حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6315 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
اسرافیل تقی لو
9

اسرافیل تقی لو در هجدهم خرداد سال ۱۳۴۸ از مادری به نام فاطمه تقی لو به دنیا آمد، زادگاه وی شهرستان زنجان می باشد. پدرش اسماعیل در شهر مغازه خواربار فروشی داشت. اسرافیل در سال ۱۳۵۵ با ورود به مدرسه ابتدایی رازی تحصیلات دوران دبستان را شروع می کند، پس از آن وارد مدرسه راهنمایی […]

پ
پ

اسرافیل تقی لو در هجدهم خرداد سال ۱۳۴۸ از مادری به نام فاطمه تقی لو به دنیا آمد، زادگاه وی شهرستان زنجان می باشد. پدرش اسماعیل در شهر مغازه خواربار فروشی داشت.
اسرافیل در سال ۱۳۵۵ با ورود به مدرسه ابتدایی رازی تحصیلات دوران دبستان را شروع می کند، پس از آن وارد مدرسه راهنمایی شیرودی می شود و با اتمام آن در سال ۱۳۶۳ وارد هنرستان فنی شد و تا مقطع دوم دبیرستان ادامه تحصیل داد، همزمان با درس اسرافیل در مسجد امیرالمومنین واقع در خیابان فرودگاه زنجان فعالیت های انقلابی خود را شروع کرد. پس از شروع جنگ تحمیلی، اسرافیل نیز همچون دیگر دوستانش به عضویت بسیج درآمد و در سال ۱۳۶۴ درس را رها کرده و از طریق همین یگان با لشگر ۱۳۴ ولیعصر و گردان ۱۳ شهداء به مناطق نبرد اعزام شد. اسرافیل در جبهه با عنوان رزمنده بسیجی خدمت کرد. و سرانجام بعد از گذشت مدت کوتاهی از حضورش در بیست و پنجم بهمن سال ۶۴ در منطقه فاو در راه پاسداری از اسلام و کشورش و در پاسخ به ندای رهبرش در حالی که هنوز محصل بود در اثر اصابت گلوله به سر به درجه رفیع شهادت نائل شد.
پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای پایین شهرستان زنجان به خاک سپرده شده است.
راه سبزش تا ابد پر رهرو و یادش در خاطره ها زنده باد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.