حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 6286 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 363×
نخستین قدم-بهلول حبیبی زنجانی
2

محله ای در جنوب شهر و از قدیمی ترین محله های زنجان که به علت واقع شدن تکیه ای به نام حسینیه در آن که بعدها به حسینیه  اعظم معروف شد. بیشتر زنجانی ها به آنجا اعتقادی راسخ در حد خود کربلا قائل هستند الحق نیز این مسجد شایسته این اعتقاد و ایمان است. بهلول […]

پ
پ

محله ای در جنوب شهر و از قدیمی ترین محله های زنجان که به علت واقع شدن تکیه ای به نام حسینیه در آن که بعدها به حسینیه  اعظم معروف شد.

بیشتر زنجانی ها به آنجا اعتقادی راسخ در حد خود کربلا قائل هستند الحق نیز این مسجد شایسته این اعتقاد و ایمان است.

بهلول حبیبی زاده و بزرگ شده این محله می باشد و از همان کودکی ونوجوانی در مسجد ملکوتی حسینیه تن وروح خود را جلا داده و بزرگ شده است.

او با زندگی در خانواده ای مذهبی و تنفس در حال و هوای حسینیه همیشه ذکر یا حسین را در قلب و زبان به تکرار می نشست و همواره اشکی به زلالی روح از دو چشمش جاری می شد تا اینکه از ۱۴ سالگی سرودن شعر برای اهل بیت را آغاز کرد.

وی گام های اولیه شعر را با استاد حاج ولی الله کلامی پیمود و استاد برای تشویق او گاه اشعارش را در حسینیه می خواند و این برای شاعر جوانی مثل بهلول حبیبی امتیاز بزرگی بود.

اگر اهل محله حسینیه اعظم زنجان باشی و زبان به شاعری اهل بیت بگشایی قطعا در مسیر زندگیت با اساتید بزرگی مثل استاد عینی فرد -استاد گنج خانلو افتخار مجالست را پیدا میکنی.

حبیبی نیز از این موقعیت خوشه ها چید و بهره ها برد.او علاوه بر اینکه در حسینیه اعظم و در مراسمات مذهبی شرکت می کرد یکی از اعضای فعال هیئت علمدار کربلا«مسجد سقاخانه زنجان» بود.

از همان کودکی پدر او را به همراه برادر کوچکش بهمن که او نیز مداح اهل بیت است به مسجد می برد و به قول خودش سینه زنی و نوکری در آن هیئت از افتخارات وی است.

مسیر رشد بهلول حبیبی با آشنایی اش با سید جلیل القدر مرحوم «حاج سید عزت حری» تسریع یافته طوری که با تاکید استاد حری به ادامه تحصیل پرداخت .زیرا آن بزرگوار همواره اعتقاد داشت و همواره بر این اعتقاد تاکید می کرد ذاکر -شاعر و مداح اهل بیت باید باسواد باشد و دارای تحصیلات عالی باشد و اینک او داری مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تهران و کارمند شرکت فرودگاه های کشور است.

از ویژگی های شعری حبیبی زنجانی می توان به سادگی و بی پیرایگی آن اشاره کرد که گاه زمان او را در شعر مختص خودش می نمایدو در این مسیر امید می رود با فتح قله های بلندتری شعر خود را به شاخصه های زیباتری مزین نماید.

سرودن سرودهایی در آهنگهای معروف موسیقی فاخر ایران از جمله دیگر شاخصه های شعری حبیبی ست که بسیار مورد استقبال و بهره مادحان جوان مناطق آذری زبان کشور و حتی کشورهایی مثل آذربایجان-ترکیه و… قرار گرفته است.

در شب ولادت خجسته کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) جمعی از اهالی فرهنگ شعر و ادب با مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی دیدار کردند.

در این دیدار استاد کلامی زنجانی قبل از شروع به شعرخوانی گفت شاعر جوانی از من خواسته که این مخمس را در در محضر حضرتعالی بخوان؛ آقا اجازه فرمودند و کلامی خواند

باخما که آل سعود ئولدورور اهل یمنی

باخما که منطقده ظلمون ائدیبدور علنی

چکوری فرشچیان طریح ضریح حسنی

اوردا رهبر گورورم خطبه طوفانی اوخور

پای منبر اونا حاج اصغر زنجانی اوخور

بعد شاعر را با نام «بهلول حبیبی» معرفی کرد و آقا فرمودند:«خدا شما و شاعران این شعر و حاج اصغر زنجانی را حفظ کند ان شاالله»

کتاب نخستین قدم اولین کتاب منتشر شده  از مجموعه اشعار آئینی شاعر جوان و ارزشی زنجان بهلول حبیبی  می باشد که در مردادماه سال ۹۷ چاپ شده و در مدت بیست روزبه چاپ دوم رسیده است.

اشعار این شاعر زنجانی توسط مادحین معروف همچون استادحاج غلامرضا عینی فرد-استاد حاج اصغر گنج خانلو-استاد حاج جواد رسولی-حاج سید یوسف شبیری-حاج محمدباقر منصوری اردبیلی– و… ودر آذربایجان توسط حاج سید طالح در مجالس اهل بیت مداحی شده است.

یکی از اشعار حبیبی در رثای حضرت ابوالفضل العباس(ع):

ای فراتی فتح ائدن بیر لحظه ده ای جان اباالفضل

سن بیزه ساقی و سرور بیز سنه قربان اباالفضل

یل ام البنین

پسرمرتضی

ره ایثاریوه

هامی جانلار فدا

یاابوفاضل یاابوفاضل

گلدی میدانه سالوبدی طنطنه قلب سپاهه

سیندیروبدی صفلری سقای طفلان بیر نگاهه

دیدی خصمه آقا

چوخ واریز ادعا

گوز آچاندان ئوپوب

قولومی مرتضی

یا ابوفاضل یا ابوفاضل

بعضی فکر ایلور جهاده مالک اشتر گلوبدی

سس دوشوبدی رزمگاهه گوئیا حیدر گلوبدی

شه عشقه وزیر

جنگیده بی نظیر

تار گیسوسینه

کل عالم اسیر

یا ابوفاضل یا ابوفاضل

کربلا تترور قدم آتدیقجا بو سردار نامی

تیغینی چکسه بویار ئوز قانینه کوفیله شامی

علوی صولته

اوجابوی قامته

دیور احسن ملک

حیدری هیبته

یا ابوفاضل یاابوفاضل

ابن سعدین ایلدی باطل او چولده اعتبارین

سیندیریب تل اوسته شمرین چوخ ابهتله وقارین

دیدی نام آورم

آقاما نوکرم

آند اولا اللها

ظلمه باش اگمرم

یا ابوفاضل یا ابوفاضل

 

مشخصات کتاب:

شاعر:بهلول حبیبی زنجانی

طراح جلد:مرتضی درویشی

نوبت چاپ اول:تابستان ۹۷

چاپ:آریا

قیمت باDVD:  ا۲۵۰۰۰تومان

تلفن مرکز پخش:

۰۹۱۹۱۴۵۱۶۰۲

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.