حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
معلم شهید محمد صالحی
10

شهید محمد صالحی فرزند احمد علی در تاریخ۵۰/۵/۱۵ در ناحیه ۴ تهران در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود . در حالی که ۳ سال از عمرش نگذشته بود در روستای قروه در ۲۰ کیلومتری ابهر رحل اقامت نمودند . محمد معروف به (امیر ) بود و او را با این نام صدا میکردند […]

پ
پ

شهید محمد صالحیشهید محمد صالحی فرزند احمد علی در تاریخ۵۰/۵/۱۵ در ناحیه ۴ تهران در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود . در حالی که ۳ سال از عمرش نگذشته بود در روستای قروه در ۲۰ کیلومتری ابهر رحل اقامت نمودند .

محمد معروف به (امیر ) بود و او را با این نام صدا میکردند . در سال ۱۳۵۶ وارد دبستان شد و بعد از اتمام مقطع ابتدایی وارد مقطع راهنمایی گردید. فردی دوست داشتنی بود و با برخورد خوش و خوب خودش ، دیگران را جذب خود میکرد . در سال ۱۳۶۴ پس از امتحان ورودی و قبولی در دانشسرای تربیت معلم شهید دستغیب مشغول به تحصیل گردید .

در سال سوم دانشسرا شهید حال و هوای معنوی خاصی پیدا کرده بود اگر چه او از کودکی فرد مذهبی بود اما اخلاق و رفتار او جلوه ای دیگر پیدا کرده بود چه بسا بر خود عیان شده بود که رفتنی است و باید مهیای سفری بزرگ و معنوی شود . با توجه به نیاز جبهه به حضور جوانان مومن و متعهد، شهید نیز حضور خود را در جبهه واجب و لازم دید لذا به سپاه ابهر مراجعه و در بسیج ثبت نام نمود و آماده رفتن به جهاد شد .

آموزش های مقدماتی را که سپری کرد عازم جبهه گردید تا از فضای پاک و رایحه معطری که از خون همرزمان شهیدش به هوا برمی خاست جهت حضور در میقات بهره ببردو در انتظار آن میقات حساس ؛ لحظه شماری میکرد . سرانجام در تاریخ ۶۶/۱۲/۲۸ در منطقه شلمچه در عملیات والفجر ۱۰ شهد شیرین شهادت نوشید و پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای روستای قروه بخاک سپرده شد.

گزیده ای از وصیت نامه شهید محمد صالحی
ای امت و مردم شهید پرور؛ پیرو فرمایشات امام باشید که راه حق را گم نکنید ،به فرمایشات امام گوش دهید و پیرو آن پیر جماران باشید . خواهران من خواهشمندم حجاب خودتان را رعایت کنید و حجاب اسلامی را حفظ کنید و ای برادران من ادامه دهنده راه شهدا باشید و سلاح مرا زمین نگذارید ، به دنیای مادی فکر نکنید یک مقدار به آخرتمان بنگریم که پر از گناه است . این دنیا فانی است زیاد دنیا پرست نباشید و توجهتان به روز قیامت باشد خداوند این همه نعمات به ما داده است شکر گزار باشید و جنگ را تا نابودی کفر ادامه دهید که قرآن میفرماید ( و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه ) جنگ را به فرمان قرآن که کتاب آسمانی است ادامه بدهید که پیروزی از آن اسلام است و شما به آمریکا و نوکرانش بفهمانید که تا خون در رگ ماست خواهیم جنگید و آنها را به خاک مذلت خـواهیم کشاند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.