در همان سالهایى که در مکتب امام خمینى شاهد صدها و هزارها الگوى عملىِ جهادى، عاشورایى، حماسىِ اخلاقى و مدیریتى بودیم، نمونهها و الگوهایى که هر کدام مىتوانست در کتابهاى درسى سرمشق و الگوى جوانان و نوجوانان این مملکت باشند، سازمان تألیف کتب درسى در کتاب ادبیات چهارمِ دبستانِ دهه ۶٠، درس پتروسِ فداکار را به عنوان قهرمانِ نسل ما در کتابهاى درسى جا داده بود.یک ظلم آشکار که بىجواب ماند؛ یک نویسنده امریکایى به نام “مرى میپس داج” در سال ١٨۶۵ یک رمان نوشته بود، تحت عنوان: “هانس برینکر” یا “اسکیتهای نقرهای.” در رمانِ این نویسنده آمریکاییِ هلند ندیده، پتروس برای جلوگیری از خرابیِ یک سد، انگشت خود را درون سوراخ سد میکند. یکى مىگوید براى اینکه سد خراب نشود، و دیگرى مىگوید براى اینکه مزارع کشاورزى از بین نرود.ماجراى “پتروس” و یا “هانس” و یا همان “پیتر” که به نام پسرکِ ناجىِ هلند از آن یاد مىشود، آنچنان معروف شد که توریستها از کشورهاى مختلف براى دیدن سدى که “هانس” آنها و “پتروس” ما انگشتش را درون سوراخ آن کرده بود تا جلوى خراب شدن سد را بگیرد، یا مزارع کشاورزى خراب نشود، روانه هلند مىشدند، اما نه هلندىها این قهرمان افسانهاى را مىشناختند و نه چنین سدى در هلند وجود داشت.نهایتاً هلندىها به پاس اینکه آقاى “پتروس” در طىِ سالهاى جنگِ هشت ساله عراق علیه ملت ایران، قهرمان بچه هاى ما دهه ۶٠ بود، این رمان از ﺍﻧﮕلیسى به زبان هلندى ترجمه شد و براى جذب توریست، مجسمه و تندیسى از “هانس” این قهرمانِ افسانهاى هلندىها و پتروسِ ایرانىها در “مادورودام” شهر لاهه در فلکهاى نصب شد. تا این قهرمان در یادها باقى بماند. و قهرمانان واقعىِ این سرزمین همچنان گمنام بمانند.
نظام آموزشى بعدها در مجموعه کتب درسى جبران کرد و حسین فهمیده به عنوان الگوى این نسل در کتاب ششم دبستان جا گرفت. اما سال ها بعد، درس پانزدهمِ کتابِ هدیههای آسمانیِ پایه ششم، با عنوان “رهبر کوچک” را از این کتاب حذف کرد تا شاید مکمل سنگ تمام در برجام باشد و گشایشى از سوى غربىها شامل حال این ملت شود.همان ایام یک نویسنده صهیونیستى به نام “یورام اتینگر” در روزنامه “اسرائیل هیوم” نوشت: ایران در کتابهای درسی، شهادت طلبی و فدا کردن جان را به کودکان و نوجوانان آموزش میدهد. شهادت کودکان در کتاب ششمِ دبستان، با داستان رهبر کوچک{حسین فهمیده} محترم شمرده میشود. شهادتِ دختران نیز به تازگی با کتاب آمادگیِ دفاعیِ پایه دهم، در برنامه درسی قرار گرفته است.یورام اتینگر مى گوید: براى دستیابى به توافق سازنده با ایرانىها ابتدا باید استراتژىها، تاکتیکها، و حتى متنِ کتابهاى درسى آنها با آموزههاى شهادت طلبى به صورت کلى تغییر یابد.
حرف ما این است:
که صهیونیستها خوب مىدانند که در کنار پر کردنِ قلبِ راکتورِ اراک اگر جوانان و نوجوانان این مرز و بوم را از فکر و اندیشه جهادى شهید فهمیده جدا کنند، بعدها سربازان امریکایى و ناتو به راحتى مىتوانند در خیابانهاى تهران سان ببینند و ایران هم براى آنها عراق و افغانستان شود.
سیدناصر حسینىپور
ثبت دیدگاه