حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
شهید نجفعلی خدایی
12

نجفعلی خدایی فرزند هاشم در سال ۱۳۰۷ روستای آقجه پیره زنجان به دنیا آمد.اودر خانواده کشاورزپرورش یافت و در سنین نوجوانی هم اوای همپای پدر و مادر به زنجان مهاجرت کرد.نجفعلی هر چنداز استعداد و قریحه شعر و شاعری بهره وافی داشت ولی هرگز طعم شیرین درس و دانش را نچشید. مدتی را به شغل […]

پ
پ

نجفعلی خدایی فرزند هاشم در سال ۱۳۰۷ روستای آقجه پیره زنجان به دنیا آمد.اودر خانواده کشاورزپرورش یافت و در سنین نوجوانی هم اوای همپای پدر و مادر به زنجان مهاجرت کرد.نجفعلی هر چنداز استعداد و قریحه شعر و شاعری بهره وافی داشت ولی هرگز طعم شیرین درس و دانش را نچشید. مدتی را به شغل آشپزی سپری کرد سپس به کار نقاشی روی آورد و سایه کار و تلاش را برسر همسر و دو فرزندش گستراند. با آغاز انقلاب اسلامی به مبارزه با رژیم شاهنشاهی پرداخت و درتظاهرات راهپیمایی‌ها شرکت فعالانه داشت. در یکی از تظاهرات که همراه با دیگر انقلابیون شعار می داد به دستور کهالی -رئیس وقت شهربانی- از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت و سریع کشان کشان خود را به کوچه ای در اطراف شهربانی رساند.نجفعلی مدت زیادی درکوچه ماند کسی از ترس گلوله های تک تیراندازان نمی‌تواند به او نزدیک شود و بر اثر خون زیاد به شهادت می‌رسد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.