در سفرهای متعدد خود توانسته روایتهایی دست اول از کانون های بحران و دست اندرکاران آن در سراسر جهان ارائه دهد. این کتاب با مقالات تحلیلی در مورد نقش غرب و کشورهای عربی در شکل گیری داعش آغاز می شود و با زمینه های سفر نویسنده، پسرش و یک همراه دیگر ادامه می یابد. پس از آن متن شفاهی و کتبی چت‌های اسکایپی آنها با اعضای داعش به خصوص با اعضای خارجی آنها عینا می آید. در فصلهای بعد نویسنده با مادران و دوست دخترهای چند نفر از اعضای آلمانی داعش گفت و گو می کند و به بررسی زمینه ی گرایش آنها به داعش می پردازد. سپس در طولانی ترین بخش کتاب، نویسنده گزارش دست اولی از ده روز اقامت خود در قلمرو داعش به دست می دهد که هم جذاب است، هم تکان دهنده و هم وحشتناک.
زبان گیرا و تازگی مشاهدات نویسنده و همراهانش جذابیت خاصی به کتاب داده است. نکته ی تکان دهنده ی کتاب آنجا آشکار می شود که نویسنده چند بار از خشم داعشی ها و خطر حتمی مرگ به نحوی بسیار مدبرانه و گاهی کاملاً اتفاقی و شانسی، جان سالم به در می برد و پس از برگشت به آلمان و تحلیل ویدئوهای داعش و صدای “جان جهادی” هنگام قصابی گروگانهای اش، در می یابد که یکی از کسانی که تمام این مدت نقاب زده تحت عنوان محافظ سایه به سایه شان می آمده و راننده شان بوده، کسی نبوده جز همین جان جهادی، سلاخ معروف، که آنها یکبار کاملا اتفاقی نیمرخ بدون نقاب او را در یک لحظه دیده اند و او بر آشفته شده و اگر آن امان نامه همراه مسافرها نمی بود چه بسا آنها را هم به سیاهه ی گردن زدگان خود می افزوده.
آخر کتاب نیز حاوی نامه ای است به بغدادی و خانواده های داعشی و سیاستمداران جهان. گفت و گوی های نویسنده با اعضای داعش، سرزدن به بیمارستان موصل، سرکشی از زندان، گفت و گو با زندانیان، سرکشی از دادگاه موصل و نیز بازگویی چگونگی اعدام مخالفان و دیدگاههای داعشی ها در این مورد و نیز شرح مشاهدات وی از انتشارات و کتابهای چاپ شده ی داعش در قلمروشان و نیز محتوای نشریات و… از نکات خواندنی کتاب است.
این کتاب از زمان انتشار خود در اوایل سال جاری تاکنون در شمار پرفروش ترین کتابهای فهرست آثار پرفروش اشپیگل و کتاب فروشی های آلمانی است و هنوز هم فروش بالایی دارد و خوانده می شود. ولی نویسنده به خاطر رک گویی و برخی افشاگری ها، از طرف راستها و جهان سرمایه داری از یک سو و از طرف اسلامیون از سوی دیگر، تاکنون مورد حمله و انتقاد شدید قرار گرفته است. غربی ها او را آلت دست دیکتاتورهای منطقه دانسته اند چون بارها با آنها مصاحبه کرده و تندروهای اسلامی از عمال سرمایه داری غرب!
هر چه باشد مطالب کتاب نشان می دهد که نویسنده تاحد زیادی بی طرف عمل کرده و تحلیلهای او بر مبنای حقایق نسبتاً دقیق از تاریخچه ی بنیادگرایی و نقش کشورهای غرب و عربی در شکل گیری آن و نیز دانسته های شفاف قابل توجه اش از تاریخ اسلام، فرقه های اسلامی و از همه مهمتر متن قرآن کریم، شکل گرفته اند و به واقعیت نزدیک ترند.
این کتاب با ترجمه ی علی عبداللهی و زهرا معین الدینی در نشر کوله پشتی همین روزها به بازار آمده است.در ضمن این کتاب با رعایت حق کپی رعایت به فارسی منتشر شده و ناشر ایرانی حق آن را پرداخته و با اطلاع نویسنده به فارسی در می آید.

نوشته های مشابه

سفر شهادت
2 هفته قبل
کاشوب
2 هفته قبل
حیدر
1 ماه قبل

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.